Historie značky MG je poměrně spletitá. Původně úspěšný britský výrobce zažil několik vzestupů a pádů, v 90. letech se objevil i na českém trhu a následně na chvíli zmizel. V roce 2007 se stal součástí čínské skupiny SAIC působící ve více než osmdesáti zemích světa. Na návrat ke kořenům v podobě nových sportovních vozů klasické koncepce už nedošlo, ale za to došlo na návrat k zajímavým prodejním číslům. Ta by měla dále narůstat i díky expanzi na nové trhy. Ten český je jedním z nich.
MG se před necelými třemi roky vrátilo do Evropy a úspěšně se usadilo na západních trzích. Už jen tato skutečnost sama o sobě představuje zajímavý úspěch a dokazuje, že čínský produkt dnes už automaticky neznamená něco méněcenného. Důkazem je kromě jiného také úspěšné absolvování nárazových testů Euro NCAP nebo sedmiletá záruka.
Na úvod tuzemských prodejů má MG připravené dva modely, v obou případech jde o crossovery. Ten menší se jmenuje ZS a svou délkou 4,3 m spadá na hranici segmentů B a C SUV. Zájemci mají na výběr dva motory, přičemž ten základní v podobě atmosférického zážehového čtyřválce o objemu 1,5 l (106 k) startuje částkou 424 940 Kč. Výbava je přitom poměrně zajímavá. Za tyto peníze dostanete klimatizaci, tempomat, multimediální systém umožňující připojit telefon přes Android Auto/Apple CarPlay nebo sedmnáctipalcová litá kola.
TIP: Stáhněte si kompletní ceník modelu MG ZS
Druhým modelem je větší EHS. Crossover dlouhý 4,5 m slibuje spoustu místa v interiéru, překvapivě kvalitní materiály a velmi zajímavé parametry. Jde o plug-in hybrid schopný ujet v elektrickém režimu přes 50 km, přičemž celkový výkon systému založeném na přeplňované benzinové patnáctistovce je 258 koní. Sprint na 100 km/h je otázkou necelých sedmi sekund. Základní cena tohoto modelu činí 887 940 Kč a výbava je v tomto případě naprosto kompletní.
TIP: Stáhněte si kompletní ceník modelu MG EHS
Značka MG už má v České republice 19 dealerů, dalších 7 jich je na Slovensku. I to dokazuje, že působení na tuzemském trhu bere MG vážně. Prodej těchto vozů oficiálně odstartoval 29. června. Protože skupina SAIC vlastní kromě jiného také v podstatě kompletní logistický řetězec od továrny v Šanghaji až po evropské dealery a dokáže si vyrobit třeba i čipy, jedním z hlavních argumentů by kromě jiného měla být i rychlost dodání vozu. Čekací lhůty se mají pohybovat maximálně v řádu týdnů.
V blízké budoucnosti bude nabídka rozšířena také o model HS s klasickým spalovacím motorem a příští rok by mělo přijít elektrické kombi spadající do nižší střední třídy pojmenované jako MG 5. Uvidíme, jakého přijetí se modely MG v našich končinách dočkají. Vzhledem k aktuální situaci na trhu se ale dá předpokládat, že i čeští zákazníci rychle k těmto modelům cestu najdou.