Pokud nevznikne 40 obřích továren na akumulátory, elektromobily nebudou mít na co jezdit, tvrdí VW

11.10.2018
8 nových názorů
Autor: Redakce
  • Automobilovému průmyslu chybějí výrobní kapacity na akumulátory

  • Do roku 2025 se musí postavit aspoň 40 obřích továren na výrobu baterií

  • I za deset let bude stále dominantní spalovací motor

Aktualizováno 11. října 2018

Podle automobilky Volkswagen hrozí nedostatek akumulátorů pro auta poháněná elektřinou. Rostoucí odbyt hybridů a elektromobilů způsobí, že pokud nevznikne do roku 2025 dostatečný počet nový obřích továren na výrobu akumulátorů, nebudou mít nové elektromobily na co jezdit.

Výzkum a vývoj Volkswagenu odhaduje, že automobilový trh potřebuje zhruba 40 továren s kapacitou na úrovni továrny „Gigafactory“ automobilky Tesla. A to Volkswagen předpokládá, že ještě za deset až dvacet let bude mít naprostá většina nových aut spalovací motor. Podle VW bude v roce 2025 částečně či zcela elektrifikovaná jen asi čtvrtina nových vozů.

Jen samotný Volkswagen bude údajně potřebovat ekvivalent výrobních kapacit odpovídající 150 až 200 gigawathodinám elektřiny ročně. Celý průmysl by pak potřeboval výrobní kapacitu až 1,5 TWh, vypočítávají Automotive News. To odpovídá kapacitě zhruba 40 velkých továren, které jsou schopné každá vyrobit akumulátory o kapacitě aspoň 35 GWh ročně.

Technologie výroby akumulátorů není ještě úplně dokonalá a jejich efektivita je vzhledem k hmotnosti a energetické i ekologické náročnosti malá. Nejoblíbenější jsou nyní li-ion akumulátory na tekuté bázi. Několik technologických společností ale pracuje na tzv. suchých akumulátorech, které jsou bezpečnější, lehčí a rychleji se nabíjejí. Při masové výrobě snad budou i levnější.

Dalším problémem je životnost akumulátorů. Odhaduje se přibližně na deset let. A například podle technologické společnosti Bosch budou lepší a efektivnější technologie akumulátorů komerčně dostupné teprve až za asi 15 let. Hledají se ale i jiné cesty uchování elektrické energie pro pohon aut, například tzv. superkondenzátory. A ve hře je samozřejmě vodík nebo stále ještě výroba elektřiny spalováním fosilních paliv přímo na palubě.

Stefan ekolog (neregistrovaný)
Musím sem napísať jednu myšlienku, ktorá sa zaoberá trocha iným aspektom elektromobilov. Nikde sa nepíše ( pritom existuje a funguje) koncepcia elektromobilu na volnú energiu. Takže ak budú elektromobily bežne v predaji - mnohí si ich prerobia na volnú energiu - kedže receptov a metodík je viacej a preto sa netreba obávať , že treba tolko a tolko kobaltu ... Mne určite nebude chýbať ani ropa,ani kobalt... Zháňajte si informácie o strojoch čo vedia vyprodukovať elektrinu inakšie - alebo si nejaký objednajte - poradovník sa už pripravuje ... Podmienky poradovníka dostanete v emaili: píšte na ekoklubnonstop@gmail.com
Kuk (neregistrovaný)
Jenže ty továrny se ti sami nepostavěj milej Folcwágne, budeš je muset postavit ty. Tak přestaň žvanit, popadni krumpáč a kopni do země. :P
Petr Hejna (neregistrovaný)
Automobilka VW je jedna z mála, která alespoň trochu stojí oběma nohama na zemi. A nebojí se to říct. To co je zde napsáno, víme všichni, kromě funkcionářů EU. A je zajímavé, že najednou unii nevadí, v jakých podmínkách se těží suroviny na výrobu baterek. A také ji nevadí 100% závislost na Číně. I ta slavná Muskova gigafactory, bere základní surovinu z Číny. V Americe jen dělá ty konečné výrobky. Čeká nás "skvělá" budoucnost.
Sam (neregistrovaný)
Co s poplivaným elektroautem autem - jezdit pořád do myčky - jak jsem si právě přečetl . Lexus plije na všechny elektromobily - ještě , že jenom plije a ne-re.
Turbo (neregistrovaný)
V tom VW jsou nějací bystří :))) Elon to už věděl před 15ti lety, proto s továrnou na auta staví i továrnu na baterky do nich. Mohli se ho zeptat.
Jarda Crhů (neregistrovaný)
hlavně když 39 továren bude koncernových aby mohli pak všem ostatním zemím diktovat v čele s Makrelou.
Luke (neregistrovaný)
Zdáse, že vw má na rozdíl od píšících snílků rozum a reálná čísla. Další krok bude, až vypočtou, že chybí 90% příkonu na nabíjení. Ale pst, až se postaví těch 40 továren, je čas . Jako maké děti !
  • Našli jste v článku chybu?