prožívá opravdový boom. Automobilky na to reagují rozšiřováním nabídky o modely typu Peugeotu 3008, které definitivně rezignovaly na jakékoliv terénní dovednosti. Sázejí už pouze na zvýšený posaz a možná trochu vyšší podvozek. Tento přístup se ale našich dnešních soupeřů netýká. Jak Volkswagen Tiguan, tak Kia Sportage jsou klasická SUV. Pokud si budete přát, dostanete pohon všech kol i pár pomůcek pro jízdu terénem.
Do testu jsme si pozvali vznětové motorizace s výkonem kolem 140 kW (190 k). To v případě Sportage znamená dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 136 kW (185 k), Tiguan používá motor stejné koncepce, ale má ještě o 4 kW (5 k) víc. Zatímco u korejského SUV jde o vrcholnou jednotku, Tiguan lze koupit s ještě silnějším dieselovým čtyřválcem (176 kW/240 k). Bez ohledu na vaši volbu dostanete vždy pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou a u Volkswagenu také automatickou převodovku. Kia nabízí svůj vrcholný diesel i s manuálem. Testované auto má ale automat.
Pokud si teď říkáte, že půjde o celkem jasný srovnávací test, kdy technikou doslova našlapaný Tiguan pohybující se na hranici prémiového segmentu přece nemůže prohrát s modelem typicky neprémiové značky, pak se vám mohu upřímně přiznat k tomu, že přesně to jsem si myslel také. Jenže časy, kdy Sportage koukalo na evropská SUV z hodně velkého odstupu a jehož jedinou zbraní mohla být leda nízká cena, jsou dávno pryč.
Co přesně testujeme?
Volkswagen dorazil do testu v provedení 2.0 TDI 140 kW DSG 4Motion R-line. Už dlouhé označení naznačuje, že nepůjde tak docela o lidovou záležitost. Tuto motorizaci pořídíte od druhé výbavy Comfortline minimálně za 934 900 Kč. Pokud chcete sportovně střiženou variantu R-line, zaplatíte minimálně 998 900 Kč. Naše provedení ale dostalo výbavu Highline R-line. To už se bavíme o autě se základní pořizovací cenou za hranicí 1,1 milionu korun.
Tiguan jsme už jednou testovali. Shodou okolností šlo o stejnou motorizaci (ovšem nikoliv jako R-line), takže víme, že vůz jako takový má své nesporné kvality. Jenže kvůli vysoké pořizovací ceně dostává Kia Sportage hned na startu obrovskou výhodu. I když sáhnete po tom nejdražším, co v ceníku najdete, pořád si koupíte o dost levnější SUV.
Základní údaje | Kia Sportage 2.0 CRDi 136 kW AWD AT | VW Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG |
---|---|---|
Zdvihový objem válců (cm3) | 1995 | 1968 |
Nejvyšší výkon (kW/k) | 136/185 | 140/190 |
min-1 | 4000 | 3500-4000 |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 400 | 400 |
min-1 | 1750-2750 | 1900-3000 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 201 | 212 |
0-100 km/h (s) | 9,5 | 7,9 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 7,9 | 5,7 |
Objem zavazadelníku (l) | 491/1480 | 615/1655 |
Délka/šířka/výška (mm) | 4480/1855/1635 | 4606/1839/1673 |
Rozvor náprav (mm) | 2670 | 2677 |
Cena od (Kč) | 714 980 | 934 900 |
Varianta 2.0 CRDi 136 kW 4x4 s automatickou převodovkou stojí na špičce nabídky. Toto provedení dostanete od třetí výbavy Exclusive, což znamená cenu od 714 980 Kč. My jsme testovali druhou nejvyšší úroveň DeLux. Ta nese cenovku 824 980 Kč. Výše stojí už pouze korejská obdoba R-line, pojmenovaná GT Line. I v takovém případě vám postačí k nákupu 849 980 Kč. Už v základu tak dělí obě motorizace rozdíl hodně přes 100 000 Kč. V případě testovaných exemplářů se ale bavíme po připočtení celé výbavy o rozdílu přesně 467 920 Kč (918 880 Kč vs. 1 387 800 Kč).
Úkol pro Volkswagen je zřejmý — musí prokázat výrazně větší kvality, aby anuloval obří cenový rozdíl. Povede se mu to?
2. místo: Volkswagen Tiguan
+
- Image téměř prémiového SUV
- Nižší spotřeba
- Výborně fungující asistenční systémy
- Prostornější interiér a lepší variabilita
–
- „Líné“ naladění motoru a převodovky
- Nesportovní Kia je ve finále sportovnější než Tiguan R-line
- Horší řízení
- Obrovský cenový rozdíl
Nebudeme vás napínat, obhájit cenový rozdíl v konečném důsledku přes 400 000 Kč (po přičtení veškeré výbavy) se německému SUV nepodařilo. Pořád považujeme Tiguan za velmi kvalitní SUV. Kia si ale dala na Sportage dost záležet a díky příznivé ceně nabídla zákazníkům ono příslovečné „hodně muziky za (docela) málo peněz“.
Ačkoliv papírově má být vůz rychlejší, modernější, jízdně rozhodně lepší a vůbec celkově hezčí, ne vždy to je pravda. Pokud už je Kia v něčem horší, rozdíl není tak propastný, jak by se podle ceny mohlo zdát.
Laxní, ale úsporný
Už dřívější test ukázal, že Volkswagen Tiguan s testovaným vznětovým čtyřválcem je poněkud laxní. Provedení R-line to opět potvrdilo. Zřejmě v zájmu emisního pokání automobilka naladila motor i převodovku tak, aby vše hrálo především na spotřebu, což se také daří, ale řidiči kvůli tomu zaplatí daň v podobě trochu unaveného charakteru. Můžete sice zvolit režim Sport, který situaci vylepší, ale pokud si následně přesednete do méně výkonné Sportage, vsadili byste vlastní boty na to, že právě Kia je tím rychlejším z této dvojice.
Měření zrychlení (kompletní výsledky najdete na konci testu) přesně vystihlo náš subjektivní dojem. V prvních chvílích jsou totiž oba soupeři naprosto vyrovnaní. Tiguan s prudkými rozjezdy váhá, zatímco Kia reaguje výrazně lépe, což výkonnostní rozdíl smaže. V průměru byla Kia dokonce při sprintu z nuly na 100 km/h rychlejší, s rostoucí rychlostí už se ale projeví vyšší výkon Volkswagenu. Kia také při akceleraci doplácí na pomalejší automatickou převodovku.
Základní naměřené údaje | Kia Sportage 2.0 CRDi 136 kW AWD AT | VW Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG |
---|---|---|
Naměřené zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,27 | 9,94 |
Naměřené zrychlení 0-150 km/h (s) | 25,60 | 24,22 |
Naměřené zrychlení 80-120 km/h (s) | 7,46 | 7,43 |
Otáčky při rychlosti 130 km/h (ot./min) | 2200/6° | 2100/7° |
Reálná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) | 45,5/85/126 | 48,5/86,5/125 |
*Kompletní výsledky měření najdete pod článkem |
Trochu zklamáním byl hluk motoru. V určitých režimech jízdy je diesel v Tiguanu nečekaně hlučný. Typicky ve středních otáčkách dokud se neohřeje na provozní teplotu. I v tomto směru nabídne Kia lepší chování. Možná byste snad už chtěli nad Volkswagenem zlomit hůl, ale přesně v tu chvíli vytasí trumf — je úspornější. S Kiou budete jezdit zhruba za devět litrů. Níž se jí příliš chtít nebude. Tiguan umí bez problémů sedm. Rozdíl ve spotřebě ostatně signalizují už oficiální údaje. Testovaný Volkswagen má kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km, Kia uvádí 7,9 l/100 km.
Kromě naladění motoru a chování převodovky je důvodem nižší spotřeby také volba systému snižování emisí. Zatímco Volkswagen vsadil na vstřikování močoviny, Sportage se snaží snižovat emise takzvaným akumulačním katalyzátorem (LNT). Koncernové řešení umožňuje motoru „lépe dýchat“. U Sportage se oxidy dusíku zachycují v katalyzátoru a k regeneraci se používá větší dávka paliva, což zvyšuje spotřebu. Na druhou stranu ale systém SCR ve Volkswagenu přináší řidiči drobnou starost navíc. AdBlue budete muset doplnit po ujetí zhruba 13 000 km (konkrétní dojezd záleží na jízdním stylu). Jakmile klesne dojezd pod 2000 km, začne vůz signalizovat nízkou hladinu. Pod 1000 km se rozsvítí výstražná kontrolka. Pokud AdBlue zcela dojde, po vypnutí už motor nenastartujete.
Tohle že je „sportovní“?
Příplatek za výbavu R-line vám přinese velmi povedený vzhled, podtržený především výrazným předním nárazníkem a devatenáctipalcovými disky. (Testovaný Tiguan měl ovšem příplatkové dvacítky). Zároveň se na karoserii nastěhují také rozšířené prahy a loga R-line. Nelze popřít, že testovaný exemplář s obrovskými disky byl na pohled atraktivní, ale jsou tu také jisté nevýhody.
Volkswagen Tiguan lze dostat i s adaptivními tlumiči (+27 800 Kč), což byl také náš případ. V kombinaci s dvacetipalcovými koly se ale stejně musíte smířit s trochu horším komfortem. I v případech, kdy si zvolíte režim Comfort. A naopak, pokud sáhnete po režimu Sport, vyloženě sportovní charakter se nekoná, což ale kupodivu můžeme říci také o jiných oblastech — třeba o řízení (o motoru už řeč byla).
Doporučujeme: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (140 kW) 4Motion: Než přijde Kodiaq
Ve finále Tiguan R-line moc sportovní vlastně není. Zároveň do interiéru přenese docela dost rázů od kol. Ideální velikost disků je pro Tiguan 18". Když přesednete do Sportage, budete regulérně v šoku. Sice nemáme k dispozici verzi GT Line, ale i tak je podvozek pevnější, řízení strmější, motor živější. Ano, zní to snad i zvláštně, ale normální Sportage má ke „sportovní“ jízdě blíže než Tiguan s výbavou R-line. To jsou ale paradoxy.
Silné stránky: Image, prostor a asistenti
Jakkoliv řada věcí pro nás znamenala zklamání, Tiguan samozřejmě má i své velmi silné stránky. Hned několik silných stránek... A začíná to už příchodem k autu. Jízdně možná není velký cenový rozdíl oproti Sportage ospravedlnitelný, ale na pohled Tiguan vypadá skutečně jako dražší automobil. Tím spíš, pokud přijdete blíž a nahlédnete do interiéru. Kia není špatná. S „prémií“ si ji však zaručeně nespletete, což by se u Tiguanu stát mohlo.
Další velkou výhodou bude u německého SUV prostor. Kabina je širší (vpředu i vzadu o 2 cm) a také v podélném směru dostanete více. Za řidičem vysokým 178 cm je v Tiguanu o 3 cm více místa pro kolena cestujících vzadu. Ve druhé řadě k tomu navíc můžete připočíst i delší sedáky. Kia sice disponuje větším prostorem pro hlavu, ale už Tiguan nabídne tolik, že vám to vlastně může být úplně jedno. Přestože testovaný vůz měl panoramatické okno. Kompletní tabulku naměřených hodnot vnitřního prostoru najdete pod článkem.
Vůbec největší rozdíl ve prospěch Volkswagenu představují různé asistenční systémy. I Kia Sportage nabídne třeba hlídání jízdních pruhů a aktivní parkovací asistent, jenže na Tiguanu bezpečně poznáte, že německý koncern je v tomto směru o dost dál. Tady skutečně můžete pustit volant a bezstarostně se nechat vézt. Vůz pojede naprosto jistě uprostřed pruhu. Se stejnou jistotou také zaparkuje nebo přepne dálková světla. Sportage takovou jistotu nevykazuje. Jednou vás systém nechá najet na čáru, jindy zasáhne do řízení o mnoho dříve...
Stručně řečeno, Tiguan je prostorné auto nabízející kvalitní jízdní vlastnosti, laxní motor a těžce nelidovou pořizovací cenu. Čím na to odpoví Kia?
1. místo: Kia Sportage
+
- Výrazně nižší pořizovací cena
- Živý motor
- Lepší řízení i podvozek, ačkoliv nemá adaptivní tlumiče
- Rychleji reagující pohon všech kol
- Pokud je v něčem Sportage horší, rozdíl nakonec není tak výrazný
–
- Vyšší spotřeba
- Horší image
- Interiér není tak variabilní a prostorný
- Méně spolehlivě fungující asistenční systémy
- Pomalá automatická převodovka
Nebudeme nijak zastírat, že nás aktuální Kia Sportage překvapila. V kontextu plně vybaveného Tiguanu se samozřejmě nemohlo konat překvapení v oblasti zpracování, použitých materiálů, multimediálního systému nebo velikosti interiéru. Jenže se konalo tam, kde bychom to rozhodně nečekali — u motoru a jízdních vlastností. A my si pořád myslíme, že automobil by měl především dobře jezdit. Přestože už se objevují názory, podle kterých v blízké budoucnosti už nebude srdcem vozu motor, nýbrž konektivita (snad ta budoucnost nebude tak blízká).
Doporučujeme: Paříž 2016 – Kia Rio jde proti Fabii s kufrem o objemu 325 litrů
Výhodou Sportage je logicky zejména nižší pořizovací cena, ale rovněž fakt, že kupodivu obecně ve srovnání s Tiguanem příliš neztrácí. Interiér je sice menší, ale pořád dost prostorný. Totéž lze říci o zavazadelníku. Akcelerace z nuly na 150 km/h vyznívá ve prospěch Tiguanu, ale ne o mnoho (24,2 s vs. 25,6 s). Relativně nízkou cenou vám Sportage vykompenzuje jakoukoliv nevýhodu, protože rozdíly v jednotlivých oblastech nejsou nikterak dramatické. Tedy pokud vaší prioritou číslo 1 není image značky.
Řekne si o litr víc
Vrcholný vznětový čtyřválec 2.0 CRDi R (high) sice oproti Volkswagenu papírově ztrácí co do maximálního výkonu, ale z pozice řidiče si toho v reálném provozu sotva všimnete. Točivý moment je v obou případech shodných 400 Nm. Dokonce by se téměř dalo říci, že čtyřválec Kia funguje po všech stránkách lépe, nebýt spotřeby. Ta je totiž vyšší. Běžně se vůz během testu pohyboval kolem devíti litrů, rychlé dálniční jízdy snadno zvedaly spotřebu na desetilitrovou hranici.
Hodně výrazným rozdílem, dost možná tím největším v dnešním srovnání, je ale převodovka. I Kia nabízí dvouspojkové samočinné skříně, ale nikoliv k podobně výkonným dieselům. Zatímco sedmistupňový dvouspojkový automat Volkswagenu funguje skvěle (nebýt toho, že tak rád řadí co nejdříve vyšší stupně), klasika s hydrodynamickým měničem v případě Sportage tak přesvědčivá není.
Doporučujeme: Kia chce mít lepší jízdní vlastnosti a řízení než BMW
Převodovka je pomalejší. Pokud by vás snad napadlo převzít řazení do vlastních rukou (páčky pod volantem tu ale nemáte), dělá všechno pro to, aby vás podobné nápady rychle přešly. Reakce jsou velmi pomalé. Při běžné jízdě ale není automat vůbec špatný. Je to prostě pořád ještě taková tak plynulá klasika ze staré školy. Dokud nebudete chtít nic víc, bude vše v nejlepším pořádku.
Jízdně regulérně vynikající
Kia už se nechala slyšet, že chce stavět řidičsky zajímavá auta. Dokonce že chce být v tomto směru absolutní špičkou. Jeden by takovou tezi rovnou odsoudil jako naprosto nesmyslnou, ale časy se mění. Už mnoho modelů Kia prokázalo při různých testech řidičsky slibné chování, nová Sportage je dalším důkazem.
Řízení pracuje s elektromechanickým posilovačem. Ve srovnání s Tiguanem je opravdu lepší a také tužší. Totéž platí o podvozku. Je paradox, že všeobecně tužší Sportage nakonec nabídla i lepší pohodlí, ale to můžeme zřejmě připočíst na vrub dvacetipalcových disků ve výbavě Tiguanu. I když devatenáctky, které dostala naše Kia, také nejsou úplně malá kola.
Oba automobily používají pohon všech kol s mezinápravovou spojkou. Volkswagen sází na Haldex, tedy na značku, která dnes už patří společnosti BorgWarner. Kia kupuje systém Dynamax od společnosti Magna Powertrain. Haldex byl vždy brán za špičku, ale i zde se konalo menší překvapení. Prudký rozjezd na mokré silnici zvládá lépe Kia. Nedovolí takový prokluz stále hnané přední nápravy, jako se to děje u Volkswagenu.
Celkově si Kia Sportage počíná na klikatých silnicích s větší jistotou. Svůj podíl na tom má také výrazně větší rozchod kol na obou nápravách (1609/1620 vs. 1576/1566). Oba automobily si v zatáčkách pomáhají přibrzďováním kol. Ukázalo se ale, že Sportage už to trochu přehání, respektive že má brzdy méně odolné. Po nepříliš dlouhé svižné jízdě zatáčkami se nám začalo kvůli systému CBC (Cornering Brake Control) hodně kouřit od zadních kotoučů.
Asistenti jsou slabinou
Oblastí, kde má ještě Kia Sportage rezervy, jsou asistenční systémy. V seznamu výbavy najdete kdeco, ale praktické použití za koncernem zaostává. Nejde jen o to, že asistent hlídání jízdních pruhů zasahuje později než v Tiguanu, jde také o absolutní drobnosti. Třeba když si nastavíte tempomat a na displeji přístrojového štítu se nikde neobjeví hodnota rychlosti. (V případě omezovače rychlosti ale Kia nastavenou rychlost zobrazuje.)
Volkswagen také nabídne širší možnosti nastavení jízdních systémů. Kia Sportage sice má významně se tvářící tlačítko Drive Mode, ale bohatý výběr různých variant nečekejte. K dispozici je totiž normální, ekologický nebo sportovní režim. Ten změní řazení (řadí se později) a zrychlý na plyn, to je vše. Tiguan naproti tomu nabízí výběr z pěti možností. Kromě toho můžete využít i jedno ze čtyř nastavení pohonu všech kol (kluzká vozovka, silnice, terén a individuální nastavení pro jízdu terénem). Ve Sportage je pouze tlačítko na trvalé „uzavření“ mezinápravové spojky.
Menší, ale pořád solidně prostorný
Nabídka prostoru v interiéru by mohla být pro někoho pádným argumentem k příplatku za větší Tiguan. Ale nedělejme předčasné závěry. Pravda, Sportage je celkově kompaktnější, má o 7 mm menší rozvor a také podle našeho měření vykazuje méně místa pro kolena i co do šířky v úrovni loktů. To však ještě nutně neznamená, že budete v autě namačkáni jako sardinky. Místa je uvnitř pořád dost, přestože v Tiguanu je ho více. Pokud si něco zaslouží vylepšení, tak to jsou jednoznačně sedadla. V obou řadách by mohla mít delší sedák.
Není to ale pouze o prostoru. Tiguan nabídne rovněž lepší variabilitu. Zadní sedadla jsou vždy posuvná v rozsahu 18 cm. Od výbavy Comfortline dostanete také sklopné opěradlo spolujezdce, což je výrazně usnadní přepravu delších nákladů. V pohodě tak do Tiguanu naložíte věc dlouhou 2,5 m.
Téma výbavy pak představuje další oblast, kde Kia získává kladné body. Tady se totiž na příplatky moc nehraje. Nevýhoda je v tom, že si případně musíte koupit i věci, které byste teoreticky možná nechtěli. Pro většinu zákazníků je ale důležitější, že v ceně dostanou téměř vše. Pro testovanou úroveň DeLuxe to znamená např. devatenáctipalcová litá kola, bezklíčkový přístup, startování tlačítkem, navigaci, elektricky ovládaná přední sedadla, vyhřívaná sedadla i volant, automatické přepínání dálkových světel a tak dále. Připlácí se pouze za metalický lak (14 900 Kč), panoramatické okno (25 000 Kč), kožené čalounění (20 000 Kč) a pakte Tech (80 000 Kč). Ten přidá do výbavy sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém a aktivní parkovací asistent.
Volkswagen jde na věc opačně. I když v základu chudou výbavu nedostanete, příplatků je poměrně dost (adaptivní tlumiče, sada asistentů, automatický parkovací asistent, lepší audiosystém, prodloužená záruka na 4 roky/80 000 Kč...). A tak se může stát, že dostanete vůz s pořizovací cenou přes 1,3 milionu, ve kterém ale pořád budou pouze manuálně nastavitelná sedadla.
Je potřeba uznat, že kdyby byl Tiguan levnější, asi by odešel z tohoto srovnávacího testu jako vítěz, protože v mnoha ohledech lepším automobilem je. Jenže reálný rozdíl nakonec nebyl tak dramatický, jak ho definoval propastný cenový odstup. Sportage je velmi dobré auto za velmi rozumné peníze. Proto si v tomto testu zaslouží vyhrát.
Kompletní naměřené hodnoty
Dynamika
Naměřené hodnoty | Kia Sportage 2.0 CRDi 136 kW AWD AT | VW Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG |
---|---|---|
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA | ||
0-50 km/h (s) | 3,33 | 3,20 |
0-100 km/h (s) | 9,27 | 9,94 |
0-130 km/h (s) | 17,21 | 16,95 |
0-150 km/h (s) | 25,60 | 24,22 |
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ | ||
30-50 km/h (s) | 1,78 | 1,55 |
50-70 km/h (s) | 2,38 | 2,19 |
80-120 km/h (s) | 7,46 | 7,43 |
130-150 km/h (s) | 8,39 | 7,28 |
ODCHYLKA RYCHLOMĚRU | ||
50 km/h | 45,5 | 48,5 |
90 km/h | 85,0 | 86,5 |
130 km/h | 126,0 | 128,0 |
Prostor
Prostor pro cestující (cm) | Kia Sportage | Volkswagen Tiguan |
---|---|---|
Šířka v úrovni loktů vpředu | 152 | 154 |
Šířka v úrovni loktů vzadu | 149 | 151 |
Prostor pro hlavu vpředu min/max. | 92/100 | 91/99 |
Prostor pro hlavu vzadu | 99 | 92 |
Délka sedáku vpředu | 47 | 50 |
Výška opěradla vpředu | 62 | 65 |
Minimální šířka sedáku vpředu | 32 | 33 |
Délka sedáku vzadu | 46 | 50 |
Výška opěradla vzadu | 66 | 62 |
Šířka prostředního sedáku vzadu | 25 | 26 |
Minimální prostor pro nohy vzadu | 17 | 18 |
Maximální prostor pro nohy vzadu | 40 | 42 |
Prostor pro nohy vzadu za řidičem 178 cm (zadní sedadla u Tiguanu posunutá zcela vzad) | 28 | 27 |
Prostor pro nohy vzadu za řidičem 190 cm (zadní sedadla u Tiguanu posunutá zcela vzad) | 23 | 20 |
Prostor pro zavazadla (cm) | Kia Sportage | Volkswagen Tiguan |
---|---|---|
Šířka mezi bočnicemi | 103 | 101 |
Maximální šířka | 136 | 140 |
Výška po plato (podlaha nahoře) | 43 | 47 |
Výška po plato (podlaha dole) | 50 | 53 |
Minimální délka ložné plochy (u Tiguanu sedadla zcela vzadu/zcela vpředu) | 87 | 85/103 |
Výška otevření pátých dveří | 186 | 191 |
Šířka vstupního otvoru | 101 | 108 |
Výška vstupního otvoru | 84 | 88 |
Výška nakládací hrany | 75 | 74 |
Max. délka nákladu (u Sportage k přednímu opěradlu, u Tiguanu k palubní desce) | 198 | 256 |
Technické údaje
Kia Sportage 2.0 CRDi 136 kW AWD | Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4MOTION | |
---|---|---|
MOTOR | ||
Konstrukce: | přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč | přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1995 | 1968 |
Ventilový rozvod: | DOHC, 16 ventilů | DOHC, 16 ventilů |
Vrtání x zdvih (mm): | 84 x 90 | 81 x 95,5 |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 136/4000 | 140/4000 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 400/1750-2750 | 400/1900-3300 |
Kompresní poměr: | 16,0:1 | 16,5:1 |
Převodovka: | automatická šestistupňová | automatická sedmistupňová dvouspojková |
Poháněná kola: | všechna čtyři | všechna čtyři |
JÍZDNÍ VÝKONY | ||
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 9,5 | 7,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 201 | 212 |
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) | 6,3/5,3/7,9 | 6,5/5,2/5,7 |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | ||
Délka (mm): | 4480 | 4486 |
Šířka (mm): | 1855 | 1839 |
Výška (mm): | 1635 | 1673 |
Rozvor náprav (mm): | 2670 | 2677 |
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): | 1609/1620 | 1576/1566 |
Provozní hmotnost (kg): | 1690 | 1798 |
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): | 2250 | 2330 |
Objem zavazadlového prostoru (l): | 491/1480 | 615/1655 |
Objem palivové nádrže (l): | 62 | 60 |
PODVOZEK A PNEUMATIKY | ||
Zavěšení vpředu: | vzpěry McPherson | vzpěry McPherson |
Zavěšení vzadu: | víceprvková náprava | víceprvková náprava |
Pneumatiky vpředu: | 245/45 R19 | 235/45 R20 |
Pneumatiky vzadu: | 245/45 R19 | 235/45 R20 |
[su_hello-bank-calculator]