Emise a jejich snižování je v současnosti u automobilů velké téma. Ukázal to nakonec i autosalon v Paříži, kde se prezentovala řada hybridů a elektromobilů. Přibývá ale také případů, kdy se úřady snaží vylepšit ovzduší měst tím, že snižují rychlost v obcích ze zavedených 50 km/h na 30 km/h. Aktuální studie německého autoklubu ADAC ovšem tvrdí, že to je k ničemu.
Doporučujeme: Turbíny se možná vrátí do aut jako generátor k prodloužení dojezdu
Snížení nejvyšší dovolené rychlosti z 50 na 30 km/h neprokázalo ve sledovaných oblastech žádné zlepšení, uvádí ADAC. Jako daleko vhodnější se jeví snaha zajistit plynulý provoz, což je logické. Některé úřady ale toto stále nechtějí akceptovat a vynucují si zpomalení provozu třeba i za pomoci použití retardérů, které nutí řidiče brzdit a znovu se rozjíždět. ADAC v této souvislosti také připomněl, že ani zavádění nízkoemisních zón k reálnému snížení emisí příliš nepřispěje.
ADAC dále upozorňuje na studii technické univerzity v Mnichově, která už před třemi lety ukázala, že za pomoci takzvaných zelených vln a použití inteligentních dopravních systémů lze docílit snížení znečištění emisemi oxidů dusíku o více než třicet procent.
Je ale téměř jisté, že tato studie nic nezmění. Ještě častějším argumentem pro snížení rychlosti na 30 km/h (které bývá podpořené radary) totiž bývá zvyšování bezpečnosti.