Test ojetiny: Honda Accord VIII. generace (CU/CW) (2008–2015)

3 nové názory
Autor: Redakce

+

  • Vynikající jízdní vlastnosti, přesné řízení

  • Bez výjimky bezproblémové motory

  • Bohatá výbava většiny aut na trhu

  • Kvalitní materiály a dobré zpracování

  • Nadčasový sportovní design

  • Pohodlná sedadla s pevným bočním vedením

  • Servis výrazně ojetého dieselu se prodraží

  • Nepravidelný tvar a malý objem kufru

  • Výhradně hlasové nastavování Bluetooth

  • Absence denního svícení

Osmá generace Accordu byla posledním pokusem Hondy nabídnout v Evropě vůz střední třídy. Prodeje nedosáhly úrovně předchůdce, to ale neznamená, že by sportovně pojaté kombi a  sedan byly špatné. Právě naopak, technicky propracovanější auto tohoto stáří najdete stěží.

Accord (7) Perfektně zpracovaný interiér neurazí ani dnes. Místy je ošoupaný, ale drží pohromadě skvěle

Honda Accord u bohatších zákazníků dlouho platila za oblíbený mainstreamový vůz. Ekonomická krize, propuknuvší před deseti lety, a nástup SUV ale poptávku semlely natolik, že nástupce osmé generace nebyl nikdy v plánu. Automobilka před šesti lety uvedla na mimoevropských trzích devátou generaci většího, amerického Accordu, zatímco ten „náš“ nechala v tichosti dožít do roku 2015.

Accord (1) Místa pro kufry není mnoho, jak někteří přízemnější novináři často psali. Zde rádi odpustíte
Accord (8) Sedadla Jsou téměř dokonale pohodlná

I jako ojetina ale Accord snese posuzování současnými přísnými měřítky. Honda do detailu vypilovala podvozek, který vedle sofistikované konstrukce náprav dostal také progresivní tlumiče. Společně s tuhou karoserií to znamená perfektní ovladatelnost, ale také vysokou úroveň pasivní bezpečnosti, která byla při vývoji také prioritou. V nejvyšších výbavách se k tomu přidávají na svou dobu pokrokové systémy hlídání jízdních pruhů, fungující výhradně při mimoměstských a dálničních rychlostech, a adaptivní tempomat kombinovaný s přednárazovým systémem.

Kontrola čísla VIN u ojetiny: Jde to i zdarma, ale komplexní prověření něco stojí
Přečtěte si také:

Kontrola čísla VIN u ojetiny: Jde to i zdarma, ale komplexní prověření něco stojí

Propracovaná konstrukce si ale vybírá i svoji daň. Složitá zadní náprava ukusuje ze zavazadlového prostoru, který má nepravidelný tvar a u kombi objem směšných 406 litrů.  Sedan je na tom se svými 467 litry jen nepatrně lépe. Nevyhnutelná repase podvozku pak jednou bude pochopitelně podstatně dražší než u jednodušeji pojatých aut s mcphersonem vpředu a vlečenou nápravou vzadu.

Nejčastější závady – Ve srovnání s evropskými vozy je výčet typických potíží Accordu přehledem banalit. První ročníky trápí rychlejší opotřebení zadních brzdových destiček vinou jejich přidírání a chrastící přední reproduktory. Málo odolný lak u japonských značek nepřekvapí, Accord není výjimkou. Minimální vliv na každodenní provoz mají i vůle parkovací brzdy a praskající obšití řadicí páky. Nakonec je tedy hlavní se vyhnout benzinovým Accordům, které si někdo pletl se závodním autem – často vytáčený benzinový motor může spalovat olej a také mít opotřebené synchrony v převodovce.

Nejdražší závady – Nejvyšší finanční výdaje souvisí zcela očekávatelně s opotřebením příslušenství nadměrně ojetého naftového motoru. Časté rozjezdy dají zabrat dvouhmotovému setrvačníku, který v druhovýrobě vychází na 35 000 korun. Za indikaci ucpaného filtru pevných částic nejčastěji může vadný senzor diferenčních tlaků, na jeho výměnu si připravte 15 tisíc. Stejná je i cena repasovaného filtru, což je ve srovnání s dřívější šestimístnou cenovkou nového filtru příjemné zlepšení. Při vysokém nájezdu se taktéž nevyhnete opravě EGR a vstřikování.

U málokterého ojetého auta lze nicméně říct, že všechny dostupné motory jsou výborné. Ty benzinové mají solidní výkon a v duchu nejlepších tradic značky mimořádnou dychtivost po vytáčení. Diesel pak vždy platil za špičku mezi čtyřválcovými motory podobné koncepce a dnešních dnů se nedožil jen kvůli tlaku na snižování emisí CO2. Co se týká spolehlivosti, nepříliš překvapivě Accord žádnými chronickými závadami netrpí.

Accord (6)

Nabídka motorů

2.0 SOHC i-VTEC – výkon 156 k, díky solidnímu objemu a rozumnému zpřevodování dvoulitrový Accord s přehledem strčí do kapsy většinu konkurentů se základním benzinovým motorem. S maximem točivého momentu 192 Nm při 4100 otáčkách to ale není zrovna polykač dálničních kilometrů. Výhodou je nižší spotřeba a jednodušší řešení variabilního časování ventilů než u většího motoru.

2.4 DOHC i-VTEC – výkon 201 k, ačkoliv Honda větší benzinový motor nabízela jen v nejvyšších výbavách a cenila si ho na stejné peníze jako diesel, není 2,4litrový čtyřválec úplnou raritou. Z globálního pohledu je dlouhozdvihový atmosférický motor nejlepší volbou: i podle dnešních měřítek má dostatečnou dynamiku, k tomu přidává sportovní říz, ale přitom neobsahuje rizikové součástky jako diesel.

Accord (3) Dlouhozdvihová 2.4 je ideální volbou. Umí jezdit do devíti litrů, jede jako vítr a je při dodržování údržby velmi spolehlivá.

2.2 i-DTEC – výkon 150 k, celohliníkový dieselový čtyřválec z předchůdce Honda přeznačila z i-CTDi na i-DTEC a doplnila o další moderní techniku. Vyšší tlak vstřikování se pojil s přechodem na piezovstřikovače, okruh EGR prošel přepracováním, motor dostal větší turbo a standardně filtr pevných částic. Diesel od Hondy je nadprůměrně spolehlivý, vinou výrazného turboefektu ale v městském provozu nadměrně zatěžuje spojku a dvouhmotový setrvačník. Při vyšším nájezdu pak hrozí opotřebení vstřikovačů, závada senzoru diferenčních tlaků na filtru pevných částic nebo prasknutí trubky vedoucí spaliny k EGR.

2.2 i-DTEC – výkon 180 k, silnější diesel Honda uvedla rok po zahájení prodeje Accordu, na rozdíl od slabší verze nebyl nikdy dostupný s automatem. Komplikovanou, ale spolehlivou konstrukci slabší varianty doplňuje o větší mezichladič stlačeného vzduchu. Díky tomu maximum točivého momentu nejen poskočilo o 30 na výsledných 380 Nm, ale je také dostupné v širším spektru otáček.

Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem
Přečtěte si také:

Za stočený tachometr pokuta až půl milionu? Ministerstvo chce vytloukat klín klínem

Zkušenosti redakce: Honda Accord 2.4 i-VTEC, 2008, 123 364 km

Accord byl před deseti lety zjevením, se svou technikou i kvalitou jízdy doslova zašlapal konkurenci do země. Na to vše jsme si při projížďkách zachovalou ojetinou vzpomněli. Okouzlující podvozek, pohádkový motor se dvěma tvářemi (do čtyř tisíc otáček poslušný beránek, výše pak ječící predátor), ultimativní kvalita interiéru a neuvěřitelně pohodlné cestování díky skvělému odhlučnění a sedačkám, jaké už těžko někdy někdo napodobí. Zážitek trochu ředil pouze pětistupňový automat, avšak i on díky unikátní koncepci Hondamatic pracoval svižně a na nejvyšší rychlostní stupeň kompenzoval chybějící převody řízeným prokluzování měniče. K tomu nadčasově elegantní karoserie, která dodnes vypadá skvěle, a opravdoví fajnšmekři mají jasno. Nedostatku kvality či spolehlivosti se zde opravdu bát nemusejí.

Accord (4) Accord (5)

Filip Kučera, Auto ESA: style=soft box_color=#000000
Poslední generace Hondy Accord přišla na trh už v roce 2008 a postupně prodělala několik modernizací. Dokonce šlo ještě před rokem 2010 koupit diesel bez filtru pevných částic, ale pouze na našem trhu. Dovozy ze zahraničí (Německo, Francie, Nizozemsko atd.) už většinou filtr mají, takže pokud chcete diesel, hledejte české auto. Není toho moc, co by se dalo Accordu vytknout. Možná nemá tak prostorný a ergonomický interiér jako Passat nebo Mondeo, ale svezete se s ním pěkně, je kvalitní a velmi spolehlivý, aspoň co se základní mechaniky týče. Unavený podvozek je běžným jevem u všech ojetin a nutnost brzké investice do podvozku Accordu by se snad dala tolerovat, když je vyvážena jinak téměř neprůstřelnou spolehlivostí celého auta. Pozor jenom na diesely, které za sebou mívají velké nájezdy a hrozí u nich drahá výměna vstřikovačů, EGR ventilů a turba. Z tohoto hlediska je lepší spolehlivý benzinový motor, který sice nejezdí za sedm litrů jako diesel (benziny si vezmou osm až deset podle stylu jízdy), ale hrozba velkých výdajů u něj neexistuje, pokud má auto za sebou jasnou minulost a servisní historii. Starejte se o něj a Accord jen tak rychle na ceně ztrácet nebude. Je to dobré auto a poptávka pomalu začíná převyšovat nabídku.

Konkurenti

Alfa Romeo 159 (2005-2011)

alfa

Alfa Romeo stojí na robustní technice, což znamená na jedné straně solidní mechanickou odolnost a komfort, ale na straně druhé i vysokou hmotnost. Přeskočte proto základní motory, cokoliv slabšího než dvoulitrový diesel se 170 k se v Alfě trápí. Doporučujeme auta po modernizaci v roce 2008, kdy Alfa zhubla o 45 kg.

Český  trh

Ceny nejlevnějších kusů spadly až k 60 tisícům, znatelně lepší auta po modernizaci ale startují na dvojnásobku.

Audi A4 (2008-2015)

Audi A4 3.3TDI_VN 2012 (24)

Mezi sedany a kombi s pohonem předních kol nabízí Audi nejpropracovanější a nejvelkoryseji pojatou techniku, což se odráží nejprve na solidní výdrži všech komponent, ale následně bohužel i ve vyšších servisních nákladech. Zásadní výhodou je dodnes neokoukaný design, předností možnost pohonu 4×4 a lákadlem motory V6.

Český  trh

Za nejstarší A4 minulé generace dáte alespoň 170 000 korun. Třetina aut v inzerci má pohon všech kol quattro.

Mazda 6 (2008-2012)

EU, Sedan, LHD, Crystal Pearl White Mica, DE 2.0L, Luxury, Leather Misty Green, 6MT, 18" Alloy wheels. NOTE: Diesel has single exhaust. All other engines have dual exhaust.

Co bylo řečeno o Hondě Accord, platí do značné míry i o konkurenční Mazdě. Má výborné jízdní vlastnosti, sportovní charakter a zcela bezproblémové benzinové čtyřválce. Výhodou je navíc výběr ze tří karosářských verzí. Pozor je potřeba dát na korozi, k níž je tato Mazda náchylnější, a případně stav naftového motoru.

Český  trh

Desetiletá Mazda vyjde na nějakých 150 tisíc, při takovém stáří se ale už vyplatí hledat benzinovou verzi.

Subaru Legacy (2008 až 2012)

autowp.ru_subaru_legacy_25

Poslední generace nabízená v Evropě přináší výběr čtyř motorů a tří převodovek, vždy však s pohonem všech kol. První série dieselů bývaly problémové, automobilka ale měnila motory za vylepšené, spolehlivější. Největší sázkou na jistotu jsou ale atmosférické benziny, které i dobře snáší přestavbu na LPG.

Český  trh

Vzhledem k tomu, že všechna Legacy mají pohon 4×4, počítejte s omezeným výběrem a cenami od 200 000 korun.

Foto: Martin Mičánek, archiv

Jarek (neregistrovaný)
odhlucneni je velice slabe, je totiz klasicky japonske. na nasem hrubem asfaltu vynikne hluk od kol, tudiz se o zadne pohodove jizde mluvit neda. jinak samozrejme je to Honda.
BobanHTP (neregistrovaný)
Krásný vůz, ale vzadu se sedí dobře jen dětem. Při 180cm nemám kam dát nohy, protože není místo pod předními sedadly :-)
Accord (neregistrovaný)
Svezení je skvělé a design u nás na sídlišti stále budí pozornost
  • Našli jste v článku chybu?