Techniku koncernu Volkswagen známe velmi dobře kromě jiného také proto, že dnes už existuje obrovské množství modelů používajících v podstatě stejnou platformu, stejné motory a stejné převodovky. Proto se nelze divit tomu, že jednotlivá auta jezdí dost podobně, přestože se menší rozdíly najdou. Zjišťovali jsme, jak přesně se liší akcelerace u tří koncernových SUV.
Doporučujeme: Změřili jsme Škodu Kodiaq. Jak zrychluje a kolik prostoru nabízí uvnitř?
V nedávné době postupně prošly naší redakcí modely Volkswagen Tiguan, Audi Q2 a Škoda Kodiaq. Ve všech případech byl pod kapotou motor 2.0 TDI naladěný na 140 kW (190 k) a 400 Nm, což zároveň nutně znamená i přítomnost automatické dvouspojkové sedmistupňové převodovky a pohonu všech kol. Hlavní rozdílem tak je nakonec velikost a především hmotnost všech tří aut. Nabízí se proto otázka, co udělá různá váha v kontextu stejných motorů s akcelerací.
Rozdíly neodpovídají oficiálním tabulkám
Podle oficiálních tabulek je nejrychlejší Audi Q2, které je logicky také nejlehčí. Výrobce udává akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,3 s. To sedmimístné provedení Škody Kodiaq potřebuje na stejnou disciplínu oficiálně 9,1 s. Důvodem není nic jiného než hmotnost vyšší o více než 200 kg ve srovnání s Audi. Zvláštní jsou pak v tomto kontextu data slibovaná Volkswagenem pro Tiguan. Ten v dané motorizaci váží téměř stejně jako Kodiaq, sprint na 100 km/h by ale měl oficiálně zvládnout za 7,9 s. Při stejných parametrech motoru...
Audi Q2 | Škoda Kodiaq (7 míst) | Volkswagen Tiguan | |
---|---|---|---|
Výkon (kW) / Točivý moment (Nm) | 140/400 | 140/400 | 140/400 |
Akcelerace 0-100 km/h (s) | 7,3 | 9,1 | 7,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 218 | 209 | 212 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1480 | 1720 | 1723 |
Vypadá to na celkem výrazné rozdíly, ale praxe nakonec tak odlišná není. Překvapivě se podle našeho měření ukázal jako nejpomalejší Volkswagen Tiguan. Nicméně také Audi Q2 bylo pomalejší oproti tomu, co výrobce slibuje. Jedním dechem je ovšem potřeba dodat, že Audi jsme jako jediné museli měřit na mokré vozovce, takže vůz ztratil pár desetinek během rozjezdu. Na suchém asfaltu by Q2 určitě byla o něco lepší, těžko ale o 1,4 sekundy. Porovnání nejlepších pokusů každého z těchto koncernových SUV najdete níže v grafu.
Jak je vidět v grafu, Tiguan odpadne jako první už kolem 60 km/h, kdy začne za svými sourozenci výrazněji zaostávat. Rychlosti 150 km/h nakonec testovaný vůz dosáhl přesně o 2,7 s později ve srovnání s nejrychlejším Audi Q2, respektive o 1,5 s ve srovnání se Škodou Kodiaq.
Doporučujeme: Test Audi Q2 2.0 TDI quattro S tronic — Výborný, ale dost drahý hatchback
Celkově vyšel z tohoto trojitého měření Volkswagen Tiguan jako největší zklamání. Verzi s dvoulitrovým dieselem naladěným na 140 kW (190 k) jsme měli v redakci dvakrát a výsledek byl v obou případech stejný. Těžko říci, co je důvodem. Odlišné převodové poměry? Volkswagen je bohužel pro tento automat neuvádí, takže je nemůžeme porovnat. V úvahu připadá i bohatá výbava, která dokáže přidat mnoho desítek kilogramů navíc. Nicméně také modely Q2 a Kodiaq přijely do testu s téměř maximální výbavou.
Naměřené hodnoty všech tří automobilů najdete níže v tabulce:
Naměřená akcelerace (s) | Audi Q2 | Škoda Kodiaq (7 míst) | Volkswagen Tiguan |
---|---|---|---|
0-50 km/h | 3,2 | 2,9 | 3,1 |
0-100 km/h | 8,7 | 9,1 | 9,9 |
Rozdíl oproti oficiálně udávané hodnotě zrychlení 0-100 km/h | +1,4 | +0,0 | +2,0 |
0-120 km/h | 12,0 | 12,7 | 13,7 |
0-150 km/h | 19,7 | 20,9 | 22,4 |