Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race

  • Expresní akcelerace je jednou z hlavních výhod elektrického pohonu 

  • Tesla už to dokázala mnohokrát 

  • Nejnověji porazila při sprintu na čtvrt míle soupeře typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 Turbo S nebo McLaren 570 GT

Elektrické automobily mají mnoho nevýhod, ale pokud jde o krátkodobou akceleraci z místa, ani ti největší odpůrci tohoto druhu pohonu nemohou zpochybnit, že právě toto je jedna z hlavních předností elektromobilů. I obyčejné modely typu elektrického VW Golf dokážou z místa vyrazit tak svižně, že většinu běžných automobilů nechají za sebou. A pokud do auta dáte hodně výkonné elektromotory, soupeře budete hledat velmi těžko i mezi supersporty. Tesla toto dokázala už mnohokrát a další důkaz přinesl drag race dvanácti aut najednou.

Kolegové z magazínu Motor Trend se od roku 2011 baví tím, že jednou za rok vezmou co nejvíce zajímavých automobilů aktuální produkce, postaví je vedle sebe a zkouší, které z daných aut zvládne nejrychleji sprint na čtvrt míle. Je to velmi efektní podívaná, přičemž za předchozí léta už došlo na všechny možné modely. Nejnovější sedmé vydání ale přineslo malou revoluci. Na start se postavil také elektromobil.

Doporučujeme: Tesla Model S ujela víc než 1000 km na jedno nabití. Přichází konečně elektrická revoluce?

Konkrétně šlo o Teslu Model S P100D. Ta změřila síly s auty typu Ferrari 488 GTB, McLaren 570 GT, Porsche 911 Turbo S nebo Chevrolet Camaro ZL1 1LE a všechny také porazila. Kdyby se měřilo zrychlení na delší dráze, na Porsche a Ferrari by Tesla zřejmě nestačila, ale na čtvrt míle jim s časem 10,5 s ujela. Samotný Motor Trend označil americký elektromobil za nejlépe akcelerující vůz, jaký se kdy za celou historii magazínu dostavil na test.

Průběh World’s Greatest Drag Race 7 si můžete prohlédnout na přiloženém videu.

Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Ohodnoťte tento článek!
4.12 (82.4%) 25 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. Z místa na 400 m nemá konkurenci, ale v cíli jela Tesla 125 mil a Ferrari 135 mil, takže už Teslu dojíždělo. Ostatní auta mohou pokračovat až za 300 km/h, Tesla končí na 210 nebo 250?

  2. No na tom není nic moc překvapivého, elektromotor má prostě vyšší točivý moment než motory na fosilní paliva.

    • Napsal jsem to nepřesně, má jiný průběh točivého momentu, na maximu je v podstatě hned po rozjetí a drží ho konstatní, zatímco u spalovacích motorů se zvyšuje se zvyšujícími se otáčkami motoru

  3. To je toho. O 20 metrů dál by ji předjelo Ferrari, potom další. A v provozu by si majitel elektropovozu taky dlouho nezařádil, párkrát by to pořádně prošlápl a … hajdy k nabíječce, tedy pokud bude v dosahu. No jestli tohle je hlavní výhoda elektromobilů v praxi, tak potěš koště!

    • Pavle “hajdy k nabíječce” by při pořádném prošlápnutí udělaly všechny sporťáky. Nebo myslíš, že ty ostatní káry v testu mají při plném výkonu spotřebu 7l/100km jako Fabie? Tvoje poznámka je tedy jaksi zbytečná.

      • Jenže ty jiné sporťáky budou dobité tedy natankované v poklidu za 10 minut. Elektropovozu to do plného nabití potrvá spíš 10 hodin. A to je asi ta výhoda.

        • Tesle to trvá cca 30 min na tesla chargru, bez tečení prašuli k arabášům…to tvé slavné GT neumí a ve výsledku…bugati veyron jest krásným ukazatelem, svou nádrř přeblafne do dna za 10 minut, a to nemá moc běžnou nádrž…
          Jo joudo, to auto se umí nabít na další cestu mnohem rychleji než tvůj telefon…

          • Teď jsem trochu na rozpacích, kdo je tady jouda. Nějak jsem si nevšiml, že bych psal něco o mém GT nebo o Veyronu nebo dokonce o tom, jak rychle se mi nabíjí mobil. Ale v pohodě, užívej si elektromobilní bublinu, já si ponechám svoje šestiválce.

  4. I na Německé dálnici stačí 150 jako cestovní rychlost a zrychlení při předjíždění je na našich silnicích k nezaplacení. A poslední zkušenost z Nemecka, na každé druhé cerpacse podél dálnice se dá dososnout.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: