Multimediální systémy jsou dnes sice velmi oblíbené a občas se zdá, že jsou pro některé automobilky důležitější než vůz samotný, jenže z pohledu bezpečnosti až tolik přínosné nejsou. Čím více funkcí má řidič k dispozici, tím více si najde důvodů, proč přestat sledovat silnici před sebou. Nejnovější výzkum vzniklý ze spolupráce nadace AAA a univerzity v Utahu je pouze dalším důkazem.
Doporučujeme: Peugeot 2008 v dlouhodobém testu — Co všechno zvládne multimediální systém?
V rámci amerického výzkumu bylo sledováno 120 řidičů ve věku 21 až 36 let, kteří postupně vyzkoušeli třicet nových automobilů modelového roku 2017. Každý účastník musel plnit různé úkoly, jako například zavolat na určené číslo nebo zadat do navigace cíl. Výsledky jsou více než zajímavé.
Právě zadávání cílů do navigace se ukázalo jako nejvíce problematické, kdy v některých případech řidiči přestali sledovat své okolí na více než 40 sekund. Z tohoto důvodu byla také navigace vyhlášena za funkci, která řidiče rozptyluje nejvíc. Druhou nejhorší záležitostí je z tohoto pohledu psaní textových zpráv, mírně vás za volantem bude údajně rozptylovat ladění rádiové stanice, respektive telefonování a nejméně rozptylující je poslech hudby.
Doporučujeme: Consumer Reports snižuje hodnocení vozů Tesla Model S a X kvůli bezpečnostním systémům
Americký výzkum se také zaměřil na multimediální systémy jako takové. Třicet testovaných multimediálních systémů bylo rozděleno do čtyř kategorií podle toho, kolik vyžadují pozornosti. V kategorii vyžadující velmi nízkou pozornost se neumístil žádný testovaný vůz. V druhé nejlepší skupině (mírné rozptýlení) najdeme z u nás známých aut Hyundai Santa Fe nebo Toyotu Corolla.
Třetí skupina (vysoké rozptýlení) zahrnuje například Toyotu RAV4, Jeep Compass nebo Jeep Grand Cherokee a vůbec nejhůře na tom podle tohoto průzkumu jsou modely Audi Q7, Mazda3, Honda Civic, Tesla Model S nebo Volvo XC60, které skončily ve čtvrté skupině (velmi vysoké rozptýlení).