Automobilky hýčkají své zákazníky a příznivce stále komplexnější nabídkou
doplňkových aktivit a zážitků. Na své si přijdou jak chuťové buňky, tak ambice
ověřit si své schopnosti ve speciálních výcvikových programech nebo se třeba
podílet na montáži svého nového auta.
Lze si představit lepší začátek vlastnického příběhu svého nového vozu než osobní účast na finální montáži vozu nebo při jeho slavnostním převzetí přímo v továrně nebo v zákaznickém centru automobilky? Právě takovéto momenty pomohou k navázání silného vztahu se zákazníky. Pro mnohé je to téměř jako být u porodu svého dítěte.
Tento speciální program nabízí řada automobilek. Nechybí mezi nimi ani Škoda. V jejím případě lze vybírat ze tří různých zákaznických balíčků, z nichž nejvyšší variantu představuje rodinný za 3699 Kč obsahující slavnostní předání nového vozu v Zákaznickém centru, návštěvu výrobní haly, muzea v Mladé Boleslavi a rovněž rodného domu Ferdinanda Porscheho ve Vratislavicích u Liberce.
Upevňovat zákaznickou loajalitu pomohou i různé řidičské kurzy na závodních okruzích nebo na speciálně pro tyto potřeby vybudovaných tratích na zamrzlých jezerech na severu Evropy. Dalším z atraktivních programů jsou různé tematické výlety. Je libo obdivovat krásy Toskánska nebo Alsaska s novým Porsche nebo třeba veteránem od Mercedesu či Alfy Romeo? Tu a tam je i možnost vydat se k polárnímu kruhu, na Island či na druhou polokouli do Namibie.
Na zákaznické loajalitě ale automobilky pracují i na poli gastronomie a luxusního zázemí pro zákazníky. Pomáhají jim v tom pobočky jako luxusní salonky Lexus Lounge, ale i specializované restaurace, ať již provozované nastálo, nebo jen na omezenou dobu. Zážitkové programy automobilek ale zahrnují i muzea či outsourcingové projekty, jako jsou zábavní parky Ferrari World v Dubaji či nedaleko španělské Barcelony.
Jídlo s vůní benzinu
Láska k autům může procházet i žaludkem. Není tedy divu, že značky nabízejí ve svých reprezentačních prostorách a muzeích možnost polechtat chuťové buňky. Jako například Lexus Lounge, který zákazníky této japonské značky hýčká, pokud se jedná o kulinářské zážitky. Totéž slibuje i pařížská restauracev L’Atelier Renault na Champs Elysées č. 53 nesoucí se v duchu motorsportu. Lahodné menu můžete konzumovat v těsném sousedství závodních motorů a monopostů Renault F1.
Bentley zase loni v létě v rámci projektu Peak of Luxury na hoře Jebel Jais (1924 m n. m.) ve Spojených arabských emirátech servírovalo svým zákazníkům menu připravované renomovaným britským šéfkuchařem Colinem Claguem.
Na svatbu do továrny
Přiložit ruku k dílu při montáži auta, to zní velmi lákavě. Navíc, pokud se jedná o Hondu NSX. Honda, respektive její americká luxusní divize Acura, se rozhodla zákazníkům nabídnout za 1000 až 2240 USD účast přímo u montáže jejich vozu v Marysville v Ohiu včetně tzv. svatby (spojení podvozku s motorem a karoserií), navštívit motorárnu či se zúčastnit testování. I zákazníci Volkswagenu se mohou za 390 eur podílet na montáži svého nového e-Golfu ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech.
Konečně pořádná jízda!
Nejoblíbenější jsou různé řidičské kurzy na závodních tratích a speciálně vybudovaných polygonech. Jako první s nimi přišlo již v roce 1977 BMW a dnes nabízí komplexní nabídku pro různě náročné a zaměřené řidiče. Pozadu ale není ani Porsche, Mercedes-AMG či McLaren. Dalším z atraktivních programů jsou různé tematické výlety, třeba i se zápůjčkou zajímavých veteránů.
Specialitou poslední doby jsou jízdy na tréninkových okruzích vybudovaných na zamrzlých severských jezerech. Velmi často zejména ve švédském Arjeplogu. Bydlí se třeba v dřevěných srubech a doprovodný program obsahuje i jízdu na sněžných skútrech a se psím spřežením.
S off-roadovými akcemi má největší zkušenost Land Rover, který disponuje řadou terénních polygonů. Stranou nechce zůstat ani Mercedes, který nově otevřel zážitkové off-roadové centrum G-Class Experience ve Grazu.