Asi jste si všimli, že v rámci běžných testů se multimediálním systémům příliš podrobně nevěnujeme. Důvody jsou dva. Za prvé si stále myslíme, že kvality automobilu závisí především na tom, jak vůz jezdí, nikoliv na velikosti středového displeje. A za druhé, necelých sedm dní není úplně dlouhá doba na to, abyste detailně vyzkoušeli vůz samotný a ještě navíc podrobně prozkoumali detaily jednotlivých multimediálních systémů. Jinak tomu ale je u dlouhodobého testu. Co všechno tedy zvládne multimediální systém našeho Peugeotu 2008?
Není nejnovější
Funkce podobné tomu, co předvádí třeba vrcholný systém Škody Kodiaq, nečekejte. Peugeot 2008 sám o sobě není žádná žhavá novinka a na jeho vrcholu nabídky v oblasti multimediálních systémů je to znát. Pokud bych chtěl být hodně přísný, mohu nabídnout jednoduchou radu: Kupte si držák na chytrý telefon, a dostanete lepší multimediální systém. Jestli vás přece jen zajímá, co všechno Peugeot 2008 s multimédii dokáže, tady je pár postřehů.
Dotyková obrazovka má velikost sedm palců a obsahuje pouze dvě pevná tlačítka plus jeden otočný ovladač regulace hlasitosti. Jakkoliv se dá kritizovat zastaralý systém Peugeotu horem spodem, základní koncept je vymyšlen velice chytře. Kromě trojice pevných tlačítek u displeje máte k dispozici ještě dvě tlačítka a dva otočné ovladače na volantu. To je vše. Po skoro půl roce mohu říci, že mi žádné další tlačítko neschází.
Přirozeným základem je dotyková obrazovka. Ta je dobře na očích, protože je dost vysoko, na běžné úkony ale postačí ovladače na volantu. Přes volant můžete měnit zdroj přehrávané hudby, vybírat stanice rádia, procházet telefonní seznam nebo prohlížet historii hovorů a jednoduše vytočit číslo, aniž byste sundali ruce z volantu. Paráda.
Připomeňte si všechny dosavadní díly dlouhodobého testu:
rel="bookmark">Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Začínáme
rel="bookmark">Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlouhodobém testu: Jak je vlastně rychlý?
rel="bookmark">Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Vnitřní prostor rel="bookmark">
2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Měření výkonu na brzdě
Za kolik jezdí malý dieselový crossover? Očekávejte velmi příznivou spotřebu
Úplnou náhodou jsem asi po pěti měsících zjistil, že některé funkce lze ovládat i hlasově, čemuž se divili i lidé z Peugeotu. Hlasové ovládání aktivuje tlačítko na páčce blinkrů. Systém samotný ale ovládání hlasem neumí, to pouze váš telefon využívá mikrofon a reproduktory vozu. Fakticky tedy přes hardware automobilu ovládáte telefon. Můžete tudíž například zahájit hovor, případně spustit navigaci, ta ovšem poběží na telefonu. Peugeot umí i MirrorLink, takže se teoreticky navigace možná dá promítnout i na středovém displeji. Můj Honor si ale v tomto směru s autem nerozumí, takže mám smůlu.
Umí se připojit na internet?
Ano, surfovat na internetu přes multimediální systém Peugeotu můžete, jenže je to zoufale pomalé. Především musíte vůz na internet připojit. Pokud zrovna náhodou nejste v dosahu nějaké WiFi, patrně bude vaším řešením mobilní telefon a přenosný hotspot. Následně lze spustit internetový prohlížeč, který vás vrátí minimálně o deset let zpátky. Adresu si zadáte hezky pomalu po jednotlivých písmenkách a po stránce se budete pohybovat za pomoci posuvných lišt. Neexistuje žádný důvod, proč internet neprohlížet rovnou přes telefon. Na obranu Peugeotu musím dodat, že náš vůz má starší verzi systému. Ta nová, montovaná zhruba od poloviny minulého roku, je asi lepší. Neměl jsem tu čest, nicméně mi něco říká, že na současné telefony stejně stačit nebude.
Další funkce? Třeba prohlížení obrázků. Asi je fajn mít možnost ukázat obrázek na větší ploše, ale stejně jako u internetového prohlížeče je i tato funkce poněkud pomalá a komplikovaná. V menu jsme našli rovněž nabídku oficiálních aplikací Peugeot, nicméně ty vyžadují konstantní připojení na internet a na našem trhu nefungují. Zoufat ale nemusíte, máte přece telefon.
Doporučujeme: Kia Optima SW GT v dlouhodobém testu: zpět k (alpským) kořenům
Přes navigaci lze vyhledávat také nejrůznější body zájmu od čerpacích stanic až po sportoviště, Peugeot v určité míře zná i dopravní uzavírky a pokud se nějaká taková objeví na naplánované trase, nabídne možnost problém objet. Z dosavadního testování se ale zdá, že to s aktuálností těchto informací není příliš valné. Zatím jsem ještě nikdy možnost objet „problém“ na trase nevyužil a nikdy jsem tohoto rozhodnutí nelitoval.
Pro zajímavost můžeme přidat ještě na první pohled skryté funkce. Když podržíte prst na některých ikonách základního menu, objeví se další nabídka. Třeba u navigace lze sledovat přesnou polohu i počet viditelných satelitů, v případě ikonky nastavení se takto dozvíte přesnou verzi systému ve svém voze.
Skvělý není, ale stačí
Multimediální systém našeho Peugeotu 2008 není žádnou hvězdou a dokonce se nebojím napsat, že nebyl hvězdou ani v době, kdy byl zcela nový. De facto žádné speciální funkce nenabízí, ovšem na druhou stranu má vše, co k běžnému životu potřebujete. Dobře použitelné a srozumitelné handsfree, Bluetooth a především jednoduché ovládání, díky kterému nejčastěji používané funkce obsloužíte z volantu.
Jednoduše řečeno, věci, které můžete provádět za jízdy, zvládá Peugeot 2008 výborně (telefon, výběr hudby, ladění stanice). Věci, při kterých by měl vůz stát, zvládne daleko lépe váš chytrý telefon.