Padesátá léta byla pro italské automobily zajímavou dobu. Odvážní designéři si představovali aerodynamickou budoucnost, chtěli se vymanit hranatým tvarům předválečné éry. Svou troškou do mlýna přispěla i slavná automobilka Alfa Romeo, která představila trojici vozů Berlina Aerodinamica Tecnica (B.A.T.).
První z konceptů B.A.T. 5 Scaglione se představil na autosalonu v Turíně v květnu 1953. Už v říjnu téhož roku si ho pořídil americký dovozce italských vozů Stanley Arnolt, který jej nejprve vystavil v USA a poté s ním i několik let jezdil. Pak ho prodal Joeovi Pyrsakovi, který auto vlastnil 30 let. Unikát v tmavě šedém laku zaujal svou sci-fi karoserií s ostře řezanou přídí a aerodynamicky řešenou zádí.
Druhý z konceptu B.A.T 7 pochází z roku 1954. Jeho specifickým poznávacím znamením je záď se zvednutými a ohnutými křídly. Ta byla tak velká, že bránila ve výhledu vzad. Proto je jeden z majitelů, kteří s vozem později jezdili, odstranil. Při renovaci vozu v osmdesátých letech ale Alfa dostala svá křídla zpět.
Třetí z konceptů, B.A.T. 9, se ukázal v Turíně v roce 1955. Tentokrát designér Franco Scaglione upravil karoserii tak, aby byla praktičtější pro každodenní ježdění. Auto už spíš než futuristický koncept připomínalo sériový model, i tak se ale do produkce nedostalo. Na voze už najdeme třeba typickou masku chladiče Alfa Romeo.
Koncepty Alfy Romeo jsou považovány za jedny z nejvzácnějších modelů své doby. Měly by být v technicky vynikajícím stavu a pojízdné. K pohonu slouží základ z klasické Alfy Romeo 1900. Aukční síň RM Sotheby’s je prodá sběrateli pouze dohromady. Odhaduje se částka až 20 milionů dolarů, tedy 460 milionů korun. Prodej proběhne už 28 října jako součást Contemporary Art Evening Auction v Londýně.