rock (neregistrovaný)
Tak bych řekl, že stop/start určitě nezmizí. Doba stání je sice poloviční (12.6 % vs 23.7%), na druhou stranu největší spotřeba v cyklu stop/start je samozřejmě nastartování. Cyklů startování bude míň (9 vs 14) a zastávky jsou delší (25.1 s vs 20.0 s), takže vypnutí motoru na každé z nich ušetří o něco víc...
Zdeněk (neregistrovaný)
Tady by někdo potřeboval dát přes hubu /myslím tím pány v hezkých oblecích z EU/,kteří sedí za stolem a auto viděli jen z interiéru,když ho veze z úřadu domů. Tito lidé rozhodovali o emisích /a to nemluvím o dalších oblastech,kde je to podobné/. Když to shrnu: metodika měření,reálná se skutečnou 100%propadák=automobilky investovali zbytečně peníze do jiných oblastí,než by mohly. /systém start/stop,downsizing,eco pneu/. Mohli jsme si užívat výborné atmosférické motory o více válcích.Kde možná mohlo dojít k úpravám /za promrhané peníze na výše zmíněné nesmysly/,hlavně snížení spotřeby. Osobně si myslím,že takový velkoobjemový motor má v "reálném"provozu menší emise než nějaký downsizingový motor o oběmu 1,0 nacpaný do těžkého SUV,kde má ještě kromě emisí ještě jednu nevýhodu:nevydrží ani třetinu co velkoobjemový /toto mám i z vlastní zkušenosti/. Závěr:Emisí vyprodukuje více malý downsizingový motor,protože na jeden velkoobjemový,musím pořídit 3x malý=kde jsou emise na výrobu..atd........
Libor (neregistrovaný)
Komisaři EU rozhodující o emisích rozhodně nejezdí auty, která se chovají ekologicky. Pro zaměstnance, kteří jezdí na služební cesty vlastním vozidlem, zajímá v první řadě to, co je uvedeno v TP. Čím menší rozdíl bude mezi údajem v TP a realitou, sníží doplácení z vlastní kapsy nebo z amortizace na 1 km. Firemní vozidla stejně platí a účtují reálnou spotřebu. Pro ty se vlastně s příchodem nové normy nic nemnění. Pro normální lidi se vlastně také nic nezmění. Za kolik zajedou, tolik zaplatí. Potom nechápu, proč nám vlastně výrobci lžou a vnucují nepravdivé informace o spotřebě. Jediný pro koho je tahle současná lež výhodou je občan státu, kde se platí ekologická daň při nákupu a provozu vozidla, která se stanoví podle údajů emisí v TP.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Maminka říkala, že nejlepším systémem měření spotřeby bylo 90km/h / 120km/h / město. A maminka má vždycky pravdu... :-) Dnes bych to upravil na 90/130/město. Každý si tak trochu může představit, kolik mu bude auto žrát. Většinou ty hodnoty plus mínus odpovídaly realitě.
mahony666 (neregistrovaný)
Ono je ekologičtější vyrobit 3 auta a k nim 3 milióny ekologických nesmyslů, které se za chvíli pokazí, než jedno jednoduché auto, které vydrží věky a nespotřebuje se žádná energie na výrobu všech poruchových ekosraček. Pitomci v Bruselu hlavně potřebují, aby vydělávaly jejich vlastní firmy na výrobu těchto kravin. Skutečný zájem šetřit přírodu neexistuje!!!
Terazky (neregistrovaný)
Co to je za nesmysl s tím vypínáním motoru při brždění, proč rozpojovat spojku bohajeho?? Každý, koho alespoň trochu zajímá spotřeba přece ví, že při sundání nohy z plynu dojde k přerušení dodávky paliva do válců a motor brzdí bez výbuchů (ano, ke kompresy samozřejmě dochází, ale nemá tam co vybuchnout) čistě na vzduch, to vše do otáček než by začal motor chcípat. Zároveň se tak i nakrásno ochlazuje. Ano, platí to pouze u přímého vstřiku, ale ten stejně všechna nová auta mají....