-
Nový průzkum, který si nechal vypracovat Ford, ukazuje, že většina lidí ve Velké Británii a Německu by dala přednost doručování zboží z internetových nákupů elektrickými automobily
-
Téměř polovina dotazovaných v Británii i řada respondentů z Německa by byla ochotna počkat na doručení elektromobilem o něco déle. Více než čtvrtina Britů a pětina Němců by také zaplatila za ekologickou dopravu víc
-
Průkopníkem ekologických rozvážkových automobilů je Transit Custom Plug-in Hybrid. Ford tento měsíc také oznámil plány na plně elektrický E-Transit, který sníží uhlíkovou stopu doručovacích služeb ještě výrazněji
Většina nakupujících v Německu a Velké Británii by dala přednost doručování zboží z internetových nákupů elektrickými automobily. Vyplývá to z nového průzkumu, který si nechal vypracovat Ford.
V Británii by takový způsob doručení objednávky preferovalo 58 procent respondentů, v Německu pak 54 procent.
Možná ještě překvapivější je zjištění, že 49 procent dotazovaných z Británie a 38 procent z Německa vyjádřilo ochotu počkat na doručení zboží elektromobilem déle. Podíl lidí ochotných zaplatit za ekologičtější dopravu víc je nižší, ale nikoliv zanedbatelný – 28 procent v Británii, 21 v Německu.
Ford zadal průzkum mezi 1000 respondenty z Velké Británie a Německa proto, aby lépe porozuměl postoji spotřebitelů k elektrifikaci. 1 Kvůli omezením spojeným s pandemií COVID-19 se očekává, že letošní Černý pátek přinese historicky nejvyšší objem objednávek, 2 což povede ke zvýšené aktivitě rozvážkových služeb.
Na evropských silnicích jezdí více než 32 milionů dodávek a Ford již evropským firmám nabízí elektrifikované varianty svých úspěšných užitkových modelů. Do elektrifikace produktového portfolia značka postupně investuje více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 255 miliard Kč).
Ford Transit Custom Plug-in Hybrid kombinuje úsporný zážehový motor 1.0 EcoBoost s trakční baterií uloženou pod podlahou. 4 Vyspělá hnací soustava mu umožňuje jízdu s nulovými emisemi na vzdálenost až 50 km, přičemž celkový dojezd dosahuje 500 km. Díky geofencingu se vůz může při vjezdu do bezemisní zóny přepnout na elektrický pohon automaticky. Provozovatelé si navíc mohou definovat svoje vlastní bezemisní zóny, chtějí-li přispět k lepší kvalitě ovzduší například v okolí škol, klidových zón typu městských parků nebo naopak v logistických areálech, v nichž panuje intenzivní automobilový provoz.
Nedávno oznámený elektrický rozvážkový automobil Ford E-Transit bude z perspektivy doručovacích společností představovat skokovou změnu. Nabídne stejný nákladový prostor jako dnešní Transity se vznětovým motorem a předpokládaný dojezd až 350 km, který městským rozvážkovým firmám s rezervou postačí na obsloužení obvyklých tras bez ohledu na aktuální náklad a počasí.
1 Nezávislý průzkum byl realizován ve spolupráci se společností Google v říjnu 2020. Zúčastnilo se ho 1000 respondentů z Velké Británie a Německa.
2 https://www.thedrum.com/opinion/2020/09/15/strong-...
3 https://www.mordorintelligence.com/industry-report...
4Transit Custom Plug-in Hybrid: spotřeba paliva od 2,7 l/100 km, emise CO2 od 60 g/km NEDC (1,6 l/100km, 37 g/km WLTP)
Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu se zjišťují dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Typové schválení nových automobilů se řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Ke konci roku 2020 WLTP plně nahradí dříve používaný měřicí cyklus NEDC. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Během přechodného období se hodnoty zjištěné dle WLTP zpětně přepočítávají na NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.