Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Robert (neregistrovaný)
Píšeš naprosté nesmysly, je vidět, že jsi ten článek nebyl schopen ani přeslabikovat do konce. Hahaha. Lidé, kteří by u nás uměli už tehdy vyrobit auto s pohonem předních kol tu samozřejmě byli, jenže v té době u nás nebyla továrna, která by vyráběla kloubové hřídele a jelikož z finančních důvodů nebyl možný import ze zahraničí, (a to ani z tehdejší NDR, kde samozřejmě auta s předním pohonem v té době již vyráběli, viz. Trabant) se přistoupilo ke koncepci vše vzadu. Ta navíc na přelomu 50. a 60. let, kdy se embéčko vyvíjelo, byla ve světě moderní a používalo ji mnoho výrobců, dokonce i v USA Chevrolet Corvair. Také proto Š 1000MB v roce 1964 kdy se začala vyrábět, byla naprosto srovnatelná se západoevropskými značkami ve své třídě. Zrovna tak Tatra 613 byla v době svého vzniku v uvolněné atmosféře konce 60. let rozhodně nebyla plánována jen jako auto pro papaláše, ale bylo s ní počítáno i s coby podstatným exportním artiklem, proto také Tatra investovala peníze nejen do čtyřdveřové limuzíny, ale i do vývoje kupé, které se mělo stát zdrojem deviz. Teprve po začátku normalizace bylo vydáno rozhodnutí, že 613 nebude určena (na rozdíl od 603, kterou bylo možno zakoupit v Mototechně i jako vozidlo pro běžné motoristy, ačkoliv její vysoká cena tuto možnost téměř vylučovala) k prodeji obyvatelstvu a plán exportu byl zrušen, jelikož by to znamenalo další velké náklady v podobě vybudování servisní a prodejní sítě v západní Evropě, takže kupé bylo odsouzeno zůstat jen prototypem.