Vkus a požadavky zákazníků v Evropě, Americe či Asii si přece jen vynutí větší kontinentální rozdíly u nových modelů Fordu, než je tomu dnes. Strategie One Ford vedla ke sbližování modelových řad na různých světadílech. Díky ní máme v Evropě Mustang nebo Edge, zatímco Američané si mohou poprvé koupit Focus RS. Samotnému Fordu přinesla strategie One Ford poměrně zásadní zjednodušení vývoje a ušetření nákladů. Pro automobilku to bylo klíčové především během bouřlivých let po finanční krizi v roce 2008. Jako jediný z amerických gigentů ji Ford dokázal ustát a nepoložil se.
Šéfdesignér Moray Callum řekl britskému Autocaru, že strategie One Ford byla správná, ale že u některých modelů bude potřeba změnit přístup. Jako příklad uvedl model Ford Focus, který na americkém trhu hraje roli „levného“ vozu pro nejširší vrstvy, zatímco v Evropě je považován za vůz vyšší kategorie. Jako levné vozy Evropa vnímá hlavně segmenty A a B.
Tip: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT – Otázka za milion
Callum dále uvádí, že americký Focus například dostane jednodušší podvozek (zřejmě se dozadu chystá levnější torzní příčka) a výbavu. Evropský model naproti tomu chce utvářet svoji image jízdními vlastnostmi a moderní výbavou podle aktuálních trendů. Lišit se má také design interiéru. Oba trhy mají také rozdílné požadavky na bezpečnost a emise, takže rozdíly seprojeví i v paletě motorů a převodovek.
Design příštího Focusu, v němž se nechystá velká revoluce, bude nicméně velmi podobný. Základní platforma a skelet karoserie jsou části, na nichž lze při vývoji a výrobě ušetřit nejvíce. Jednotlivé odlišnosti pro trhy v USA, Evropě nebo Asii pak budou vycházet ze snadno zaměnitelných dílů, například světlometů a plastových částí karoserie, třeba nárazníků a masky chladiče.