Ačkoli se posledních několik let snaží různé technologické společnosti přijít na trh s akumulátory, které by měly menší hmotnost, vyšší kapacitu a mohly se rychleji nabíjet, pořád se nedaří opustit začarovaný kruh, kdy s požadovaným dojezdem roste hmotnost, velikost a cena akumulátorů. A také doba potřebná k nabití.
Průlom může představovat objev, který realizoval vývojový tým britských univerzit v Surrey a Bristolu. Podařilo se jim vyvinout novou generaci superkondenzátoru (nebo chcete-li superkapacitoru), který je více než tisíckrát výkonnější než běžné akumulátory. Kondenzátor přináší ale i několik dalších výhod.
Doporučujeme: Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3 — Kdo dojede nejdál? Na 200 km zapomeňte
Především ho lze velmi rychle nabíjet. Superkondenzátor se nabije na plnou kapacitu za několik sekund. Vydrží mnohanásobně více nabíjecích cyklů (průměrná životnost automobilového akumulátoru je jen pár tisíc nabíjecích cyklů) a jen tak mimochodem je energeticky méně náročný na výrobu, nespoléhá se na vzácné a drahé materiály a celkově má jeho výroba a recyklace výrazně menší dopad na životní prostředí než současné akumulátory.
Podle tvůrců může jejich superkondenzátor změnit věci, u kterých jsme se doposud spoléhali na klasické akumulátory, ať jsou to počítače, hračky, mobilní telefony nebo třeba právě elektromobily.
Společnosti Augmented Optics Ltd a Supercapacitor Materials Ltd, které se na vývoji podílely v tajnosti několik let a jimž náleží aktuálně záskané patenty, nyní hledají strategického partnera, který by dále pomáhal s vývojem a především testováním. Funkční prototyp elektrického auta chtějí dostat na silnice už na jaře 2017.