Suzuki Swift si odnáší z nárazových zkoušek tři hvězdičky. Znamená to ale, že je to nebezpečné auto, od kterého byste se měli držet dál? Ne tak docela. Organizace Euro NCAP totiž do hodnocení započítává i to, jestli je auto vybavené různými bezpečnostními asistenty. Jenže v základní výbavě Swiftu nenajdete třeba systém s automatickým brzděním.
Euro NCAP tak udělilo základnímu Swiftu za vybavenost asistenčními systémy jen tři body a celkově si Swift pohoršil o jednu hvězdičku. Systém AEB se samočinným brzděním, pokud řidiče nereaguje na překážku v nižších rychlostech, se dodává za příplatek . Mám, který ho má, dostal právě tu jednu hvězdičku navíc. V normovaném testu příplatkového systému (zastavení ve 25 km/h a zpomalení v 65 km/h) vůz bez problémů uspěl. Rozhodně to tedy neznamená, že by Swift byl nebezpečné auto.
Doporučujeme: Škoda Kodiaq prošla nárazovými testy Euro NCAP. Překvapení se nekoná
Přesto z výsledků pasivní ochrany posádky vyplývá, že má určitá slabá místa. Při nárazu do deformovatelné překážky s přesazením ukázala figurína řidiče na vyšší zátěž hrudníku. Totéž se opakovalo u obou figurín při čelním nárazu do nedeformovatelné překážky. Ve Swiftu také hrozí vysoké riziko zranění krční páteře při nárazu zezadu u dospělých osob sedících na zadních sedadlech.
Při čelním nárazu pak Suzuki Swift nechrání moc dobře hrudník a krk šestiletých dětí v sedačce upnuté pouze pásem. Jinak ale dostal kompaktní hatchback segmentu B celkem 83 % bodů za ochranu dospělých, 75 % bodů za ochranu dětí a 69 % bodů za ochranu chodců. Takže si vlastně v pasivní bezpečnosti ve své třídě nevedl po zpřísnění kritérií vůbec špatně.