Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy nevyjely na silnice. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Robert
(neregistrovaný)
25. 12. 2016 20:33
Píšeš naprosté nesmysly, je vidět, že jsi ten článek nebyl schopen ani přeslabikovat do konce. Hahaha.
Lidé, kteří by u nás uměli už tehdy vyrobit auto s pohonem předních kol tu samozřejmě byli, jenže v té době u nás nebyla továrna, která by vyráběla kloubové hřídele a jelikož z finančních důvodů nebyl možný import ze zahraničí, (a to ani z tehdejší NDR, kde samozřejmě auta s předním pohonem v té době již vyráběli, viz. Trabant) se přistoupilo ke koncepci vše vzadu.
Ta navíc na přelomu 50. a 60. let, kdy se embéčko vyvíjelo, byla ve světě moderní a používalo ji mnoho výrobců, dokonce i v USA Chevrolet Corvair.
Také proto Š 1000MB v roce 1964 kdy se začala vyrábět, byla naprosto srovnatelná se západoevropskými značkami ve své třídě.
Zrovna tak Tatra 613 byla v době svého vzniku v uvolněné atmosféře konce 60. let rozhodně nebyla plánována jen jako auto pro papaláše, ale bylo s ní počítáno i s coby podstatným exportním artiklem, proto také Tatra investovala peníze nejen do čtyřdveřové limuzíny, ale i do vývoje kupé, které se mělo stát zdrojem deviz.
Teprve po začátku normalizace bylo vydáno rozhodnutí, že 613 nebude určena (na rozdíl od 603, kterou bylo možno zakoupit v Mototechně i jako vozidlo pro běžné motoristy, ačkoliv její vysoká cena tuto možnost téměř vylučovala) k prodeji obyvatelstvu a plán exportu byl zrušen, jelikož by to znamenalo další velké náklady v podobě vybudování servisní a prodejní sítě v západní Evropě, takže kupé bylo odsouzeno zůstat jen prototypem.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM