Byly doby, kdy britský Aston Martin přistupoval ke snižování svých průměrných emisí cyničtěji a zábavněji – možná si vzpomenete na jeho luxusní miniauto Cygnet, což byla ve zkratce vyšperkovaná Toyota iQ. Ale v této době naskakují na elektrifikaci všechny těžké váhy automobilového průmyslu. Prvním elektro-Astonem se tak stává model Rapide, který se v původní podobě představil již před deseti lety.
Na místo, které uvolnil absentující šestilitrový dvanáctiválec a palivová nádrž, se nastěhovala baterie s kapacitou 65 kWh, tvořená 5600 li-ion články a obalená kombinací karbonu a kevlaru. Samotný pohon zajišťují dva vzadu uložené elektromotory s celkovým výkonem 610 koní a točivým momenem 950 Nm. Pro srovnání, doposud nejvýkonnější Rapide AMR má 449 kW (603 k) a 630 Nm. Z nuly na stokilometrovou rychlost se Rapide E dostane za zhruba čtyři sekundy a maximum pro něj představuje hodnota 250 km/h.
Aston Martin použil baterii s 800V elektrickou architekturou, což v praxi znamená dobití z klasické 400V 50kW nabíječky za hodinu a nějaké drobné. Při použití 800V 100kW nabíječky pak dobíjení probíhá tempem 500 km dojezdu za hodinu v zásuvce. Kvůli elektrickému pohonu dostal Rapide E také odpovídající elektronickou výbavu, místo klasických budíků má 10“ digitální obrazovku, na které je možné zobrazovat veškerá potřebná data. S vozem se dá také komunikovat díky aplikaci pro chytré telefony. Co se vnějšku auta týče, došlo k úpravě přídě, zádě a krytů podvozku kvůli lepší aerodynamice a tím pádem vyššímu dojezdu, oproti verzi se spalovacím motorem jde o zlepšení o 8 %. Zvláštní je i pohled na záď, kde pochopitelně chybí výfuky.
Automobilka však nezapomněla ani na zábavné aspekty Rapide E. Došlo k úpravě nastavení pružin a tlumičů, elektromotory pak posílají svou sílu na kola skrze klasický samosvorný diferenciál. Výroba probíhá v moderní továrně v Saint Athanu ve Walesu, vznikne pouhých 155 kusů.