Vlákno názorů k článku Na dálnici 140 km/h? Je to cesta správným směrem, čeká nás ale hysterie od Paco28 - Ponechte limity tak, jak jsou nyní: - nač systém...
Paco28
(neregistrovaný)
19. 8. 2020 9:52
Ponechte limity tak, jak jsou nyní:
- nač systém komplikovat?
- proč se odlišovat od okolních zemí?
- už dnes se po dálnici valí neobvykle vysoké množství aut s rychlostí výrazně nižší, než je povolených 130
- už dnes se po dálnici valí dosti značné množství aut s rychlostí vyšší, než je povolených 130
- už dnes je tedy bezpečnost na českých silnicích a dálnicích velmi, opravdu velmi snížena (rozdíl v rychlostech je mnohem nebezpečnější, než rychlost sama o sobě)
- neargumentujte kvalitou aut: a) v ČR je pomalu nejstarší vozový park na světě b) schopnosti současných účastníků provozu (nejen řidičů aut a kamiónů) jsou daleko, ale opravdu DALEKO za kvalitou aut c) kvalita silniční sítě (i dálnic) je v ČR daleko, ale opravdu DALEKO za schopnostmi řidičů a za technickou úrovní aut.
- protože policie nekoná, nechrání ani nepomáhá, je diskuze o zvýšení limitu na českých dálnicích zcela mimo mísu. Stejně si každý jezdí, jak chce. A to se týká nejen rychlosti, ale PŘEDEVŠÍM všech ostatních problémů, které se dají zařadit pod jeden název: etika řidičova chování. Proč zvyšovat limit povolené rychlosti, když "řidiči" dělají ostatním účastníkům provozu kriticky nebezpečné prasárny za jakékoliv rychlosti? A beztrestně, bez výchovných zásahů a postihů...
V ČR je situace na silnicích a dálnicích
- Hustota provozu neustále roste. Tato hustota je překážkou nejen pro zvýšení limitů povolených rychlostí, ale dokonce i pro dodržení stávajících limitů. Společensky přijatelné je tedy spíše apelovat na snížení skutečné rychlosti jízdy, nikoliv povolování vyšších limitů.
- Služba dopravní policie by měla zaměstnávat natolik připravené policisty, aby jim mohla být svěřena PLNÁ zodpovědnost za jejich rozhodnutí: měli by umět posoudit, kdy je překročení limitu 130 skutečně nebezpečné, a kdy je porušením zákona s minimálním dopadem na bezpečnost provozu. Dnes je to tak, že policie se soustředí jen na měření rychlosti, protože jen a pouze tento přestupek lze prokázat bez pochybností. Ostatní porušení zákona se dokumentují mnohem složitěji, a proto z pohledu Policie si nemá cenu život komplikovat jejich potíráním.
Tímto přístupem se dále zhoršuje chování "řidičů" na české silniční siti (včetně "řidičů" ze zahraničí) a to je další překážkou zvyšování rychlostních limitů.
A tak dále.
Bezpečnost především, až potom svoboda a zodpovědnost rozhodování. Jsme národ nezodpovědných, jimž latentní porušování zákona přijde jako naprosto normální vzorec chování. Bohužel, jsme Slované se všemi důsledky. Nejezdí se tu bezpečně a ohleduplně...
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michaela Straková
(neregistrovaný)
25. 9. 2020 18:10
V tom případě by naopak bylo lepší limity právě zrušit, respektive umístit je explicitně pouze tam, kde to má smysl (nebezpečné místo za zatáčkou apod.). Policie by pak nemusela ztrácet čas měřením rychlosti a mohla by se namísto toho věnovat sledováním opravdových a nebezpečných prohřešků. Byla by to motivace jak pro policisty, kteří by bonusy za udělené pokuty museli nabírat jinak než jen měřením rychlosti, tak pro řidiče, kteří by se nemuseli stresovat s očima nalepenýma na tachometru, aby náhodou nepřekročili rychlost, a zároveň by věděli, že když budou jezdit jak prasata, tak jim hrozí postih.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat