Vývoj nejrychlejšího automobilu planety se minulý rok poněkud zasekl, když byl kvůli nedostatku financí pozastaven. Netrvalo ale dlouho a našel se nový investor, takže přípravy mohly postoupit do další fáze. Ta konečně představuje opravdu ostré testování v poušti Hakskeenpan v Jihoafrické republice. Během prvních pokusů se Bloodhound dostal na svou dosud nejvyšší rychlost. Konkrétně adept na titul nejrychlejšího vozu planety dosáhl 537,5 km/h.
Vzhledem k cílové rychlosti 1609 km/h to není mnoho, nicméně oficiální zpráva zmiňuje silný boční vítr, kvůli kterému raději vyšší rychlosti protentokrát testovány nebyly. V této fázi testů je cílem dostat se přes hranici 800 km/h, což by se mělo stát během nadcházejících čtyř týdnů.
Bloodhound měl při pokusu problémy se startováním. Protože byl hlavní proudový motor Typhoon EJ200 přibližně rok uložen u společnosti Rolls-Royce, byl naplněn kapalinou, která má za úkol zabránit vzniku koroze. Následné spuštění motoru si tak žádá zhruba dva pokusy, než se náplň spálí, jenže ani to nestačilo. Inženýři pak odhalili problém se senzorem paliva, kvůli kterému se nespustilo palivové čerpadlo. Mimochodem, úlohu palivového čerpadla zde má na svědomí pětilitrový osmiválec Jaguar Land Rover.
Kromě toho se také nedařilo roztočit na požadované startovací otáčky turbínu. Systém má časové omezení 60 sekund. Pokud nejsou v tomto limitu otáčky dosaženy, z bezpečnostních důvodů řídicí jednotka motor vypne. Nakonec byl vůz otočen proti větru, který pomohl turbínu roztočit. Pro zajímavost, Bloodhound zrychlil z 80 na 483 km/h za třináct sekund.
Testy v Jihoafrické republice budou pokračovat. Pokus o překonání rychlosti 1000 mil v hodině (1609 km/h) by měl podle původních plánů následovat v příštím roce.