Ještě relativně nedávno se v kontextu elektromobilů hovořilo o raketových procentuálních nárůstech i o tom, jak je zákaz spalovacích motorů stanovený na rok 2035 vlastně jen formalitou. Řada automobilek ohlásila jako termín, od kdy začne prodávat jenom a pouze bateriové vozy, rok 2030. Jaguar si dokonce stanovil takový termín na rok 2025. Jenže lidé elektromobily ve větším prodejním měřítku nechtějí. Dokazují to německá čísla za srpen.
Podle dat organizace KBA bylo v srpnu u našich západních sousedů registrováno 27 024 bateriových elektromobilů. Jde o další pro elektromobily špatný měsíc. Oproti letošnímu červenci to znamená pokles o dvanáct procent, ve srovnání se srpnem 2023 je to o 68,8 procent méně.
Za takovým výsledkem nestojí nic jiného než konec dotačních programů. Německo dotovalo elektrická auta dlouhou dobu, ale státní rozpočet už další pokračování nezvládl. Po ukončení dotací nastal prudký propad prodejů, který pokračuje do dnešních dnů.
To přineslo problémy i domácímu koncernu Volkswagen, který kvůli špatným prodejním výsledkům a příliš velké sázce na elektromobily aktuálně řeší uzavírání továren i propouštění.
V Německu se v srpnu nejvíce prodávaly benzinové vozy (35,5 %). Následují hybridy a plug-in hybridy (35,1 %) a naftové automobily (18,1 %). Elektromobily měly loni v srpnu v Německu podíl 31 %, letos v srpnu to bylo pouze 13,7 %.
Elektrifikace aut je...
I Volvo mění plány
Že to nebude s elektromobilitou tak žhavé, to dokazuje také případ automobilky Volvo. Ta ještě před pár měsíci tvrdila, že od roku 2030 bude prodávat jenom a pouze elektromobily. Dávalo by to smysl, protože čínský vlastník Geely má k elektrickým komponentům dobrý přístup. Jenže přesto nakonec Volvo od tohoto záměru ustupuje.
Místo konce vozů se spalovacími motory teď naopak přichází modernizace desetiletého Volva XC90, které mělo být nahrazeno elektrickou novinkou EX90.
Zdroj: KBA