Vlákno názorů k článku Pohnuté osudy automobilek východního bloku: Přežilo jich jen pár od Acsay - Ludovít Acsay Ach jo, pánové ŽÁK, PAVEL i...

Acsay (neregistrovaný)
Ludovít Acsay Ach jo, pánové ŽÁK, PAVEL i ŠÍP Vaše informace ohledně některých osobních a nákladních vozů jsou docela úsměvné. Tak za 1. - Pan redaktor Žák si moc práce s historií nedal, má v té posloupnosti díry, jak hrom. Článek je rádoby hodnotící, ale z pozice nedoučeného amatéra ... tendečního papouška. Tatru pohřbili novím privatizátoři, honem si pozvali amerického manažera a než ho kopli do zadnice, tak stačil pod taktovkou "dobrodějců" Tatrovku odepsat. A kdo neví (konkrétně p. PAVEL), co Tatrovka vyráběla za terénní i silniční a taky veleúspěšné vojenské náklaďáky a rovněž hasičské, jeřábové a pod. užitkové těžkotonážníky, ten by tu neměl psát. Jo, a taky dělali v Tatře autobusy a taky skoro všechny u nás provozované železniční vagóny. A jdeme do Ruska .. . Pane Šíp, Poběda nebylo polské, ale ruské auto, okopírovaný poválečný Ford (nevzpomenu si, který typ), která se ve stejném kabátě posléze vyráběla v Polsku pod názvem Warszava. Teprve pak v Rusku následovaly Volgy (Volha) typy 21 a 24 ... to tam v článku bylo. Se stejnými motory se v Rusku dělaly i dodávky ŽUK a z něho vycházející polská NYSA v jiném kabátě. Ta už dělala i mikrobusy se stejnou motorizací. V Polsku po Varšavě přesedlali na Fiata, prvním byl F 125 P, šestnáctistovka. Omnoho později byl pak "maluch". Nějak jsem se rozpovídal, nedělám si čáku na "paměti" ale nedalo mně to, abych se nezapojil.
Richard Frank (neregistrovaný)
Co Latvia,to Vám nic neříká ? Rádoby odborníku ? Ta se jako mikrobus apod. vyráběla na podvozku Volhy. A ne Žuk,ten je čistě polský a mimochodem to slovo znamená Brouk.Nisa se vyráběla ve stejné době, pouze se nevyvážela.Bylo toho víc,co autor nezmínil.Např. v Bulharsku se vyráběly také Moskviče licenčně,ale i Renault Alpine.Na Ukrajině také byly automobilky . To by člověk popsal novou stránku.