Land Rover dnes představil čtvrtý model řady Range Rover. Nese jméno Velar, které je odkazem na první prototypy původního Range Roveru. V nabídce značky zaujme novinka místo mezi Range Roverem Sport a základním Evoquem. Ze všech modelů Range Rover bude mít Velar nejblíž k vozům značky Jaguar. Technika je totiž převzatá z F-Pace.
Doporučujeme: Test Range Rover Evoque Convertible — Kodiaq naopak
Čtvrtý model řady Range Rover může nalákat zákazníky mnoha svými vlastnostmi. Začíná to už designem. Auto působí spíše jako koncept. Zájemci se mohou těšit na kola o velikosti až 22 palců a poprvé u Range Roveru se na dveřích objevují také vysouvací kliky. Podobné má třeba F-Type. Kromě toho, že je to velmi efektní, došlo díky tomu ke zlepšení aerodynamiky. Výsledná hodnota cd 0,32 dělá z modelu Velar nejaerodynamičtější Range Rover.
Velikostně jde o vůz hodně blízký Jaguaru F-Pace. Aby také ne, když je technický základ shodný a oba modely mají dokonce identický rozvor náprav. Velar ovšem bude praktičtější, což dokazuje kromě jiného také třeba objem zvazadelníku 673 litrů (měřeno až po střechu), respektive ložná plocha dlouhá 1,8 m, která vznikne po sklopení zadních opěradel.
Doporučujeme: Test Jaguar F-Pace S — Anglický rychlík
Uvnitř vás ale zaujme ještě něco jiného. Velar je totiž první model značky Land Rover vybavený systémem Touch Pro Duo. V autě najdete hned tři displeje. Jeden na místě přístrojového štítu, druhý uprostřed palubní desky a třetí před voličem automatické převodovky. Co vám který displej bude ukazovat, to záleží na vás. Myšlenka je taková, že si na horní displej umístíte nejdůležitější věci a na tom spodním můžete obstarávat něco jiného, aniž by vám zmizela třeba navigace. Klasická tlačítka zde už nenajdete téměř žádná.
Nabídka motorů zahrnuje tři vznětové a dvě zážehové jednotky. Základem bude dieselový čtyřválec řady Ingenium, naladěný na 132 kW (180 k). Silnější alternativou je dvakrát přeplňované provedení s výkonem 177 kW (240 k). Samozřejmě nebude chybět ani šestiválec nabízející 221 kW (300 k) a 700 Nm. V případě benzinových agregátů půjde o čtyřválcový dvoulitr řady Ingenium (184 kW/250 k) a šestiválec z F-Type a dalších modelů. Ten zde obstará zatím roli nejrychlejší jednotky. Má 280 kW (380 k) a 450 Nm. Později dorazí ještě přeplňovaný dvoulitr disponující maximem 221 kW (300 k).
Doporučujeme: Test Jaguar F-Pace 30d AWD — Tenkrát poprvé
Pro všechny motory je standardem osmistupňový automat a pohon všech kol. Ten pracuje s mezinápravovou spojkou, která připojuje kola přední nápravy. Stále hnaná je zadní náprava. U šestiválcových variant bude možné dokoupit dokonce i aktivní zadní diferenciál, což je jeden z důvodů, proč Land Rover mluví o modelu Velar jako o nejlépe jezdícím Range Roveru. Šestiválce dostanu do standardní výbavy rovněž vzduchové odpružení. To kromě vysoké míry komfortu umožní zvednout podvozek až na 251 mm.
Velkou novinkou je možnost pořídit laserové adaptivní světlomety. Ty osvítí silnici na vzdálenost až 550 m a jak to známe od jiných automobilek, dokážou také vykrýt protijedoucí vozidlo tak, aby jeho řidič nebyl oslněn. Standardem jsou pro Velar diodová světla. Zkrátka nepřijde ani konektivita a počítat můžete i s běžnou paletou asistenčních systémů.
Veřejnosti se nový Range Rover Velar poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, prodávat se začne letos v létě. Land Rover prozradil už i startovací cenu pro český trh. Velar se 132kW dieselem bude začínat na částce 1 559 569 korun. Další informace najdete v tiskové zprávě: