Elektrická revoluce koncernu Volkswagen fakticky začala příchodem modelu Audi e-tron, což je ale prémiový a poměrně drahý crossover. Naplno by měla odstartovat až spolu se zahájením prodeje prvního „lidového“ elektromobilu řady ID. K tomu dojde už v květnu, kdy Volkswagen začne přijímat objednávky na svůj první sériový elektromobil postavený na platformě MEB. Napsal to německý auto motor a sport.
Magazín zároveň upřesňuje, že „cena od“ by u modelu ID.3 měla být 29 990 eur. Volkswagen by tak naplnil svůj slib, podle kterého bude jeho „lidový“ elektromobil stát do třiceti tisíc eur. Zmíněná částka je navíc uváděna bez dalších pobídek, takže by na některých emisně seškrcených trzích mohl stát tento model ještě o něco méně.
Třicet tisíc eur je v přepočtu necelých 800 tisíc korun. Pro srovnání, třeba Hyundai Ioniq Electric stojí 832 990 Kč, Kona Electric vyjde minimálně na 924 990 Kč, Nissan Leaf začíná na 950 000 Kč a za Renault Zoe zaplatíte nejméně 837 000 Kč.
Přestože objednávky začne Volkswagen přijímat už v květnu, tedy doslova za pár dnů, auto jako takové se fakticky představí až později. Výstavní premiéra proběhne na podzimním frankfurtském autosalonu. Německý koncern navíc údajně očekává, že zpočátku bude na každém modelu ID.3 prodělávat přibližně tři tisíce eur.
Podobně jako Tesla v případě Modelu 3 ani Volkswagen pro první objednávky nenabídne to nejlevnější provedení. V rámci úvodní edice bude k dostání dražší verze, osazená bateriemi s kapacitou 62 kWh a dojezdem zhruba 400 km. Základní provedení má mít 48kWh akumulátory, vrcholem pak bude kapacita 82 kWh. Slabší varianty budou používat motor umístěný vzadu o výkonu 125 kW (170 k), ty silnější nabídnou 150 kW (204 k).
Modelem ID.3 by měla elektrická revoluce automobilky Volkswagen odstartovat naplno. V krátkém sledu budou následovat další elektromobily všech koncernových značek včetně Škody nebo Seatu. Server iDnes.cz v tomto kontextu upozorňuje na fakt, že německý koncern v podstatě spojil svou budoucnost výhradně s elektromobily, což je ale krok, který by se nemusel nakonec vyplatit. Masovému rozvoji bateriových elektromobilů stojí v cestě ještě spousta překážek. Jednou z nich může být třeba nutnost dávat do akumulátorů drahé kovy – navíc podle iDnes.cz zrovna Volkswagen má obsah kobaltu ve svých bateriích 12 až 14 %, což je velmi vysoký podíl.
Pro úplnost dodejme, že Volkswagen bude na baterie poskytovat záruku 160 tisíc kilometrů nebo osm let. Podle předpokladů Volkswagenu by se elektromobily založené na platformě MEB měly nejpozději v roce 2025 stát ziskovějšími než auta se spalovacími motory.