Vlákno názorů k článku Pohnuté osudy automobilek východního bloku: Přežilo jich jen pár od Acsay - Ludovít Acsay Ach jo, pánové ŽÁK, PAVEL i...
Acsay
(neregistrovaný)
28. 9. 2016 2:13
Ludovít Acsay
Ach jo, pánové ŽÁK, PAVEL i ŠÍP
Vaše informace ohledně některých osobních a nákladních vozů jsou docela úsměvné. Tak za 1. - Pan redaktor Žák si moc práce s historií nedal, má v té posloupnosti díry, jak hrom. Článek je rádoby hodnotící, ale z pozice nedoučeného amatéra ... tendečního papouška. Tatru pohřbili novím privatizátoři, honem si pozvali amerického manažera a než ho kopli do zadnice, tak stačil pod taktovkou "dobrodějců" Tatrovku odepsat. A kdo neví (konkrétně p. PAVEL), co Tatrovka vyráběla za terénní i silniční a taky veleúspěšné vojenské náklaďáky a rovněž hasičské, jeřábové a pod. užitkové těžkotonážníky, ten by tu neměl psát. Jo, a taky dělali v Tatře autobusy a taky skoro všechny u nás provozované železniční vagóny. A jdeme do Ruska .. . Pane Šíp, Poběda nebylo polské, ale ruské auto, okopírovaný poválečný Ford (nevzpomenu si, který typ), která se ve stejném kabátě posléze vyráběla v Polsku pod názvem Warszava. Teprve pak v Rusku následovaly Volgy (Volha) typy 21 a 24 ... to tam v článku bylo. Se stejnými motory se v Rusku dělaly i dodávky ŽUK a z něho vycházející polská NYSA v jiném kabátě. Ta už dělala i mikrobusy se stejnou motorizací. V Polsku po Varšavě přesedlali na Fiata, prvním byl F 125 P, šestnáctistovka. Omnoho později byl pak "maluch". Nějak jsem se rozpovídal, nedělám si čáku na "paměti" ale nedalo mně to, abych se nezapojil.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Paul Talacko
(neregistrovaný)
5. 10. 2016 1:02
Myslím si, že zde došlo k záměně, a pán měl na mysli automobily Syrena, což ale byly také modely z podniku FSO a FSM. Poběda byl, jak správně píšete, GAZ M-20.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Manyjak
(neregistrovaný)
21. 11. 2016 21:49
Pozor, Žuk byl polskej výrobek. H.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Josef
(neregistrovaný)
26. 3. 2017 18:25
Pane Ascay,
ani vy nepíšete pravdu. Dodávka ŹUK nebyla ruská, ale vyráběna v polském Lublinu na podvozku Warszawy. FIAT 125 P nebyla šesnáctistovka ale zpočátku 1300 ccm, později 1500 ccm.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Richard Frank
(neregistrovaný)
5. 8. 2017 17:02
Co Latvia,to Vám nic neříká ? Rádoby odborníku ? Ta se jako mikrobus apod. vyráběla na podvozku Volhy.
A ne Žuk,ten je čistě polský a mimochodem to slovo znamená Brouk.Nisa se vyráběla ve stejné době, pouze se nevyvážela.Bylo toho víc,co autor nezmínil.Např. v Bulharsku se vyráběly také Moskviče licenčně,ale i Renault Alpine.Na Ukrajině také byly automobilky . To by člověk popsal novou stránku.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat