BMW M5 CS má nejlepší poměr výkonu k hmotnosti ze všech vozů BMW M. Jeden „bavorák“ je ale ještě mnohem lepší

1 nový názor
  • Nejnovější varianta BMW M5 se pyšní nejlepším poměrem výkonu k hmotnosti ze všech vozů BMW

  • BMW M5 CS má 635 koní, váží 1825 kg a z nuly na 200 km/h akceleruje za 10,4 s

  • Za snížením hmotnosti oproti BMW M5 Competition stojí karbonové díly a ubrané odhlučnění

  • Přinejmenším jeden model BMW M je na tom však ještě výrazně lépe

BMW M5 CS je sportovní sedan skutečně mimořádných parametrů. Čerstvě představená varianta modelu M5 se pyšní výkonem navýšeným na 467 kW (635 k) a snížením hmotnosti o 70 kilogramů. Při provozní hmotnosti 1825 kg stále nejde o žádnou lehkou váhu, nicméně tato kombinace parametrů z něj dělá nejen nejvýkonnější produkční model v historii BMW, ale také model s nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti ze všech vozů BMW M. Upozornil na to web BimmerToday.

V jeho přehledu zpracovaném do podoby obrázku s tabulkou je dobře vidět, že navrch mají moderní modely poháněné motorem S63 o výkonu 600 koní nebo víc – ovšem s výjimkou mastodontů X5 M a X6 M, které jsou zkrátka příliš těžké. (X5 M Competition váží 2385 kg, což mu při výkonu 460 kW/625 k uděluje poměr hmotnosti a výkonu 3,8 kg/k – o třetinu horší než v případě M5 CS.) Pro kontext: U Škody Octavia RS 2.0 TSI musí jeden kůň uvést 6,3 kg, u Bugatti Chiron jen 1,3 kg.

Technika modelu CS je víceméně shodná s BMW M5 Competition. Za snížením hmotnosti hledejme zejména díly karoserie z plastu vyztuženého uhlíkovým vláknem (CFRP), ale také třeba úbytek akustické izolace. Rámečky ledvinek, loga M5 CS a 20" kovaná kola jsou vyvedeny v odstínu Gold Bronze, který BMW přiléhavě označuje za „odvážný“. Odvážné jsou rovněž některé formulace z tiskové zprávy – například tvrzení, že „obrys legendárního okruhu Nürburgring na opěrkách hlavy posouvá sportovní intenzitu o další kus dál“. Kromě matně zelené barvy Frozen Deep Green si můžete své BMW M5 CS objednat rovněž v šedé metalíze Brands Hatch Grey nebo matně šedém laku s odvážně dlouhým názvem „BMW Individual Frozen Brands Hatch Grey“.

Test BMW M5: Neuvěřitelný expres, který nemá chybu
Přečtěte si také:

Test BMW M5: Neuvěřitelný expres, který nemá chybu

Coby zatím nejextrémnější M5 se model CS pyšní i patřičnou dynamikou. Motor V8 4,4 l ho katapultuje z klidu na 100 km/h za rovné tři sekundy. O dalších 7,3 s už vůz uhání dvojnásobnou rychlostí. Poměrně výrazně tak předčí konkurenční Audi RS6 Avant nebo Mercedes-AMG E 63 S, které se na stokilometrovou metu doplazí až za zdlouhavé 3,6 s.

Navzdory působivým parametrům se nicméně M5 CS nemůže pochlubit nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti ze všech modelů BMW M. Počkat, neříkali jsme snad na začátku něco jiného? Ne, mluvili jsme totiž o vozech. A značka BMW vyrábí mimo jiné famózní superbike BMW M 1000 RR s výkonem 156 kW (212 k) a provozní hmotností 192 kg. To znamená dechberoucích 0,9 kg na koně! U motocyklů se ze zjevných důvodů nezapočítává do provozní hmotnosti normovaný eurořidič vážící 75 kg. I kdybychom to ale udělali, dostali bychom se na 1,3 kg/k. Bez zaokrouhování na 1,26, což je dokonce lepší výsledek než u Chironu s jeho 1,33 kg/k. O jakémkoliv čtyřkolovém BMW nemluvě. Dokonce i cestovní enduro BMW R 1250 GS dosahuje poměru 2,4 kg/k včetně jezdce, čímž s rezervou předčí všechny automobily BMW M včetně M5 CS.

A protože na autobibli razíme heslo, že tabulka někdy vydá za 1000 slov, tady je to všechno ještě v řádcích a sloupcích:

Model Výkon (k) Hmotnost (kg) Výkon/hmotnost Hmotnost/výkon
BMW M5 CS F90 LCI 635 1825 0,35 2,87
BMW M8 Competition F92 625 1885 0,33 3,02
BMW M5 Competition F90 LCI 625 1895 0,33 3,03
BMW M8 F92 600 1885 0,32 3,14
BMW M5 F90 LCI 600 1895 0,32 3,16
BMW M8 Competition F93 625 1980 0,32 3,17
BMW M8 Competition F91 625 2010 0,31 3,22
BMW M8 Gran Coupé F93 600 1980 0,30 3,30
BMW M8 Cabrio F91 600 2010 0,30 3,35
BMW M4 Competition G82 510 1725 0,30 3,38
Bugatti Chiron 1500 1995 0,75 1,33
Škoda Octavia RS 2.0 TSI 245 1532 0,16 6,25
BMW M 1000 RR s řidičem 212 267 0,79 1,26

Nedávno jsem si pořídila starší auto značky BMW v autobazaru, ale musela jsem si objednat firmu, která provádí překlad do aut BMW, jelikož palubní počítač komunikoval jen v němčině a já ovládám jen češtinu a trochu angličtinu. Musím říct, že jsem byla velmi příjemně překvapená. Vše bylo rychlé a profesionální a nyní mohu bez problémů cestovat a konečně rozumím svému autu.

  • Našli jste v článku chybu?