Vybíráme obytné auto či přívěs: Malý, nebo velký?

2 nové názory
Autor: Redakce
Všechny díly speciálu:
  1. Vybíráme obytné auto či přívěs
  2. Vybíráme příslušenství a výbavu pro obytné auto či přívěs
  3. Pečujeme o obytné auto či přívěs
  4. Rozhovor s odborníky na karavanink

Investice do obytného auta či přívěsu není nízká, avšak ušetří jmění za hotely. Zvládnete s nimi totiž nejen dovolenou, ale i lyžování, vícedenní návštěvu zábavního parku či festivalu. Pokud se na ni necítíte, můžete se obrátit na půjčovnu. Za pronájem sice zaplatíte jako za slušný hotel, avšak odpadají další investice, starosti či dilemata. Když vám zapůjčený obytňák nesedne, příště si půjčíte jiný.

Výběr začíná volbou mezi obytným přívěsem a obytným autem. První se hodí k trávení dovolené na jednom místě a zároveň výletům po okolí autem, druhé zase pro občasné přejíždění. Obytné auto vydrží déle bez elektrické přípojky (baterky snadno dobijete nastartovaným motorem) a stačí vám na něj řidičák skupiny B, kdežto větší přívěs vyžaduje i éčko.

Pokud vám stačí přespat, posedět, uvařit a hygienu vyřešíte jinak, vyhoví vám přestavěná malá dodávka či malý přívěs. S nimi ušetříte na provozních nákladech, v případě přívěsu i na ceně a velikosti tažného vozu. U obytného auta to však neplatí, za vůz formátu Californie zaplatíte jako za velký model.

Doporučujeme: Jak koupit ojetý karavan nebo obytný vůz? Hlavně do něj nesmí téct!

Karavan

U obytného auta rozhoduje počet míst k sezení, cestovat se totiž smí jen na místech s bezpečnostním pásem! Čtyřčlenná rodina, vyžadující koupelnu a záchod, by neměla uvažovat o ničem pod šest metrů (u modelů s alkovnou lze ubrat), optimem je sedm. Levnější alternativou jsou velké obytné dodávky. Ty mají užší a méně variabilní interiér, hodí se spíš pro páry. Jim ale poskytnou plný komfort a ideální vlastnosti pro časté cestování. Ostatní čeká dilema mezi integrovaným, polointegrovaným a alkovnovým modelem. První nabízí široký a variabilní prostor při rozumné celkové výšce, avšak vyjde nejdráž. Třetí zase ubytuje nejvíce lidí na minimální ploše a jediný umožňuje cestování v šesti, avšak za cenu vyšší spotřeby i citlivosti na boční vítr. A také dražšího mýta, počítaného podle výšky auta. Bývá ale nejlevnější. Polointegrované modely se vnitřním řešením blíží integrovaným včetně otočných předních sedadel, ale kabina z dodávky, napojená na širší nástavbu, kazí prostor, hmotnost i tepelnou izolaci. Při výběru motoru pomněte, že pro důstojný pohyb je minimem 130 koní, do hor se hodí spíš 180.

Dilema mezi dražšími prestižními značkami a levnější konkurencí nemá snadné řešení. Příplatek za Hymer či Bürstner poznáte na každém detailu, navíc s nimi můžete i ušetřit na servisu či dalším prodeji. Vyhněte se nejlevnějším a neznámým značkám a dobře poslouchejte odborníky na diskuzních fórech. Rádi vám na požádání poradí. Kempaři totiž drží při sobě.

Kuba (neregistrovaný)
Já jsem také dlouho přemýšlel nad tím, jestli si koupíme karavan, nebo obytné auto a nakonec jsem se rozhodl pro karavan. Nejsou s ním totiž takové "starosti" a péče jako o obytné auto. Karavan si postupně zlepšujeme a už ho máme docela vytuněný :-) . Máme u něj třeba markýzu a klimatizaci kterou jsem koupil ze Vzdušínu https://www.vzdusin.cz/mobilni-klimatizace a tím rozhodně nekončíme. Ještě si rozhodně přikoupíme další zlepšováky :-) .
nsdbyepc (neregistrovaný)
Vybíráme obytné auto či přívěs: Malý, nebo velký? - Autobible.cz [url=http://www.g5u5b7j4ak90ukfw78k57663ruaq2s40s.org/]unsdbyepc[/url] nsdbyepc http://www.g5u5b7j4ak90ukfw78k57663ruaq2s40s.org/ ansdbyepc
  • Našli jste v článku chybu?