Rychlý test Honda CR-V 1,5 VTEC 4WD: Jako přes kopírák

přidejte názor
Autor: Redakce

+

  • Prostornost a variabilita
  • Přístup dozadu
  • Komfort i s 19“ koly
  • Výkon motoru
  • Výbava

-

  • Jediný motor
  • Ergonomie
  • Nepřesné řízení

Že nová generace nejprodávanějšího SUV světa působí jako vzatá přes kopírák? Není divu, jeho tvary jsou již jakousi jeho ochrannou známkou. Kvůli „blbé náladě“ okolo dieselů ale naopak pod kapotou CR-V nezůstal kámen na kameni.

Zkratku CR-V by si šlo po více než dvacetiletém úspěšném tažení vyložit třeba také jako „celosvětově respektované vozidlo“. Je to nejprodávanější SUV na zeměkouli, a to něco znamená. Japonci v rámci srovnávání do bruselské latě přezbrojili, přidali prostor v kabině a doplnili výbavu o LED světla, digitální displeje a některé nové prvky.

CR-V (34) Za volantem se cítíte příjemně, řízení potěší spíše klidnější řidiče. Ovládací prvky však vyžadují trpělivost
CR-V (25) Místa vzadu je nadprůměrně a zásluhou dveří otevírajících se téměř do pravého úhlu se i snadno nastupuje

Kromě zisků tu ale máme i ztráty. Nepřehledná situace na evropském kontinentě ohledně dieselů nutí „přespolní“ automobilky ke hře na jistotu. Starý kontinent tak v případě Hondy CR-V přišel o brilantní diesel a neméně skvělý devítistupňový automat. Japonskou sázkou na jistotu, než přijde ohlašovaný benzinový hybrid, je zážehová patnáctistovka z Civicu ve dvou výkonových verzích. A to vedle manuálního řazení na oblíbený japonský způsob i ve spojení s variátorovou převodovkou CVT.

Test ojetiny: Honda Accord VIII. generace (CU/CW) (2008–2015)
Přečtěte si také:

Test ojetiny: Honda Accord VIII. generace (CU/CW) (2008–2015)

Ta patří k tomu nejlepšímu, co lze z takto koncipovaných skříní koupit, klasickému automatu se přesto zcela nevyrovná. Kdo chce verzi s pohonem všech kol, musí sáhnout právě po ní. Provedení s variátorem dostalo dvacetikoňový nášup, a disponuje tedy skvělými 193 koni, díky čemuž při zrychlení jen mírně zaostává (10,0 s oproti 9,2 s manuálu). Jízda je příjemně plynulá a dynamika i při plném zatížení uspokojí. Stejně jako spotřeba na volné silnici, kdy si nárokuje 7,5 l/100 km, na dálnici ale stoupá na 8,5 až 9 l/100 km a ve městě se již pohybuje okolo deseti litrů. V tomto směru je třeba zamáčknout slzu při vzpomínce na skvělý diesel. Pravda však je, že zážehový agregát je velmi tichý, což přispívá k pozitivnímu dojmu z celkově dobře odhlučněného auta.

CR-V (28) Příplatkové prahy zhoršují solidní světlost čtyřkolky (210 mm)

Kabina připomíná spíše MPV, prostoru je na rozdávání, a to zejména na zadních sedadlech, kde se pozitivně projevuje o 40 mm delší rozvor. Zadní dveře lze otevřít prakticky do pravého úhlu, což umožňuje nejen pohodlné nastupování, ale i snadnou montáž dětských bezpečnostních sedaček. Konstrukce zadních sedadel dovoluje jedním pohybem sklopit opěradla do roviny s podlahou zavazadelníku. Tu lze kvůli přepravní kapacitě ještě snížit. Ve druhé výbavě Lifestyle lze nově pořídit i třetí řadu sedadel. Zavazadelník potěší kapacitou 561 l. Nově se dodává i elektrické ovládání víka, které se však nevyklápí dostatečně vysoko, aby dlouháni neměli potíže.

CR-V (3) Výborná LED světla jsou u obou lepších výbav s přisvětlováním do zatáček
CR-V (13) Přístrojový štít působí možná až příliš jednoduše, šlechtí ho ale přehlednost

Ale přesuňme se za volant. Poloha za ním je přirozená a ve snadném dosahu nechybí řada úložných prostor pro drobnosti. Plasty jsou kvalitní, jen imitace dřeva nepůsobí právě nejpřesvědčivěji. Digitální přístrojový štít vyhlíží možná až příliš prostě, je to však ku prospěchu dobré přehlednosti. Digitální rychloměr je vysoko, a tedy dobře na očích, v nejvýše postavené verzi Executive navíc můžete údaje sledovat i na head-up displeji s výsuvným sklíčkem. Vše potřebné tak máte v zorném poli.

20181020_151742 Výklopný držák na brýle slouží současně i jako zrcátko pro kontrolu dětí na zadních sedadlech

Obsluha tlačítek na volantu a orientace v menu palubního počítače si žádají více pozornosti a času. V tomto směru má CR-V stále co zlepšovat, zejména evropská konkurence je již dál. Naopak pokud se jedná o komfort, CR-V dominuje. I s 19“ koly, která jsou standardem výbavy Executive, je jízda velmi uhlazená. Sportovní ambice nechává konkurenci. Řízení je spíše vláčné a v zatáčkách se tento model chová nedotáčivě. Honda je sice známa svým sportovním laděním aut, to se ale u nového CR-V neprojevuje, ostatně stejně jako u předchůdce. Japonské SUV je však v nové generaci evidentně mnohem tužší a potěší i solidním výhledem.

CR-V (30) Projekční displej s výsuvným sklíčkem má jen verze Executive
CR-V (33) Zadní opěradla společně se sedáky sklopíte jedním tahem do roviny s podlahou zavazadelníku

Pevně stanovené výbavy, typické pro japonské značky, nedávají příliš volnosti. Sedm míst lze mít jen ve druhé výbavě Lifestyle. Projekční displej dostanete u top verze ve standardu, u ostatních ani za příplatek. A CVT se pojí výhradně s pohonem všech kol.

Ženeva 2018: Je prostornější nová Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, nebo Škoda Kodiaq?
Přečtěte si také:

Ženeva 2018: Je prostornější nová Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, nebo Škoda Kodiaq?

Hondě CR-V během let vyrostli noví konkurenti, mezi nimiž je (nejen) v tuzemských podmínkách velmi silným soupeřem Škoda Kodiaq. CR-V v top verzi stojí lehce přes milion korun, ale s plnou výbavou. Hůře vybavená Škoda Kodiaq 1.5 TSI s pouze předním pohonem vyjde levněji, zatímco dieselová čtyřkolka je naopak mírně dražší. Tak si vyberte.

Když vás baví řadit: verze s manuálem rozhodně nezklame

CR-V (15)Jako pokropená živou vodou – tak by se dalo charakterizovat chování Hondy jen s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Podvozek je agilní, CR-V dlouho odolává nedotáčivosti, a když přijde, dá se velmi lehce překonat. Zároveň nabídne prvotřídní komfort, odpružení se nezalekne ani obávaných příčných spár, také díky téměř balonovým pneumatikám. CR-V vyniká výbornou ovladatelností a čitelností, čemuž napomáhá i přesné řízení. Samotná převodovka je vynikající, s krátkými, přesně definovanými drahami. Za pohon všech kol klidně ušetřete, a pokud vyloženě nepotřebujete automat, platí to samé. Zůstane vám spousta prostoru a jistota, že vás rodinné SUV, až vysadíte děti ve škole, dokáže i pobavit.


Cena testovaného vozu: 1 024 900 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy: 1 044 800  Kč

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo Executive
MOTOR & PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec
Zdvihový objem 1498 cm3
Největší výkon 142 kW (193 k)
při 5600/min
Točivý moment 243 Nm při
2000-5000/min
Převodovka automatická bezestupňová
ROZMĚRY & HMOTNOSTI
Délka/šířka/výška 4600 × 1855 × 1679 mm
Rozvor 2793 mm
Provozní / užitečná hmotnost 1738 / 412 kg
Nádrž 57 l
DYNAMIKA & SPOTŘEBA
Nejvyšší rychlost 200 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h 10,0 s
Spotřeba 7,1 l/100 km

Foto Martin Mičánek

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?