Čtyři detaily, které dělají Lexus NX výjimečným

Návrháři, konstruktéři a mistři řemesla značky Lexus investovali do vzniku crossoveru NX ohromné úsilí, díky němuž vystupuje z davu a je pomyslnou výkladní skříní designu značky Lexus. Stejně pozoruhodné jsou i prvky ukryté v detailech.

1) Střešní okno: Konstrukční otevřenost

500_2018-lexus-nx-moonroof-hd-images-216757

Jedním z nejoblíbenějších volitelných prvků bývá střešní okno, díky němuž si cestující vychutnávají jízdu s nebem nad hlavou bez komplikací spojených se stahovací střechou. U modelu NX je otvor pro střešní okno větší než u kteréhokoli z konkurentů, což přináší zážitky mnohem bližší pravému kabrioletu.

U tradičních konstrukcí zabírá mechanismus střešního okna přibližně 30 procent samotného střešního otvoru. Zde díky světově prvnímu systému zajištění FTL (Forward Transfer Latch), kterým se střešní okno při vyklápění vzhůru posouvá zároveň kupředu (nikoli dozadu, jak je zvykem), se konstruktérům Lexus podařilo dosáhnout co největšího rozhledu, dokonce o 30 procent většího oproti klasickým řešením, a to bez nutnosti zvětšovat otvor ve střeše.

2) Lišty stěračů: Pozoruhodná forma a funkce

500_nx26eulocdh2017-source-329169

Pokud zrovna neprší, stěračům nikdo nevěnuje zvláštní pozornost. Lexus však v touze po dokonalosti nenechá žádnou drobnost bez povšimnutí. NX používá nové stěrače čelního skla, které mají vylepšenou funkci, a zároveň zlepšují celkový vzhled vozu i jeho jízdní charakter.

Oproti tradičním lištám stěračů, které používají čtyři opěrné body, mají stěrače NX opěrný bod jediný – odpadá tak nutnost opěrných ramének, což v důsledku znamená snížení stírací lišty. Výsledkem je menší aerodynamický hluk během jízdy a čistý vzhled zevnitř i zvenčí v době, kdy se stěrače nepoužívají. Díky nové konstrukci listu stěrače se omezuje vztlak po celé liště, což zajišťuje ještě preciznější stírání i za jízdy vysokou rychlostí.

3) Držák nápojů: Malý, ale mimořádný

500_nx19fsporteulocdh2017-preview-638245

Díky šestici držáků nápojů v prostorné kabině NX mají všichni členové posádky místo k odložení lahve s pitím. Držák pro řidiče a předního spolujezdce je navíc lemován elastomerem, materiálem s vysokým koeficientem tření, běžně používaným v podrážkách sportovních bot.

Tyto držáky byly speciálně navrženy tak, aby se plastová lahev při otevírání a zavírání víčka neprotáčela, a řidič tak mohl láhev otevřít pouze jednou rukou. Materiál připomínající pryž nezhoršuje své vlastnosti ani při styku s oleji či mazivy, žádný vliv tedy nemají například ani ruce od krému, a je též odolný vůči usazování prachu. Držák lze kromě toho snadno vyjmout a vyčistit.

4) Zpracování dřeva: Designové škrábance

500_nx08eulocdh2017-preview-520769

Model NX nemá jen tak obyčejnédřevěné obložení. Má obložení Shimamoku, což je speciální povrchová úprava vyvinutá značkou Lexus, kde střídáním tmavé a světlé dřevěné dýhy vzniká  jedinečný povrch přírodního vzhledu.

Povrchové opracování dřevěného dekoru Shimamoku v NX se označuje jako ocel Kenma. Lesk dřeva je tu záměrně lehce potlačen mikroskopickými škrábanci na povrchu. Tuto technologii specialistů firmy Yamaha mají povoleno provádět pouze řemeslní mistři a v minulosti se používala výhradně u nejlepších koncertních křídel Yamaha.

Ukrytý poklad jako bonus

500_nxlfaboltbl-preview-752838

Málokdo si všimne, že drobné lesklé šrouby u měkkého čalounění

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: