Ženeva 2017: Ruf CTR Yellowbird se vrací s karbonovým monokokem

07.03.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Ruf představuje karbonový monokok vlastní kontrukce

  • Použil ho na reinkarnaci legendárního modelu CTR Yellowbird

  • Novinka má výkon 522 kW (720 k) a točivý moment 880 Nm

  • Vznikne jen třicet kusů za cenu blížící se milionu eur

Německá malosériová automobilka Ruf, kterou mnozí znají jako náhradu za vozy Porsche ze závodních počítačových her a simulátorů, přivezla do Ženevy legendu. Ikonický Ruf CTR přezdívaný Yellowbird byl svého času nejrychlejší produkční auto na světě. Nyní se tahle legenda vrací, ale není to jen starý Ruf s novými diodovými světly. Je to vlastně úplně nové auto a vůbec první Ruf navržený a vyrobený u této značky.

Doposud se Ruf orientoval jen na přestavby vozů Porsche (jsou tak rozsáhlé, že Ruf používá vlastní VIN a je oficiálně uznáván jako samostatná automobilka), ale nový Ruf CTR 2017 má úplně nový celokrabonový monokok. Je to v podstatě první produkční auto na světě, které kombinuje karbonový monokok s motorem vzadu. Šasi vychází z vozů Porsche, ale Ruf celou konstrukci poměrně zásadně přepracoval. Hmotnost „nového“ modelu je 1200 kg.

Doporučujeme: Video — Porsche ukazuje pět aut s nejlepším zvukem. Souhlasíte?

Stejně jako kdysi, i nový Ruf CTR má naprosto šílené parametry. Plochý vodou chlazený šestiválec 3,6 l nabízí výkon 522 kW (710 k) a točivý moment 880 Nm. Vůz akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy, na 200 km/h za 9 sekund a rozjede se až na 360 km/h. Samozřejmostí je klasický šestistupňový manuál a pohon pouze zadních kol s mechanickým samosvorem.

Vpředu i vzadu jsou dvojité lichoběžníky, technici nasadili také karbon-keramické brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 380 mm a svírají je šestipístkové třmeny, vzadu nadjeme kotouče o průměru 250 mm a čtyřpístkové třmeny. Interiér je podle tradice minimalistický a jednoduchý, ale nechybí třeba homologovaná ochranná klec. Výroba začne příští rok, sestaveno bude ovšem pouze 30 kusů. Cena se přiblíží milionu eur (skoro 27 milionů korun).

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?