Při pohledu na autonomní automobil Toyota e-Palette, který bude poprvé sloužit návštěvníkům tokijských Olympijských her 2020, se milovníkům automobilismu svírá hrdlo. Bezpohlavní a nudné vozítko je ale podle šéfdesignéra Toyoty Simona Humphriese dost možná představitelem „zlaté“ éry automobilismu. Řekl to listu Automotive News.
Důvod? Humphries vidí budoucnost automobilismu rozdělenou na dva směry. Na jedné straně budou stát uniformní přepravníky jako e-Palette, sloužící lidem bez sebemenšího zájmu o auta – jednoduše jako transport z místa A do místa B. Na druhé straně pak budou ultraspecializované vozy pro osobní použití, které máme všichni tak rádi.
Právě zde Humphries spařuje největší výhodu kapslových automobilů. Tvrdí, že díky nim budou mít designéři daleko volnější ruce při navrhování specificky určených vozidel, jakými jsou sportovní vozy, offroady, luxusní sedany nebo například kabriolety. Rozšíření na přání dostupných přepravních vozidel podle Humphriese eliminuje potřebu lidí kupovat uniformní automobily, které „splňují“ veškeré požadavky – jako například velká SUV.
V praxi by to znamenalo, že lidé budou kapslové automobily využívat například při přepravě po městě či do práce, ale domů si koupí auto, jaké skutečně chtějí. Univerzální vozy, splňující vše, ale vlastně nic pořádně, by podle Humphriese měly v ideálním případě úplně zmizet.