Názor k článku Škoda 1000 MB přinesla před šedesáti lety technologie, které kopírovali i na „Západě“ od Pepa - Něco k těm zázrakům techniky. Byl jsem tehdy...

Pepa (neregistrovaný)
Něco k těm zázrakům techniky. Byl jsem tehdy kluk a my jsme měli Š100, strýc Š110L a jeden náš známý Wartburg 311/900 (výroba od roku 1956 nebo 1957?). Koncepce W311 vycházela tuším z DKW9 (IFA9) a měla vše vpředu. Na dlouhé cesty jsme si půjčovali W311 - oproti našim škodám neskutečný luxus. Auto bylo oproti škodě uvnitř tichunké, měkučké, rádio, krásně aerodynamické a zátah i oproti Š110 neskutečný i když obsah byl myslím o 100 až 200ccm menší, ale výkon stejný a úložný prostor neuvěřitelný. O modelové řadě již v té době je škoda mluvit - kombi, plátěná střecha, zásahovka i do terénu, coupé, atd. O tom, že vše vzadu bylo moderní se dá hodně pochybovat a o dostupnosti dílů ještě více. Proč tedy v Eisenachu, kde také vybudovali nový závod neměli s díly na vše vpředu problém a pokračovali s tím i v dalším modelu a další automobilky. Protože naši vládní činitelé byli návštěvníci řitních otvorů a pokud se něco nezdálo ruským opilcům, tak jim hned vlezli až do té řitě! Se vším vpředu mohla škodovka být bezkonkurenčním lídrem celé Evropy.