• V roce 2019 má být zprovozněno 47,1 kilometru dopravních staveb

  • Jedná se o sedm různých úseků

  • Za pomalé otevírání nových úseků byl často kritizován odcházející ministr dopravy

Větší pozornost řidičů na sebe tradičně strhávají různé uzavírky, rekonstrukce nebo zúžení silnic, které nám pravidelně ztrpčují čas strávený za volantem. Ale každý rok přibude také řada nových silnic a dálnic, které pak dohromady vytvoří průjezdnější, bezpečnější a příjemnější celek. Příprava nových staveb je běh na dlouhou trať. Kromě pozemků je zapotřebí celá řada posudků, stanovisek, analýz, průzkumů a tak dále.

transport-837813
Práce na rozvoji silniční sítě budou letos pokračovat pod dohledem nového ministra dopravy Vladimíra Kremlíka

Například stanovisko EIA (posuzování vlivů na životní prostředí) k letos dokončované části obchvatu Znojma pochází již z roku 1994. Pak zde máme námitky veřejnosti nebo třeba požadavky a protesty ekologů, kteří si na poslední chvíli vzpomenou, že poblíž stavby sídlí chráněný druh chrobáka. Buďme rádi, že se staví alespoň něco.

D1, Přerov – Lipník nad Bečvou
D1-0137-Prerov-Lipnik-170118-full-page_1484772848801Stavba 0137 v délce 14 312 metrů je jedním z posledních dílků dálniční skládačky, která má propojit Prahu s Ostravou. Úsek za přibližně pět miliard korun začal být budován v roce 2015, v budoucnu by měl být napojen na chystaný dálniční obchvat Přerova, který by značně ulehčil život obyvatelům města. O trasu tohoto obchvatu však vede Ředitelství silnic a dálnic spor s obyvateli místní části Dluhonice a hnutím Děti Země, kterým vadí potenciální likvidace části obce a (možná zástupně) ohrožení biotopů se zvláště chráněnými živočichy. Alternativní trasa by však vyžadovala novou dokumentaci a průzkumy v ceně stovek milionů korun, nemluvě o časové ztrátě.

D3, Bošilec–Ševětín
D3-0309-I-Bosilec-Sevetin-180807-full-page.cdrNově vybudovaný kus dálnice nahradí kapacitně nedostačující a kvůli častému předjíždění nebezpečnou silnici I/3. Úsek o délce 8137 metrů bude v následujícím roce propojen s další budovanou částí dálnice o délce téměř jedenácti kilometrů v prostoru Ševětín–Borek, tak dojde k napojení na již zprovozněné stavby 0309/III (Borek–Úsilné) a 0308C (Veselí nad Lužnicí – Bošilec). Další čtyři úseky D3 jsou v přípravě.

I/13, křižovatka Třebušice
s13-trebusice-muk-full-page_1441706074442Nová mimoúrovňová křižovatka poblíž obce Třebušice, zlikvidované v 80. letech, je součástí modernizace klíčového tahu I/13, propojujícího Ústí nad Labem, Teplice, Most a Chomutov. Dokončením této stavby dojde k odstranění poslední dvoupruhové části silnice I/13 mezi Chomutovem a Teplicemi. Výsledkem bude zkapacitnění této komunikace, která je až ze 40 % zatížena nákladní dopravou.

I/16, Slaný–Velvary
S16-slany-velvary-181212-full-pagePřeložka silnice I/16 zvýší plynulost a bezpečnost dopravy v úseku, který má nevyhovující šířkové a směrové parametry. Část téměř třináctikilometrového úseku nové komunikace bude zároveň tvořit severní obchvat Slaného, od dopravní zátěže ulehčí obcím Blahotice, Vítov, Luníkov a Ješín.

 

I/53, obchvat Lechovic
s53-lechovice-obchvat-full-page_1439327839233Silnice I/53 na trase Znojmo–Pohořelice je významnou komunikací pro nákladní dopravu díky napojení na tahy E 59 a E 461, směřující do Rakouska. Kvůli směrovému i výškovému vedení a trase skrz obec se nyní dá považovat za vážnou dopravní závadu, řešením bude obchvat, který tak odstraní poslední úsek I/53 vedoucí v intravilánu.

I/15, obchvat Kravař
S15-Kravare-obchvat-171126-full-page.cdrDůležitá spojnice mezi Litoměřicemi a Českou Lípou je nyní vedena skrz Kravaře a Sezímky, což vystavuje místní obyvatele hluku, imisní zátěži i riziku nehod. Obchvat o délce 2715 metrů sníží zatížení stávající komunikace, která je nyní vystavena veškeré dopravě vedené v tomto koridoru. V budoucnu ji bude možné lépe využívat pro místní dopravu, zvýší se také bezpečí pro chodce a cyklisty.

I/38, obchvat Znojma
s38-znojmo-obchvat-2st-full-page_1441737587254Druhá část obchvatu bude společně s momentálně připravovaným prvním a třetím úsekem v budoucnu odklánět tranzitní dopravu z trasy, kterou v létě volí řada řidičů mířících do Chorvatska. Po zpoplatnění cesty z Pohořelic na Mikulov zde také došlo k nárůstu nákladní dopravy. Městem denně projede okolo dvaadvaceti tisíc vozů, celý okruh má být hotov v roce 2025.

Dál nic: Toto je sedm nových silnic, které budou letos zprovozněny
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (76.85%) 89 hlas/ů

12 KOMENTÁŘE

  1. zlatý komáři, co postavili kdysi tak stojí furt, ty dnešní levný rychlokvašky stojí za *ovno už na papíře, fujtajbl.

  2. prej levný 😀 😀 😀 …. že stojí dnes postavené dopravní stavby za pendrek, to je fakt, ale že by byly levné, tak to ani náhodou….

  3. to jsou zase komenty. boha lidi. máme se jak prasata v žitě, však vyasfaltovaná cesta vede do každé prdele, máme protkanou republiku cestami a to je nás jen 10milionů, já vážně nechápu naco si pořad stěžujete, jasně nemáme dálnice jako v německu, ale pořád jsme natom dobře

  4. Když si vezmu s jakou technikou jsme stavěli za komunistů, tak by se současní silničáři měli stydět, když porovnám rychlost výstavby

  5. Obchvaty u Prahy, Olbramovice, Chýnov, D3 od Miličína ku Praze, Chomutovská a Písecká…. ??? NIC??? Tak to je fakt úžasný, že za 70 miliard, co jim z dopravy zbyde každoročně v eráru, nám nadělej pár cestiček, a nevidim světlo na konci tunelu.

  6. To je soutéž o co nejméně důležitou stavbu? To máme opravdu strategický plán… Postavit D1 k Přerovu dle tohoto projektu = 1. ještě více ucpete město, 2. hrozí reálné riziko, že zničíte vodní zdroje pro polovinu Moravy. Už teď všichni řvou ohledně sucha, ale risknou spodní vodu kvůli nesmyslu, že nikdo nechce prověřit jinou stopu dálnice? Proč ji chtějí stavět podle projektu z roku 1960… (Ty projekty včetně dopravních okruhů v Praze mají pověšené na nástěnce TSK Řásnovka 8, P1.. Budete zděšeni, jak zaostalé věci nám pořád někdo nutí jako novinky)

PŘIDAT KOMENTÁŘ: