Test zimních pneumatik 185/65 R15 T: Nejlepší je Goodyear, propadl Kléber a Firestone

03.10.2016
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Dražší automaticky neznamená lepší

  • Pneumatiky si většinou kazí hodnocení vlastnostmi na mokru

  • Zimní pneumatiky jsou „povinné“ od 1. listopadu do 31. března

Opět se blíží pro někoho ne zrovna příjemné období (ano, my víme, že někteří majitelé zadokolek se naopak těší) a čas přezouvání, určitě bude spousta lidí řešit nákup nových zimních pneumatik. Pomoci při výběru vám mohou výsledky aktuálního testu provedeného německým autoklubem ADAC. Ten dělá předsezónní testy nových zimních pneumatik každoročně.

ADAC používá poměrně komplikovanou hodnotící metodiku. Výsledná známka není čistým průměrem známek udělených v jednotlivých kategoriích. Každá kategorie má několik podkategorií a každé se přikládá jiná důležitost (váha).

Tip: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout

Známka „velmi dobrá“ odpovídá hodnocení 0,5 až 1,5 bodu, „dobrá“ pak hodnocení 1,6 až 2,5 bodu. Čím vyšší číslo, tím horší výsledek. Od 2,6 do 3,5 se uděluje známka „uspokojivá“ a od 3,6 do 4,5 známka „dostatečná“. Od 4,6 do 5,5 dostane pneumatika známku „nevyhovující“. Pokud při hodnocení ovladatelnosti na suchu, vodě, sněhu nebo ledu získá pneumatika v určité kategorii známku horší než 2,5, nemůže být celková známka lepší než výsledek v dané kategorii.

Můžete mít proti metodice připomínky, ale ADAC uvádí, že se snaží při testech vytvořit podmínky nejpodobnější průměrné evropské zimě. Jízdě na suchu přikládá 15% váhu, jízdě na mokru naopak 30% váhu. Schopnosti pneumatik na sněhu mají 20% důležitost, na ledu pak 10%. 5 % bodů se uděluje za komfort a hluk, 10 % za spotřebu a 10 % za opotřebení. Podrobnější rozpis metodiky hodnocení najdete na stránkách ADACu. Navíc každý se může nakonec rozhodnout například podle výsledků v jednotlivých podkategoriích.

Pokud jde o samotný test pneumatik o rozměru 185/65 R15 a rychlostním indexu T (do 190 km/h), známku „dobrá“ získaly pouze pneumatiky Goodyear a Michelin. Překvapivý může být výsledek budgetové pneumatiky Esa-Tecar (nejlevnější v testu), která překonala pneumatiky některých premiových výrobců. Propadly pneumatiky Kléber Krisalp HP2 a Firestone Winterhawk 3 kvůli špatným výsledkům na vodě.

pneumatika známka sucho mokro sníh led hluk spotřeba opotřebení
Goodyear Ultragrip 9 2,2 2,5 2,2 1,8 2,5 2,9 1,5 2,0
Michelin Alpin A4 2,3 2,0 2,4 2,4 2,4 3,5 2,5 1,0
Nokia WR D4 2,7 2,4 2,7 2,4 2,5 3,8 2,0 2,5
Vredestein Snowtrac 5 2,7 2,3 2,7 2,6 2,6 3,6 2,4 2,5
Esa-Tecar Super Grip 9 2,8 2,4 2,8 2,1 2,8 2,9 1,7 2,5
Hankook i*cept RS2 W452 2,8 1,9 2,8 2,6 2,8 4,0 2,3 2,5
Bridgestone Blizzal LM001 2,9 2,6 2,8 1,9 2,9 3,6 2,0 2,5
Pirelli Cinturato Winter 2,9 2,9 2,1 2,1 2,2 3,2 2,4 2,0
Dunlop Winter Response 2 3,0 3,0 1,8 2,1 2,7 3,0 2,0 2,5
Nexen Winguard Snow'G WH2 3,1 1,9 3,1 2,7 2,6 2,8 2,0 2,5
Uniroyal MS plus 77 3,3 3,3 2,7 1,7 2,9 3,7 2,0 2,5
Barum Polaris 3 3,4 2,2 3,4 2,1 2,8 3,6 2,0 1,5
Viking SnowTech II 3,5 2,8 3,5 1,7 2,7 3,7 2,1 2,5
Firestone Winterhawk 3 4,6 2,3 4,6 2,8 2,6 3,0 1,8 2,0
Kleber Krisalp HP2 4,6 2,2 4,6 2,3 2,7 4,4 2,0 1,5
  • Našli jste v článku chybu?