Zatímco dříve stačilo řidiči k dobré náladě rádio s příjmem středních vln a jedním reproduktorem, dnes jsou jeho nároky mnohem vyšší. Aby je automobilky beze zbytku uspokojily, už při konstrukci nového modelu povolávají do služby specializované firmy.
Auto jako takové není ve skutečnosti vůbec ideálním místem pro poslech hudby. Relativně malý prostor plný rozličných materiálů, které stejně rozličně odrážejí i zvukové vlny a ve kterém hraje svou negativní úlohu také omezený odstup posluchače od samotných reproduktorů. A k tomu všemu ještě akustické pozadí složené z různých frekvencí, které auto produkuje při jízdě. Tedy sečteno a podtrženo, místo pro prvotřídní hudební zážitek by mělo vypadat jinak. Navzdory tomu však poptávka po kvalitní reprodukci slova a hudby v autech stoupá, a to nezávisle na velikosti nebo cenové třídě auta. Kvalitní audio žádají hlavně zákazníci, kteří za volantem tráví hodně času. Je pochopitelné, že si svou oblíbenou hudbu chtějí pouštět také na tomto místě a vůbec nejlépe v kvalitě, na kterou jsou zvyklí ze svých aparatur z domova.
Aby výrobci aut takové požadavky lépe uspokojili, často spolupracují s renomovanými hi-fi specialisty. Ti jsou zavčasu vtaženi do vývoje nového modelu vozu a prakticky odpovídají za vyladění celé aparatury včetně zpracování rádiového signálu. Specialista na akustiku Christopher Herold z firmy Harman International sídlící nedaleko Mnichova tvrdí, že z pohledu šíření zvuku nemá audiosoustava v autě jen samé mínusy. „Příkladem jisté výhody je skutečnost, že pozice posluchače a reproduktoru v prostoru je předem dána, takže ji můžeme při zpracování zvuku optimálně nastavit.“
Za oním nastavením se však skrývá poměrně náročný proces trvající několik týdnů, kdy se „zvukový obraz“ v interiéru auta průběžně mění, neboli „překresluje“. Přitom nejde jen o to, aby se odstranily všechny rezonance pocházející od prvků výbavy; cílem je dosáhnout přirozeného zvuku hudebních nástrojů i mluveného slova, aby se jejich kvalita co možná nejvíce přiblížila reprodukci v obytné místnosti, působila prostorově a živě.
Za tímto účelem je do interiéru zkušebního vozu instalována měřicí aparatura s mikrofony, která na základě referenčních signálů a krátkých hudebních úseků zjišťuje, jaké frekvence a v jaké intenzitě na tom kterém místě znějí. Podle výsledků měření pak jejich směrování prochází korekcí, tedy jinými slovy dochází ke změnám úrovně výškových, středových a basových tónů.
Současné digitální zpracování signálu dává navíc možnost napodobit nejrůznější prostorové zvuky, stejně jako přehrát komprimovaný audiozáznam v té nejlepší kvalitě. Pouhé zprostředkování čistého poslechu je totiž na kvalitní audiosoustavu v autě už málo.