Nový Jeep Compass, který před nedávnem dorazil na český trh, u nás přitahuje aktuálně pozornost, protože to je jeden z přímých konkurentů Škody Karoq. Vůz už se delší dobu vyrábí, takže stihl projít také americkými nárazovými testy IIHS. Náraz s malým přesazením zvládl skvěle, ale na nejlepší možné hodnocení to stejně nestačilo.
Doporučujeme: Jeep Compass přijíždí na český trh. Má se Karoq čeho bát?
Testy IIHS jsou specifické právě nárazem s malým přesazením, kdy se simuluje srážka se stromem nebo třeba s lampou. Starším automobilům, zejména SUV, tento druh nárazu dělal velké potíže, ty nové už jsou ale na něj připraveny. Compass je toho dalším důkazem. Prostor kolem řidiče náraz příliš neomezil a airbagy zabránily střetu hlavy s tvrdým předním sloupkem. Potud je vše v naprostém pořádku, stejně jako tomu bylo při klasickém čelním nárazu s větším přesazením nebo při bočním nárazu. V těchto disciplínách dostal Compass nejlepší možnou známku Good, což je základ celkového hodnocení Top Safety Pick.
Jenže IIHS uděluje ještě lepší známku Top Safety Pick+, a na tu Compass nedosáhl. Běžně se tak děje kvůli absenci bezpečnostních asistentů, nicméně v této oblasti byl nový Jeep hodnocen opět na výbornou. Jeho problémem jsou světla. Ta klasická halogenová si vysloužila nejhorší známku Poor, příplatková s automatickým přepínáním dálkových světel dostala druhou nejhorší známku Marginal.
Doporučujeme: Škoda Karoq příliš nepřekvapila, je to ale povedené SUV (první jízdní dojmy)
V rámci testů IIHS zaujme také hodnocení toho, jak snadno lze v autě použít dětskou sedačku, kde Compass také příliš nezářil. I tato kategorie znamená pro nový Jeep známku Poor, tedy tu nejhorší. Rodiny s malými dětmi asi budou spokojenější jinde.
Pro připomenutí dodejme, že Compass využívá technický základ z Fiatu 500X. Nejdostupnější provedení začíná na českém trhu částkou 599 990 Kč.