Hasl (neregistrovaný)
Motor 6S 310 DR je čtyřtaktní naftový lodni motor Rád přidávám tento příspěvek neboť je to hezká vzpomínka na období 10 let za kterých mi jich prošlo rukama kolem 240 kusů v Dílnách ČSD Nymburk................
Martin Lihařík (neregistrovaný)
Poněkud mě zarazila věta, že "dodávky parních lokomotiv ustaly v roce 1953"! Pokud prameny nelžou, tak 477,0 (Papoušek) se vyráběla v letech 1954-55; 498,1 (Albatros, druhá série) 1954-56 a 566.0 (Štokr) dokonce do roku 1951 do roku 1958.
Rostislav Mareš (neregistrovaný)
Zvukový projev šestiválce Zamračené, uchvátí každého příznivce železnice. Za touto lokomotivou přijíždí nemálo fandů ze zahraničí, právě kvůli burácivému zvuku. Pro mne je nejhezčí z produkce ČKD Brejlovec T 478.3 První prototyp T 478.3001 přišel do depa Děčín 30.9.1970
jenda (neregistrovaný)
V lokomotivě pracuje pracuje čtyřdobý vznětový motor K6S310DR se zdvihovým objemem lehce přes 160 litrů a výkonem pro něj téměř necitelných 1100kW. Pro upřesnění generátor se nepřepolovává, ale má speciální startovací viinutí. A přál bych Vám vidět "ceckatou" startovat bez předehřevu v -15°C. PS: jinak víte proč sjte byli tak unešení z jízdy s touto lokomotivou... protože to je ještě surový Stroj bez všech moderních p*čovin....
s (neregistrovaný)
Těch nepřesností je tam víc. Na Zamračených jsem jezdil 15 let, ale nevšiml jsem si žádného sání z laminátu. Spalovací motor má sání přímo ze strojovny jen přes filtry. Toto je pěkně vidět na levé fotce ze strojovny, je tam krásně vidět inmezichadič vzduchu a vzduchovody, vše z poctivého železa. Autor si to asi spletl s chlazením vodního a olejového okruhu spalovacího motoru. Tam sají ventilátory poháněné hydrostatickými motory vzduch přes chladící články a vyfukují ho nad lokomotivu. Vzduchovod mezi články a ventilátorem je z laminátu. To je ale součást chlazení motoru a ne sání.
s (neregistrovaný)
To, že turbodmychadlo nabíhá dlouhé sekundy není také zcela pravda. Je to dáno tím, že regulátor přidává otáčky postupně. I když se dá 8.stupeň tak to nějakou chvíli trvá, než to tam regulátor natočí. Jednou mi regulátor po cestě zcela odešel a tak jsem si natáhl ze strojovny na stanoviště kablík a tím jsem přímo ovládal vstřikovací čerpadla. To by jste koukali, jak se turbo rychle roztáčelo.
Znalec (neregistrovaný)
spickove stroje.. hm, sice bol problem s turbom, hmotnostou aj prevodovkou - ale inak spicka. Nie som odbornik na zeleznicu, ale v tom case v US a SRN jazdili stroje uplne inej kvality. Ale ceski odbornici, joooo to byla spicka :-)
Pepa (neregistrovaný)
Stejný motor K6S 310DR měla i lokomotiva T669 zvaná Čmelák,Jezdil jsem na nich 18 let a kromě pár drobností nepamatuju že bych někdy nedojel.A to jsme tahali těžké manipulační vlaky na trati Brno Maloměřice Česká Třebová.