Dacia Duster dostala silnější naftové motory s AdBlue

  • Motor 1.5 dCi v Dusteru má nově vstřikování močoviny

  • Zvýšil se i výkon a točivý moment, lepší je i zrychlení

  • Duster má s novými motory také upravenou převodovku

Nová generace kompaktního SUV Dacia Duster dostala modernizované naftové motory. Jednotka 1.5 dCi musela dostat systém selektivní katalytické redukce s nádržkou na AdBlue pro snížení emisí oxidů dusíku. Spolu s tím Dacia motory také trochu vyladila za účelem zvýšení výkonu. Nově bude Dacia motory označovat jako Blue dCi 95 a Blue dCi 115.

Obě verze motoru 1.5 dCi posílily o 5 koní. Nyní nabídnou 95 nebo 115 koní, jak napovídá už jejich obchodní označení. Základní verze má však 30 Nm točivého momentu navíc, takže nově bude na přední kola posílat 240 Nm v 1750 min-1. Silnější provedení zůstává u 280 Nm. Obě verze akcelerují na 100 km/h a celou sekundu rychleji.

Doporučujeme test ojetiny: Dacia Duster je nenáročný dříč, který hodně vydrží

Modernizovaný diesel se dočkal také nového mezichladiče stlačeného vzduchu a nového systému vstřikování s tlakem až 2000 barů. Nová je i převodovka, respektive její odstupňování. Udávaná spotřeba obou verzí je 4,4 litru na 100 km a zatím je nový motor k dispozici jen pro předokolku. Dacia ale později uvede i verzi pro 4×4.

Na evropském trhu začíná Dacia Duster Blue dCi 95 4×2 na částce 14 350 eur, tedy zhruba 365 000 Kč. U nás bude cenová politika trochu vlídnější, takže si počkejme na český ceník. Nové motory s AdBlue se postupně také dostanou do dalších modelů značky Dacia.

Dacia Duster dostala silnější naftové motory s AdBlue
Ohodnoťte tento článek!
3.9 (77.5%) 8 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: