Z nuly na 400 km/h a zpět za 31,49 s: Koenigsegg překonal svůj vlastní rychlostní rekord

1 nový názor
  • Koenigsegg překonal rekord ve sprintu z nuly na 400 km/h a v následném zastavení 

  • Celkově model Regera potřeboval pro tuto disciplínu pouze 31,49 s

  • Z nuly na 400 km/h se vůz rozjel za 22,87 s. Podobný čas potřebuje Škoda Karoq 2.0 TDI k akceleraci z nuly na 150 km/h

  • Regera kombinuje spalovací motor se třemi elektromotory a v podstatě nemá převodovku

Koenigsegg s modelem Regera sice nedávný „rekord“ v absolutní rychlosti sériového vozu, které stanovilo Bugatti Chiron, nepřekonal, ale pochlubil se jiným rekordním zápisem. Regera totiž zvládne sprint z nuly na 400 km/h a následné zastavení celkem za 31,49 s.

Švédský výrobce tak překonal svůj vlastní rekord 33,29 s, který stanovil zhruba před dvěma lety s modelem Agera RS. Mimochodem, Koenigsegg říká, že se Regera rozjela z nuly na 400 km/h za pouhých 22,87 s, což je pro běžné smrtelníky jen těžko představitelné. Jde o čas, který potřebují obyčejná auta k akceleraci z nuly na 150 km/h. Třeba takový Karoq 2.0 TDI 110 kW při našem měření zvládl sprint 0-150 km/h za 23,27 s.

Galerie: Koenigsegg Jesko v Alpách je opravdu moc pěkná podívaná
Přečtěte si také:

Galerie: Koenigsegg Jesko v Alpách je opravdu moc pěkná podívaná

Za těch 22,87 s od startu ujela Regera při rekordním pokusu přesně 1613,2 m. Následné brzdění do zastavení trvalo 8,62 s, přičemž vůz zastavil na vzdálenosti 435,26 m. Celkem tak Koenigsegg potřeboval pro disciplínu 0-400-0 km/h trať dlouhou 2048,46 m. Automobilka ovšem uvádí, že povrch švédského vojenského letiště Råda, kde celá akce proběhla, nebyl pro rozjezd ideální a hlavně auto nemohlo jet rovně, protože se muselo vyhnout několika větším nerovnostem. Jinde by výsledek měl být ještě lepší.

Koenigsegg Regera je při sprintu na takto vysoké hodnoty, respektive při pružném zrychlení odehrávajícím se ve vyšších rychlostech, tak strašidelně rychlý, protože k tomu byl v podstatě postaven. Nemá ani klasickou převodovku. Místo ní používá systém kombinující spojku a hydrodynamický měnič točivého momentu. Toto zařízení spojuje spalovací osmiválec doplněný o jeden elektromotor se stálým převodem, na který navazují další dva elektromotory (každé kolo pohání jeden z nich). Nejvyšší rychlost 403 km/h je omezena otáčkami spalovací jednotky. Celý hybridní systém zahrnující čtyři motory generuje 1,11 MW (1500 koní) a 2000 Nm při hmotnosti 1590 kg včetně náplní.

Škoda, že Koenigsegg zatím nezveřejnil kompletní on-board video z rekordní jízdy, které by bylo jistě působivější než aktuální sestříhaná verze.

jis (neregistrovaný)
Jen by me zajimalo k cemu je to dobre? Proste dalsi nemecka blbost a mrhani prostredky. Vytvorit si vlastni oblast a predvadet, jak jsem v ni dobrej? Typycka nemecka propaganda.
  • Našli jste v článku chybu?