Znovuzrozený Ford Puma už není kupé, ale crossover s výpustnou zátkou v kufru

přidejte názor
  • Nový Ford Puma dostane litrový benzinový tříválec s 48V mild-hybridem i diesel

  • Vejde se do něj až 456 litrů nákladu, je tu však jedno „ale...“

  • Novinkou v nabídce asistenčních systémů je technologie, která skrze datové připojení umí varovat řidiče před nebezpečím typu nehod, prací na silnici nebo pobíhající zvěře

  • Zahájení prodeje je naplánováno na konec letošního roku

Slavné jméno Puma se pod vlajkou Fordu vrací, ale v jiné podobě, než bylo zábavné a fešácké kupé Ford Puma, vyráběné v letech 1997 až 2002. Podobně jako u Mitsubishi v případě Eclipse (Cross) bylo označení použito pro crossover, kterých se zákazníci po celém světě evidentně nemohou nabažit. Novinka stojí na globální architektuře Ford B, kterou v současné době využívají například hatchback Fiesta nebo malé SUV Ford EcoSport. Nabízena bude buď s benzínovým tříválcem využívajícím 48V mild-hybridní ústrojí, nebo turbodieselem o objemu 1,5 litru.

Na prvních fotografiích se nový crossover ukazuje ve výbavovém stupni ST-Line. Ford označuje design nové Pumy za svůdný a považuje ho za jednu z hlavních zbraní novinky v konkurenčním boji. V prvních internetových ohlasech se lze nicméně setkat i s odlišnými názory…

Mild-hybrid pojí litrový tříválec EcoBoost se startér generátorem o výkonu 11,5 kW, který dle metodiky WLTP snižuje spotřebu o zhruba 9 procent. Benzinový motor dále šetří palivo odpojováním jednoho válce při nízké zátěži, díky pomoci startér generátoru může mít nižší kompresní poměr a zároveň lépe reaguje na plyn díky omezení prodlevy při roztáčení turba. V prodeji budou dvě verze s výkonem 92 kW (125 k) a 114 kW (155 k), přičemž silnější provedení dostává sedmistupňový dvouspojkový automat. U turbodieselu bude možné volit mezi šestistupňovým manuálem a automatem.

Interiér má velmi blízko k aktuální Fiestě. Puma však nabízí nový digitální přístrojový štít s true color technologií
Součástí zavazadlového prostoru je hluboký box s výpustnou zátkou pro snazší čistění. Krycí plato je polohovatelné a lze ho odložit za opěradla

Přepravní kapacita Pumy má být na špici své třídy. Slíbených 456 litrů do ní však dostanete jen tehdy, když využijete 80l box pod standardní podlahou kufru. Ten se však jeví jako dost praktické řešení. Umožňuje převoz větších předmětů na výšku a také má výpustný špunt, takže ho můžete snadno vymýt vodou. Bližší představu o možnostech zavazadelníku vám zprostředkuje oficiální video Fordu:

Asistenční systémy Pumy jsou zásobovány informacemi z 12 ultrazvukových senzorů, dvou kamer a tří radarů, nechybí jí adaptivní tempomat s funkcí stop &go (u verzí s automatem), nastavení rychlosti tempomatu dle čtení značek, asistent pro udržení v jízdním pruhu a má také nový systém, který skrze datové připojení umí varovat řidiče před nebezpečím typu nehod, prací na silnici nebo pobíhající zvěře. Dále umí sama brzdit, pokud při couvání nereagujete na blížící se vozy, i sama parkovat. Při vyhýbacích manévrech před překážkami aktivuje speciální režim posilovače řízení pro snadnější objetí v případě hrozící srážky, varovat umí při najetí do protisměru na dálnici.

Prodávat se nový Ford Puma začne koncem letošního roku. V českých poměrech bude jejím nejvýznamnějším konkurentem rovněž nová Škoda Kamiq.

Další podrobnosti o tomto malém crossoveru si můžete přečíst v obsáhlé tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?