Nový Renault Zoe už je v Česku, ředitel zastoupení se pustil kvůli cenám do Škodovky

přidejte názor
Autor: Renault
  • Modernizovaný Renault Zoe má o čtvrtinu větší baterii i výkon motoru

  • Dojezd podle WLTP činí až 395 km

  • Automobilka poskytuje v tuzemsku každému zájemci "ekologický bonus" 140 000 Kč, díky němu spadla základní cena Zoe na 695 000 Kč

  • Dobíjení třífázovým střídavým proudem až 22 kW/h, rychlonabíjení stejnosměrným proudem až 50 kW/h  za příplatek

  • Interiér a celkové zpracování jsou mnohem lepší než u dřívějšího Zoe

Na první pohled je to stále tentýž Renault Zoe, který značka představila už před sedmi lety. Jenže od té doby obrazně řečeno nezůstal v případě nejúspěšnějšího elektrického Renaultu kámen na kameni. Několikrát došlo k obměně motorů (pod kapotou se jich vystřídalo celkem sedm), z původní 22 kWh baterie je dnes 52 kWh a kdysi hlučná integrovaná nabíječka Chameleon na střídavý proud dostala modernější a tišší nástupkyni. Jen škoda, že už nemá výkon 43 kW jako kdysi, i tak přes zásuvku Mennekes dokáže nabíjet ojedinělou rychlostí 22 kW/h.

Renaultí sázka na třífázové dobíjení, jakkoliv se ještě nedávno mohla zdát podivná, dnes přináší své plody. Zatímco CCS konektory nabíječek bývají u veřejných dobíjecích stanic stále častěji obsazené, na Mennekes se lze s vlastním kabelem zpravidla připojit vždy. A potřebný výkon 22 kW mají například všechny stanice ČEZu, ty od E.onu umějí dát dokonce až 43 kW.

Komu je to málo a chce nabíjet stejnosměrně jako ostatní, má nově i tuto možnost. Za CCS si však Renault účtuje 15 000 korun navíc.

Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let
Přečtěte si také:

Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let

Jiné věci jsou naopak v ceně, a to bez ohledu na verzi výbavy: LED světlomety, digitální přístrojový štít, dešťový a světelný senzor. Omlazený Zoe má nově také dvě úrovně rekuperace brzdné energie, i tak ale v tomto směru zůstává na půli cesty. V běžném režimu D auto rekuperuje mírně (ale neplachtí), po zařazení režimu B zpomaluje výrazně, ale k úplnému zastavení mu řidič musí pomoci brzdou. Ovládání jedním padeálem, jako má Leaf, Zoe nenabízí.

I tentokrát má zájemce o Zoe na výběr ze dvou motorů, aktuálně s výkonem 80 a 100 kW (108 a 135 koní). Udávaný dojezd 395 km podle WLTP platí pro slabší verzi,  silnější zvládá o devět kilometrů méně. Jak ale uvádí produktový manažer Pavel Hykyš, daleko více než síla motoru ovlivňují spotřebu zvolené ráfky. Renault k autu nabízí patnácti až sedmnáctipalcová kola, přičemž nejdále dojede Zoe s těmi nejmenšími. Se 17" ráfky je dojezd kratší o 35 km, což je bezmála devítiprocentní pokles.

Základní cena 695 000 korun je o takřka 200 000 nižší, než když Zoe se slabší baterií v Česku začínal. Přesto na české premiéře omlazené verze dostal ředitel zastoupení Renaultu Zdeněk Grunt otázku, zda to za auto do města není přeci jen příliš. "Vzhledem k tomu, ja se vyvíjejí legislativní požadavky na výbavu vozů v EU, je jisté, že ceny aut v dohledné době nemohou jít směrem dolů," uvedl Grunt. A odhadl, že do pěti až deseti let bude tři čtvrtě milionu za městské auto běžná cena. "Vycházím z toho, že ještě před pár lety bylo možné pořídit malé auto běžně  pod 200 000 korun. Dnes taková auta neexistují," dodal ředitel Renaultu.

První elektrický Volkswagen na platformě MEB má stát 770 tisíc. Automobilka na něm bude prodělávat
Přečtěte si také:

První elektrický Volkswagen na platformě MEB má stát 770 tisíc. Automobilka na něm bude prodělávat

A vyjádřil se i ke konkurenčnímu Citigoe iV od Škody, které  mu v tuto chvíli patrně dělá největší starost. "Škodovka na Citigo nasadila nějakou cenu a je veřejným tajemstvím, že na něm prodělává skoro čtvrt milionu korun. To je nonsens, který nemůže mít dlouhého trvání."

O čtvrt milionu dražší Zoe je ve srovnání se Citigem o třídu větší, má silnější motory i baterii. A také modernější interiér s výbavou, kterou z velké části najdeme i u aktuální generace Clia. Patrně ani Renault na tomhle autě v Česku nic nevydělá, pokud tedy rovnou netratí.

První Zoe na náš trh zavítal teprve předloni, na tom evropském je ale už od roku 2013  zdaleka nejprodávanějším elektroautem. A čísla za loňský rok ukazují, že svou vedoucí pozici si stále drží ve Francii a Německu, i když s kartami nově míchá Tesla s modelem 3. Ta momentálně v celoevropském měřítku v prodejích vede s velkým náskokem před Renaultem a Nissanem.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?