Tesla Semi přestavěná na obytný automobil je zajímavá vize, na kterou si počkáte ještě pěkně dlouho

3 nové názory
  • Společnost Vanlifer představila vizi obytného auta založeného na elektrickém tahači Tesla Semi 

  • Takové řešení má mít spoustu výhod od dlouhého dojezdu až po přítomnost asistovaného řízení

  • Vůz by měl nabídnout dost místa pro šest cestovatelů 

  • Potíž je v tom, že zatím (jak to je u značky Tesla bohužel obvyklé) nikdo přesně neví, kdy přesně se tahač Semi začne vyrábět

Příběh nových modelů značky Tesla je vždy stejný. Elon Musk s velkou slávou představí nový produkt, hned po premiéře se začnou od nadšených fanoušků vybírat rezervační poplatky a pak se roky čeká na realitu, protože onen „nový produkt“ je vlastně spíš koncept. Tenhle scénář se odehrál jak při odhalení malého Modelu 3, tak třeba u extrémně rychlé Tesly Roadster nebo tahače Tesla Semi, na který se také stále čeká. Přesto společnost Vanlifer odhalila zajímavou vizi. Z Tesly Semi by se v budoucnu mohl stát obytný automobil.

Vanlifer se kromě jiného zabývá návrhem přestaveb různých automobilů na obytné vozy. Obytná Tesla Semi tedy není hotový projekt, ale jen vizí budoucnosti. Vize to je ovšem zajímavá, protože by takovouto přestavbou vznikl obytný elektromobil s dojezdem až 800 km. Navíc by měl být dost prostorný pro ubytování až šesti lidí. Uvnitř má být kompletně zařízená kuchyň, koupelna, záchod a vůbec všechny prvky výbavy obvyklé u luxusních obytných vozů.

Tesla musí přejmenovat Autopilot. Zákazníci pořád nechápou, že to autopilot není (komentář)
Přečtěte si také:

Tesla musí přejmenovat Autopilot. Zákazníci pořád nechápou, že to autopilot není (komentář)

Autoři návrhu pak zmiňují ještě jednu výhodu. Tesla Semi by měla být vybavena systémem Autopilot. Pokročilé asistované řízení by tedy řidičům výrazně usnadnilo dlouhé hodiny relativně pomalé jízdy strávené na dálnicích. V budoucnu by se navíc model Semi měl dočkat i plně autonomního řízení.

Jenže je tu několik problémů. Tak především bude takový obytný vůz extrémně drahý. Jen tahač samotný by měl stát něco málo přes čtyři miliony korun a k ceně pak bude potřeba ještě připočítat obytnou přestavbu. Velké baterie znamenají nutnost dobíjet na plnou kapacitu spoustu hodin a na odlehlých místech v dohledné budoucnosti výkonné nabíječky nenajdete. V současnosti navíc nikdo přesně neví, kdy produkce tahače Tesla Semi odstartuje. Auto jako takové se představilo v roce 2017 a poslední zprávy zatím hovoří o posunu zahájení výroby na příští rok. Jinak řečeno, na obytnou Teslu Semi si počkáte ještě hodně dlouho, pokud se vůbec dočkáte.

Rozumbrada (neregistrovaný)
Ono kouzelné slůvko "až" 800 km.... Pro obytné vozy je dle mého názoru příznačné, že s nimi majitelé cestují na velmi dlouhé vzdálenosti třeba za jediný den a také např. nocují v odlehlých oblastech, kde by člověk těžko našel nabíječku. Nechť již konečně jednou ev příznivci akceptují, že elektro auta patří do měst na krátké pojížďky a tam je a ještě dlouho bude jejich technologický limit. Pak si bude muset každý sám za sebe zvážit, zda může vyhodit 1+ milion za de facto nákupní tašku, kterou navíc bude muset někde parkovat a nabíjet... Stejně se neobejde bez dalšího auta se spalovacím motorem na delší cesty. Ostatně to tak dělají i současní majitelé elektroaut, kteří se zpravidla rekrutují z kasty snobů, kteří se chtějí ukázat něčím extra a o nějakou ekologii jim stejně většinou moc nejde. P.S. hmotně nestrádám, nezávidím... pro případné autory pejorativních komentářů.
  • Našli jste v článku chybu?