Jak je na tom šestiválcová Kia Stinger s výkonem? O nedostatek koní se nebojte

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Kia Stinger je jednou z nejzajímavějších novinek letošního roku 

  • V rámci redakčního testu vrcholné verze GT jsme změřili také reálný výkon dvakrát přeplňovaného zážehového motoru 

  • Šestiválcový Stinger se zařadil k těm autům, která na brzdě vykázala vyšší než udávané maximum

Nová Kia Stinger před časem oficiálně dorazila na český trh. Nevzpomínám si, že by se o nějakém modelu této značky tolik mluvilo už dlouho před jeho premiérou, ale není se čemu divit. Koncepce s podélně uloženým motorem, pohon zadní nápravy, bohaté testování na Nürburgringu a hlavně dohled Alberta Biermanna coby bývalého šéfa divize M automobilky BMW... Stinger zkrátka nabízí mnoho důvodů, proč se o něj zajímat a také my jsme byli hodně zvědaví.

Doporučujeme: Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál

Klasický redakční test už připravujeme, než se ale k němu dostaneme, pojďme se blíže podívat na motor, respektive na jeho výkon. Během několikadenní zápůjčky jsme totiž s touto novinkou zavítali také ke kolegům z Dieselpower a změřili výkon vrcholného šestiválcového motoru.

Kia Stinger brzda-1 Stinger je velmi zajímavý automobil, o kterém se už dlouhou dobu hodně mluví. V rámci redakčního testu jsme s ním zavítali také na brzdu, abychom zjistili, jak je na tom vrcholný šestiválec s reálným výkonem

Kia Stinger ve své nejsilnější variantě GT používá zážehovou přeplňovanou jednotku o objemu 3342 cm3, opatřenou systémem přímého vstřiku paliva a variabilním časováním ventilů. Technici sáhli po dvou malých turbodmychadlech, protože takové řešení znamená v praxi lepší odezvu motoru na plynový pedál. Nechybí chladič motorového oleje, výfukové ventily plněné sodíkem nebo inteligentní dobíjení, v rámci kterého je akumulátor (mimochodem umístěný pod zavazadlovým prostorem) dobíjen především při brzdění.

Doporučujeme: Kia Optima Sportswagon GT v dlouhodobém testu — Překvapivě dobrá

Oficiálně jednotka produkuje 272 kW (370 k) při 6000 ot./min a vrchol točivého momentu je 510 Nm, přičemž řidič by ho měl mít k dispozici od 1300 do 4500 ot./min. Pro úplnost dodejme, že Stinger vždy používá osmistupňovou automatickou převodovku původem z modelu Kia K7. V případě šestiválce dostanete na českém trhu vždy také pohon všech kol s mezinápravovou spojkou (systém je podobný třeba xDrive od BMW).

Kolik tedy má? 

Kia Stinger na brzdě společnosti Dieselpower nezklamala, o čemž vás na první pohled přesvědčí naměřené průběhy točivého momentu a výkonu. Prohlédnout si je můžete na přiloženém obrázku:

Kia Stinger mereni Šestiválec Stingeru nabízí silné pásmo středních otáček a téměř lineární nárůst výkonu až k šesti tisícům. Naměřené maximum přesáhlo navzdory oficiálním údajům hranici 400 koní. Ano, tento motor jede opravdu hezky

Testovaný Stinger celkem výrazně překonal udávaných 272 kW (370 k), když se maximum výkonu zastavilo na hodnotě 295,1 kW (401,2 k). Motor dosáhl výkonového vrcholu téměř přesně v předepsaných otáčkách (6040 ot./min). Také točivý moment překonal oficiálně udávané číslo, když se vyšplhal na 562 Nm. Navíc je toto maximum dostupné zhruba v rozmezí od tří do čtyř tisíc otáček.

_DSC0986 Stinger je povedený automobil, který v nás zanechal velmi pozitivní dojmy. Důvodem je více než příjemný benzinový šestiválec i výborně naladěný podvozek

Naměřené průběhy vůbec stojí za pozornost, protože přesně odpovídají našim pocitům. Dvakrát přeplňovaný šestiválec krásně táhne už od nízkých otáček a ve svém nasazení nepolevuje až k samotnému vrcholu. Charakterem nemá příliš daleko k atmosférickým jednotkám.

Kia Stinger v nás zanechala téměř výhradně pozitivní dojmy, přičemž motor byl jedním z hlavních důvodů, proč se nám vůz tak líbil. Kromě silného zátahu opravdu nabízí také rychlé reakce (v režimu Sport nebo Sport+) a se spotřebou to navíc nijak zásadně nepřehání. O tom si ale více povíme v připravovaném testu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?