Že je Norsko zemí elektromobilů, je dlouhodobě známá věc. Norové podporují elektromobilitu státními dotacemi a konvenční auta naopak zatěžují dodatečnými daněmi. To má za následek, že v současné době je více než 50 % všech prodaných nových automobilů elektrických.
S takovým procentuálním podílem je logické, že marže prodejců klasického fosilního paliva musí klesat. Některé z čerpacích stanic se proto úplně ruší nebo snižují počet stojanů, které pak nahrazují rychlonabíječkami. Například v Oslu nahradila společnost Circle K všechny své stojany nabíječkami. Stejně reagují obchodní domy, které velmi často zákazníkům nabízejí přidanou hodnotu v podobě levnějšího paliva, aby zákazníci měli o důvod víc, proč obchod navštívit. Tuto praxi známe i u nás (Albert, Makro aj.) I tyto obchodní řetězce v Norsku nahrazují čerpací stojany rychlými nabíječkami.
Podobné scénář se odehrává i v USA, ovšem nikoliv v tak masivním měřítku jako právě v Norsku.
Na změnu už reagují i největší producenti pohonných hmot. Shell se angažuje v rozšiřování nabíjecích stanic Ionity na svých čerpacích stanicích po celé Evropě, stejně jako BP. Petro Canada činí to samé v kanadských provinciích.