Facelift VW Passat: Mild-hybridní diesel, upravený plug-in hybrid a poprvé asistované řízení

2 nové názory

  • Modernizace VW Passat přinesla – jako už tradičně – jen velmi decentní změny designu 

  • V interiéru najdeme nový digitální přístrojový štít, lepší materiály nebo nový volant

  • Do nabídky přichází mild-hybridní naftový dvoulitr. Plug-in hybrid GTE má v elektrickém režimu delší dojezd

  • Passat nově nabídne také systém asistovaného řízení 

Volkswagen Passat prodělal facelift. U tohoto modelu se při podobných příležitostech žádné radikální novinky nekonají. Ani teď tomu není jinak. Design se změnil jen decentně, stejně jako interiér. Úpravami ale prošla nabídka motorizací a asistenčních systémů. Také v Passatu si například budete moci nově užívat systém asistovaného řízení.

Změny exteriéru zahrnují nové nárazníky, jinou masku chladiče, nová diodová světla a samozřejmě se měnil také design litých kol dostupných ve velikosti 17 až 19". V kabině se máme těšit na nové materiály, přepracované výplně dveří, nový přístrojový štít a jiný volant. Passat měl digitální přístrojový štít (Active Info Display) už dříve. V rámci modernizace však dostal výrazně vylepšenou verzi s intuitivnějším ovládáním přes volant.

Přečtěte si také:

Všechny motory budou vybaveny filtrem pevných částic. Hlavní novinkou týkající se motorů je příchod čtyřválce 2.0 TDI Evo. Jedná se o takzvaný mild-hybrid. Stejný agregát už známe třeba z Audi. V případě Passatu je naladěn na 110 kW (150 k) a podle automobilky přináší snížení produkce emisí CO2 o 10 g/km. Druhou výraznější změnu představuje plug-in hybrid GTE. Dostal baterie s větší kapacitou (13,0 kWh vs. 9,9 kWh), takže v elektrickém režimu ujede dál. Podle normy NEDC je to zhruba 70 km, podle realističtějšího WLTP zvládne nový Passat GTE až 55 km.

Kromě dvou zmíněných motorů můžete sáhnout po známých jednotkách 1.5 TSI (110 kW/150 k), 2.0 TSI (140 kW/190 k a 200 kW/272 k), 1.6 TDI (88 kW/120 k), 2.0 TDI (140 kW/190 k) a 2.0 Bi-TDI naladěné na 176 kW (240 k). V rámci faceliftu došlo také na úpravu adaptivního tlumení DCC, které nově nabízí širší rozsah nastavení.

Zkusil jsem asistovanou jízdu v BMW X5. A normální řízení mě teď vysloveně obtěžuje
Přečtěte si také:

Zkusil jsem asistovanou jízdu v BMW X5. A normální řízení mě teď vysloveně obtěžuje

Jednou z hlavních novinek současného faceliftu je příchod asistovaného řízení. Passat je první model značky VW, který tuto funkci dostane. Využít ho můžete až do rychlosti 210 km/h. Armáda dalších asistenčních systémů zahrnuje třeba inteligentní tempomat upravující své nastavení podle aktuálních rychlostních limitů, Trailer Assist, rozpoznávání chodců nebo adaptivní světla IQ.Light, která jako první dostal nový Touareg. Z dalších drobností můžeme zmínit hlasové ovládání, kdy bude Passat reagovat na pokyn „Hello Volkswagen“ nebo možnost využívat místo klíčku chytrý telefon.

Předprodej odstartuje v květnu, na německý trh vstoupí omlazený Passat v srpnu. Volkswagen zároveň upozorňuje na skutečnost, že jeden z prvních vyrobených modernizovaných exemplářů bude Passat s pořadovým číslem 30 000 000.

 

DaveB (neregistrovaný)
Je mi líto, ale nemůžu sdílet nadšení velmi rozšířeného "lidové-vozítko fan klubu", a to v zásadě z těchto důvodů: 1. "koncern" dlužno uznat odvádí dobrou marketingovou práci, nicméně není moc založena na technických faktech. Nevím, z čeho kdo soudí, že ten či onen počin "koncernu" je "etalonem třídy. Z technického hlediska určitě ne. Auta VW jsou spíš něco, jako když kočička a pejsek pekli dort. Ne zrovna špatné ingredience, ale výsledek pekelný pel-mel bez duše a bez technického tvůrčího espritu a rozhodně ne na špici vývoje. Exemplární selhání koncernu VW ve věci dieselů snad netřeba připomínat, i když skalní fandy to asi nerozhodí. Stručně, VW nezvládl ani Euro5, tak to prostě nafalšoval, a teď, aby si koupil odpustek, se prohlásil apoštolem kvaziekologie, čti elektromobility. 2. pokud Vám není blbé vozit na zadním skle jméno SS-Oberführera (Porsche-Praha/Brno/….), Bůh vás ochraňuj. Ale dovolte mi připomenout pár historických faktů. Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic nad Nisou, si ve spektru pozicí českých (sudetských) Němců vybral tu nejzavrženíhodnější variantu: zřekl se aktivně československého občanství, a v oblasti rektálního alpinismu vůči Hitlerovi předváděl neuvěřitelné kousky. Po válce ale nějak zapomněl, třeba na koncentrák u Wolfsburgu, kde živořili a umírali jeho novodobí otroci dodaní mu jeho SS-Kameraden. Poznámka, dodnes se tu rodí vaše oblíbené etalony své třídy. 3. Jeho rádoby "majstrštyk", tj. VW Brouk, vyvinutý v rámci příchylnosti ke svému guru A.H., není jeho dílo. Je to neomalená kopie Tatry 57 vyvinuté týmem vedeným jiným českým Němcem: Hansem Ledwinkou, šéfkonstruktérem kopřivnické Tatry... Takže aféra Dieselgate, tj. lhát a lhát, je svého druhu koncernovou tradicí...
Jonáš (neregistrovaný)
kéž by jste byli při každém faceliftu v automotive tak rychlý a precizní jak u koncernu..
  • Našli jste v článku chybu?