Z ukrajinské ojetiny německá? Podvodníci údajně falšují původ aut ve velkém

26.06.2020
2 nové názory
Autor: Tiskový servis Auto Esa
  • V Česku se ročně prodá až 70 tisíc ojetých aut s falešným původem, tvrdí společnost Cebia

  • Nejčastěji se jako země původu uvádí tuzemsko nebo Německo, vozy ale pocházejí třeba z Ukrajiny

  • U kusů s falešným státem je velká pravděpodobnost, že bude mít stočené kilometry

Ukrajina, Spojené arabské emiráty, Omán nebo dokonce Jihoafrická republika. I to mohou být země původu ojetin, které se objeví na našem trhu. Podle průzkumu společnosti Cebia by si takový ojetý automobill 67 procent lidí nekoupilo. Podvodníci to dobře vědí, a tak uvádějí falešnou zemi původu. Nejčastěji jižní státy Evropy, Německo nebo dokonce přímo Českou republiku.

Proč? Češi totiž vnímají auta s tuzemským původem jako kvalitnější. V průzkumu to uvedla více než polovina dotazovaných. Německý původ jako výhodu pak označila pětina respondentů. Příklon k vozům z jižních zemí může mít zase na svědomí fakt, že lidé očekávají menší opotřebení takových aut díky příznivějšímu podnebí.

Laciné ojetiny kvůli koronaviru zdražily. Ubývá aut do 150 tisíc korun, tvrdí sdružení bazarů
Přečtěte si také:

Laciné ojetiny kvůli koronaviru zdražily. Ubývá aut do 150 tisíc korun, tvrdí sdružení bazarů

Jak vykouzlit lepší původ ojetiny? Existuje několik cest, nejjednodušší z nich je prostě lhát v inzerátu. Lidé totiž nesprávně interpretují zemi původu a považují za ni zemi dovozu, tedy poslední stát, ze kterého se auto dovezlo do Česka. Zemí původu je ale samozřejmě ta, pro kterou vozidlo bylo původně vyrobeno.

„Velká část ojetých aut, která se do Česka dováží, se nedováží napřímo ze země původu, ale přes více států. Dochází například k tomu, že je vozidlo přivezeno do Německa a zde účelově zaregistrováno třeba jen na jeden jediný den. V Česku je následně deklarován u vozidla německý původ, přestože může pocházet třeba z Ukrajiny,“ vysvětluje Cebia.

Pět ojetin se špatnou pověstí, které jsou ale docela spolehlivé
Přečtěte si také:

Pět ojetin se špatnou pověstí, které jsou ale docela spolehlivé

Podle odhadu správná země původu může zvýšit cenu prodávané ojetiny až o desítky tisíc korun. „Znát skutečnou zemi původu je důležité také z toho důvodu, že pokud má vozidlo uvedený falešný původ, je velká pravděpodobnost, že může mít stočený tachometr, být po havárii či nelegálně sestavené například z více vozů,“ doplňuje Cebia s tím, že lze skutečný stát zjistit přes její systém Autotracer.

Právě s ojetinami se stočenými kilometry je v Česku stále problém. Podle některých studí má až třetina prodávaných bazarových vozů falešné kilometry. Přitom za prodej takového vozu hrozí až třímilionová pokuta. Nejčastěji stáčí vozy Škoda Octavia, Škoda Fabia či Volkswagen Passat. V případě Octavie to může být téměř polovina aut, u Fabie 46 procent a u Passatu 45.

Je pro vás důležité, z jaké země vámi vybraná ojetina pochází?

audis (neregistrovaný)
rávě s ojetinami se stočenými kilometry je v Česku stále problém. Podle některých studí má až třetina prodávaných bazarových vozů falešné kilometry. Přitom za prodej takového vozu hrozí až třímilionová pokuta. Nejčastěji stáčí vozy Škoda Octavia, Škoda Fabia či Volkswagen Passat. V případě Octavie to může být téměř polovina aut, u Fabie 46 procent a u Passatu 45. "může, možná, snad má, ůže být, stále problém. Správně takto: Stálý problém má zadavatel tohoto článku, který správně neví co napsat! :-) ------ přestaňte strašit lidi, situace je stejná jako před 10 lety, nevyvolávejte poplašnou zprávu. je to fakt ubohé.
Jan (neregistrovaný)
Ach jo. Dokud spotřebitel bude trouba, o jehož svéprávnosti se dá mnohdy úspěšně pochybovat, budou se dít i tyto šmeliny. To je jako s počtem kilometrů tak legračně zmíněným. Pokud budou ti mamlasi chtít, aby 10, 15, 20 let stará vrána měla 68 či 100 tkm, tak budou bazarničtí šmejdi tuto poptávku doplňovat patřičnou nabídkou. A svým způsobem jim to ani nejde mít za zlé. Zkuste někdo jako přímý majitel (uživatel auta a ne překupník s vraky naglančenými naoko) nabídnout káru s přiznanými vadami a km. Těžký nezájem, protože od 15 let staré vrány se šrámy a stav km kolem 300k či více prostě neočekávají... A to samé je bájná legenda o tom, že v Německu jsou ty vrány lepší, že s nimi nekšeftují Turci, že se tam nešmelí... Kam se vytratil selský rozum a počty? Tedy že pokud koncernové auto střední třídy, typický služebák/taxík najede první roky kolem 60, spíš 100 tkm ročně, tak i když v dalších letech to bude o něco méně, patrně to aspoň 30 tkm ročně bude. A pronásobení počtem let dá hrubý odad toho, že pokud vozidlo nestálo někde po totálce na vrakovišti, tak tyto km naběhalo. A konečně, málokdo bude prodávat auto, které je jen sednout a jezdit, nebylo ani nákupním košíkem škrábnuté... Spíš to bude něco takového: https://www.youtube.com/watch?v=aI4psFcBVys
  • Našli jste v článku chybu?