Ven ab
(neregistrovaný)
18. 8. 2020 14:00
Zatím co tenhle článek vůbec demagogické není.... tvl
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jakub Kováč
(neregistrovaný)
18. 8. 2020 18:23
Opomíjite jeden důležitý fakt a to je, že 130km/h je na německých dálnicích doporučená rychlost a když se v Německu stanete účastníkem dopravní nehody v okamžiku, kdy jste jel rychleji než 130km/h, pojišťovna viníka Vám může odmítnout plnění škody.
Obecně nejsem proti zvýšení limitu na cca 140-160 na určitých úsecích, např. úsek D1 Lipník - Bělotín, což je přehledný 6-ti proudový úsek, ale to bychom my Češi museli chápat rozdíl v přilnavosti pneumatik za sucha a mokra, případně na sněhu a opatřit dálnice proměnným dopravním značením, které by museli následně řidiči respektovat, tak jako je to v Německu nebo Rakousku, kde při silném dešti okamžitě všichni zpomalí a přizpůsobí rychlost stavu vozovky. Celkově by se musela snížit agresivita, která rozhodně není tak zlá, jako třeba v Polsku, ale obecně zde máme velké procento řidičů, kteří se považují za vládce dálnic a ostatní řidiče považují za překážky, které je lepší z cest odstranit. Nicméně věřím, že se situace pomalu zlepšuje.
V neposlední řadě je třeba zmitit hluk, který ve 160km/h značně převyšuje ten ve 120km/h, což si mnozí z nás rovněž neuvědomují a argument, že se lidé z míst k dálnici přilehlým mohou odstěhovat, do jisté míry vystihuje odstavec předcházející, zamyšlející se nad toleranci a sounáležitostí českých řidičů.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michael
(neregistrovaný)
18. 8. 2020 21:40
Absolutne souhlasim s pasazi o hluku a toleranci nekterych ridicu k ostatnim ucastnikum silnicniho provozu, ale zaroven souhlasim se zrusenim maximalni rychlosti a prevzetim systemu z nemecka.
Podle me, dokud se lidi(a tim myslim i cyklisty a chodce ve meste) nebudou navzajem respektovat (mozna i trochu bat druhych) tak se nic nezmeni..
Zazil jsem spoustu situaci, kdy mi pred cumak na dalnici ve 130 vletel typek v nejaky dacii v 80 a jeste se divil ze mi to vadi...
To nema nic spolecneho s maximalni rychlosti, ale s koncentraci a respektem k tomu co se deje okolo. Ne ze by se mi to v Nemecku nestalo, ale je toho VYRAZNE mene, nez u nas.
Kazdopadne spis dokud se lidi nebudou respektovat navzajem, tak si muzou zakonodarci schvalovat co chteji.
Jak kdysi bylo nekde napsano: ridicak by se mel brat lidem co na normalni suche silnici 1 tridy neumi jet 90. At uz mene, nebo vice..
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ghostbuster
(neregistrovaný)
19. 8. 2020 0:22
Mám najeto několik set tisíc po německých dálnicích a jedna z mnoha výhod neomezené rychlosti je to že na konci zácpy se každej rozjede svou rychlostí někdo 130, někdo 150, někdo 200 a někdo třeba 300 a provoz se okamžitě rozředí . Představte si že by po skončení zácpy se čtyřkilometrová kolona rozjede na 130 a všichni pojedou 130 .zní to docela absurdně a nesmyslně aby pak čtyřkilometrová kolona byla dál jen by se sunula stotřicítkou.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
bodean
(neregistrovaný)
19. 8. 2020 8:17
Auta se zlepšují. Pro žádné novější auto není problém jet v klidu a bezpečně 130. Problémem jsou naše autoškoly, které z velké části neprodukují dobré řidiče. Pak se stává, že paní, občasná řidička, navalí svou Fábii v 70.
Samozřejmě proti jakémukoliv zvyšování rychlosti budou ti, kteří ve městě jedou 30 a mimo 70. Protože podle nich pomalá jízda je bezpečná. To, že tak neberou ohledy na ostatní a tím je i ohrožují, je už nezajímá.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Paco28
(neregistrovaný)
19. 8. 2020 9:52
Ponechte limity tak, jak jsou nyní:
- nač systém komplikovat?
- proč se odlišovat od okolních zemí?
- už dnes se po dálnici valí neobvykle vysoké množství aut s rychlostí výrazně nižší, než je povolených 130
- už dnes se po dálnici valí dosti značné množství aut s rychlostí vyšší, než je povolených 130
- už dnes je tedy bezpečnost na českých silnicích a dálnicích velmi, opravdu velmi snížena (rozdíl v rychlostech je mnohem nebezpečnější, než rychlost sama o sobě)
- neargumentujte kvalitou aut: a) v ČR je pomalu nejstarší vozový park na světě b) schopnosti současných účastníků provozu (nejen řidičů aut a kamiónů) jsou daleko, ale opravdu DALEKO za kvalitou aut c) kvalita silniční sítě (i dálnic) je v ČR daleko, ale opravdu DALEKO za schopnostmi řidičů a za technickou úrovní aut.
- protože policie nekoná, nechrání ani nepomáhá, je diskuze o zvýšení limitu na českých dálnicích zcela mimo mísu. Stejně si každý jezdí, jak chce. A to se týká nejen rychlosti, ale PŘEDEVŠÍM všech ostatních problémů, které se dají zařadit pod jeden název: etika řidičova chování. Proč zvyšovat limit povolené rychlosti, když "řidiči" dělají ostatním účastníkům provozu kriticky nebezpečné prasárny za jakékoliv rychlosti? A beztrestně, bez výchovných zásahů a postihů...
V ČR je situace na silnicích a dálnicích
- Hustota provozu neustále roste. Tato hustota je překážkou nejen pro zvýšení limitů povolených rychlostí, ale dokonce i pro dodržení stávajících limitů. Společensky přijatelné je tedy spíše apelovat na snížení skutečné rychlosti jízdy, nikoliv povolování vyšších limitů.
- Služba dopravní policie by měla zaměstnávat natolik připravené policisty, aby jim mohla být svěřena PLNÁ zodpovědnost za jejich rozhodnutí: měli by umět posoudit, kdy je překročení limitu 130 skutečně nebezpečné, a kdy je porušením zákona s minimálním dopadem na bezpečnost provozu. Dnes je to tak, že policie se soustředí jen na měření rychlosti, protože jen a pouze tento přestupek lze prokázat bez pochybností. Ostatní porušení zákona se dokumentují mnohem složitěji, a proto z pohledu Policie si nemá cenu život komplikovat jejich potíráním.
Tímto přístupem se dále zhoršuje chování "řidičů" na české silniční siti (včetně "řidičů" ze zahraničí) a to je další překážkou zvyšování rychlostních limitů.
A tak dále.
Bezpečnost především, až potom svoboda a zodpovědnost rozhodování. Jsme národ nezodpovědných, jimž latentní porušování zákona přijde jako naprosto normální vzorec chování. Bohužel, jsme Slované se všemi důsledky. Nejezdí se tu bezpečně a ohleduplně...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michaela Straková
(neregistrovaný)
25. 9. 2020 18:10
V tom případě by naopak bylo lepší limity právě zrušit, respektive umístit je explicitně pouze tam, kde to má smysl (nebezpečné místo za zatáčkou apod.). Policie by pak nemusela ztrácet čas měřením rychlosti a mohla by se namísto toho věnovat sledováním opravdových a nebezpečných prohřešků. Byla by to motivace jak pro policisty, kteří by bonusy za udělené pokuty museli nabírat jinak než jen měřením rychlosti, tak pro řidiče, kteří by se nemuseli stresovat s očima nalepenýma na tachometru, aby náhodou nepřekročili rychlost, a zároveň by věděli, že když budou jezdit jak prasata, tak jim hrozí postih.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Sloth
(neregistrovaný)
20. 8. 2020 10:09
Když to provoz dovolí, tak jde bez problémů jet například z Olomouce do Jihlavy stabilně 170-220.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Žere mi klakson
(neregistrovaný)
22. 8. 2020 0:51
Jak Si to představuješ "bez problémů" stabilně 170-220? Jako, že se auto udrží na vozovce? Ty radši zůstaň u koloběžky - o řízení auta nemáš šajnu.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pepan 1
(neregistrovaný)
22. 8. 2020 21:36
To je kraválu. Vždyť už dneska těch 130 málokdo dodržuje. Snad jenom kamiony a ti cvoci co se napasujou do středního pruhu a drží si sto deset aby náhodou rychlost nepřekročili. Jinak na Hradeckej dálnici v neděli odpoledne je stabilní rychlost v levém pruhu 150.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
adam
(neregistrovaný)
6. 9. 2020 13:40
Autor vytyka demagogii odpurcu v clanku plnem demagogie. :-D Prijdete mi trochu zapskly.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří Černý
(neregistrovaný)
9. 10. 2020 18:43
Jsem pro zvýšení rychlosti, ale až se bez problémů naučíme jezdit 130.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Richard
(neregistrovaný)
6. 4. 2022 8:24
Já osobně si v tomhle případě myslím, že je to spíš o řidičích než o rychlosti. Někdo dneska na dálnici neumí jezdit ani 130 kilometrů v hodině a chtěl by jezdit 140. To mi opravdu nedává smysl. Až budeme řidiči jako v Německu a celkově na západě (a teď myslím i jižní státy, kde to sice vypadá jako chaos na silnici, ale ve skutečnosti je to fakt dobře organizované), tak nemám problém. Ale pokud budu potkávat v levém pruhu auto, co jede devadesát, tak si radši u https://www.ervpojistovna.cz/cs/cestovni-pojisteni-singletrip zařídím cestovní pojištění do zahraničí a pojedu se projet na Německé silnice.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat