[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Druhá modernizace Mazdy6 je mnohem rozsáhlejší než ta první
-
Nabídka pohonů se nezměnila, byly však vylepšeny
-
Změny udržely motory na výši, co se týče pocitů řidiče i posádky
Mazda6 prošla v polovině roku 2018 faceliftem. Netřeba se obávat, sametové atmosférické čtyřválce zůstaly, stejně jako převodovky, karosářské verze i možnost získat kombi s pohonem 4x4. Změnil se pouze výkon silnějšího benzinového a naftového motoru. V prvním případě došlo jen k nepatrnému nárůstu (141 kW/192 k vs. 143 kW/194 k), v tom druhém bylo navyšování výkonu výraznější (129 kW/175 k vs. 137 kW/186 k).
Změny, které nejsou vidět
Jinak se ale modernizovalo poměrně hodně. Jak je v Japonsku zvykem, nenápadně, avšak důkladně. Karoserie dále ztuhla, což snížilo hlučnost. Posílení či znásobení se dočkaly výztuhy podlahy, zavěšení kol a spodní hrana čelního okna. Pevnější struktura umožnila nasadit tlumiče s průměrem zvětšeným z 32 na 35 mm a průchodnějším ventilem plus novým uretanovým horním uložením těch zadních. Přepracované řízení má posilovač nově připevněný přímo k nápravě, což zlepšilo odezvu i zpětnou vazbu ve volantu.
Ještě zajímavější jsou výsledky detailního vylepšení motorů. Diesely nadále používají dnes už téměř unikátní sekvenční dvojité přeplňování, zajišťující mimořádně příznivý průběh výkonových křivek. Větší ze dvou turbín dostala, jako jeden z vůbec prvních biturbodieselů na světě, variabilní geometrii lopatek statoru. To umožnilo bezproblémové zvýšení výkonu na 135 kW (184) k a především nárůst točivého momentu na 445 Nm. Zajímavé je zvýšení kompresního poměru z rekordně nízkých 14,0 na 14,4:1, podobně jako přepracovaný tvar spalovacích komor. Lepší dynamika dieselů si zároveň vyžádala zvětšení předních brzdových kotoučů.
Benzinové jednotky prošly detailními úpravami sacích kanálů, vstřikování, vodního chlazení, pístů a pístních kroužků. Výsledkem je zlepšení průběhu točivého momentu v dolní polovině otáček a snížení spotřeby i kouřivosti, která se stává s nástupem nové emisní normy Euro 6.2 ostře sledovanou veličinou. Novinkou většího čtyřválce o objemu 2,5 l je vypínání dvou válců při ustálené jízdě.
Interiér: Tišší a modernější
Interiér ozdobila nová palubní deska s modernějšími tvary a výše umístěnými ovladači ventilace. Změnil se i přístrojový štít, který vylepšil u vyšších výbav velký displej, zobrazující jak virtuální rychloměr, tak zvolené provozní údaje v podobě přehledných infografik. Přibyla dříve neznámá tlačítka, například odvětrávání sedadel, volby jízdního režimu a aktivace panoramatického kamerového systému. Ten je další novinkou.
Úpravami prošla také sedadla. Kromě odvětrání dostala nový tvar, méně propnutý v bocích a více vycházející vstříc vyznavačům uvolněného pohodlí. Lépe tvarované polštáře zlepšily oporu a komfortu rovněž nahrává nová tlumicí vrstva z uretanu umístěná mezi polštáři a čalouněním. Ta účinně filtruje mikrovibrace.
Vnějšek zaujme novými světlomety na obou koncích vozu. Přední dostaly úhlednější grafiku a jemnější segmenty LED modulů, díky nimž precizněji přelévají světelný paprsek během průjezdu zatáčkou. Nechybí ani samočinné zhasínání dálkových světel.
Designu prospěl nový červený odstín v nabídce. Dosavadní Soul Red nahrazuje zářivější Soul Red Crystal. Standardní 17" nebo 19" kola lze nahradit odlišnými z široké nabídky příslušenství. Jemně se měnily i křivky karoserie.
Podle osobní zkušenosti se po modernizaci citelně zlepšila zejména vnitřní hlučnost. A to i ve srovnání s předchozím provedením, které menší modernizací podobného druhu (silnější skla a zlepšené tlumení) prošlo již v roce 2017, po ní určitě nebyl důvod ke stížnostem. V předfaceliftové šedé Mazdě tepal dvoulitr, který byl uvnitř slyšet nikoliv nepříjemně, avšak výrazně. Modrá dvouapůlka však dokázala většinu času svou práci zcela zakamuflovat. Rozdíly v jízdních vlastnostech nejsou příliš výrazné, avšak posun v přesnosti vedení stopy je u inovovaného typu citelný.
Mazda se zkrátka stále staví k připomínkám zákazníků i novinářů čelem, a proto i tato modernizace znamená posun k lepšímu.
2.0 Skyactiv-G | 2.5 Skyactiv-G A/T | |
---|---|---|
MOTOR & PŘEVODOVKA | ||
Typ | benzinový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč | benzinový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1998 cm3 | 2498 cm3 |
Největší výkon | 165 k (121 kW) při 6000/min |
194 k (143 kW) při 6000/min |
Točivý moment | 210 Nm při 4000/min |
250 Nm při 4000/min |
Převodovka | 6M převodovka, pohon předních kol |
6A převodovka, pohon předních kol |
ROZMĚRY & HMOTNOSTI | ||
Délka/šířka/výška | 4805/1840/1475 mm | 4805/1840/1475 mm |
Rozvor | 2750 mm | 2750 mm |
Objem kufru | 522/1648 l | 522/1648 l |
Pohotovostní/užitečná hmotnost | 1399/643 kg | 1466/647 kg |
Objem nádrže | 62 l | 62 l |
DYNAMIKA & SPOTŘEBA | ||
Zrychlení 0–100 km/h |
10,8 s | 8,4 s |
Nejvyšší rychlost | 214 km/h | 233 km/h |
Spotřeba udávaná | 6,5 l/100 km | 6,8 l/100 km |
CENY & VÝBAVY | ||
Cena testovaného modelu | 796 400 Kč | 809 400 Kč |
Výbava doporučená redakcí | Revolution (796 400 Kč) |
Takumi Plus (941 900 Kč) |
- motor 2.5 nyní k dispozici ve více výbavách
- vylepšené motory, plnící Euro 6.2
- zesílený skelet karoserie
- silnější tlumiče s novými přepouštěcími ventily
- nová palubní deska
- nový přístrojový štít s virtuálním rychloměrem
- vylepšená sedadla s odvětráváním
- nové světlomety a stylistické změny
- panoramatická kamera
Foto: Martin Mičánek