Vlákno názorů k článku AutoMatu se nehodí statistiky nehod cyklistů. Upravuje je tak, aby vyšly dobře od Petr - Mezi 2002-2004 jsme na kole po silnicích v...

Petr (neregistrovaný)
Mezi 2002-2004 jsme na kole po silnicích v Praze a okolí najezdil cca 15.000Km a cítil jsem se bezpečně. Vždy to bylo o oboustranné předvídavosti a respektu. Dnes jsou všude na hlavních tazích udělané nesmyslné cyklopruhy, které dávají cyklistovi falešný pocit bezpečí dokud zničehonic neskončí v pruhu aut (Střešovice, Troja, Ládví..), nebo křižují hlavní silniční tah v nepřehledné spleti zelených kuželů (nájezd na Hlávkův most), případně zúží komunikaci přidaným cyklopruhem tak, že je mezi zrcátky automobilů jen pár cm (Evropská). Pro politiky z Magistrátu je totiž cool utratit miliony za plastové kužely a nesmyslné cyklo pruhy, po kterých nikdo nejezdí - pouze způsobují v Praze dopravní zácpy, kolaps dopravy a vyšší emise.
Jarda (neregistrovaný)
Naprosto souhlasím. Cyklo pruhy na silnice typu Evropská a pod. prostě nepatří. Jsou pro cyklisty vyloženě nebezpečné! Cyklo pruhy by měly cyklisty odvést do postranních ulic, kde není takový provoz. Jenže tam už páni konšelé načmárali modré čáry aby mohli vybírat parkovací výpalné. Současné úpravy hlavně vodorovného značení v Praze sledují jediný cíl. Jízdu autem co nejvíc znepříjemnit a zkomplikovat. Auta jsou na dvouproudých silnicích naháněna do jednoho aby tam stála v kolonách a co nejvíc znečišťovala ovzduší motory běžícími naprázdno a neustálými rozjezdy. Jízdní pruhy neustále kličkují. Z přímého se náhle stává odbočovací a pod. To řidiče nutí neustále přejíždět z pruhu do pruhu. A pokud náhodou chytíte zelenou vlnu, tak se na ní nesvezete, protože se vždycky najde nějaký chodec, který stiskne tlačítko na semaforu pro chodce a tyto semafory nejsou se semafory pro auta synchronizovány. Na další křižovatce tak už auto zase stojí. Chodec prostě pár sekund počkat nemůže, raději zastavíme rozjetá auta. Je to ekologičtější (ironie).
cyklo-řidič (neregistrovaný)
Bohužel to pramení z toho, že o cyklistiku a řešení dopravní situace ve městech není opravdový zájem. Je to jenom téma před volbama proto "tam načmáráme nějaké pruhy jenom aby byli spokojení". Takže stejně tak i v Brně jsou cyklo pruhy nakresleny na frekventovaných hlavních tazích místo aby udělali jednosměrky průjezdné pro cyklisty (v drtivé většině se tam vleze kolo i auto). Představitelé města se pořád tak nějak drží té tonoucí zpátečnické ideologie, že k vyřešení dopravní situace stačí jenom vytvořit více jízdních pruhů. Souhlasím s předchozím příspěvkem, že to je o lidech. Jako řidič potkávám spousty nezodpovědných cyklistů. Například včera, silnici kde je 90 přes křižovat přelítnul cyklista-sportovec aniž by se rozhlídnul nedejbože zastavil a dal přednost jako ostatní auta. Nechybělo moc a nebyl by použitelný ani na orgány. Jako cyklista odmítám jezdit po silnici protože to opravdu je o život. Bezohlednost řidičů u nás je tragická. Opravdu velmi malé procento objede alespoň s nějakým odstupem nemluvě o započítání prostoru pro nenadálé vybočení kvůli kanálu, díře,... (protože cyklisti jsou vytlačováni do té nejhorší části silnice). Bezohlednost na silnici je znát silně i ve vztahu auto-auto, jenže tam není tak extrémně tragická jako vztah auto-cyklista. Takže si proboha konečně uvědomte, že ta plechová krabice a sice můžete být v právu ale zabijete nebo zmrzačíte člověka a názor, že si za to přeci může sám je křovácký a perfektně potvrzuje bezohlednost.
Lukas (neregistrovaný)
u Chodcu je tusim pravidlo, ze po zmacknuti musi cca. do pul minuty padnout zelena, jinak se chodec zacne nudit a zacne hrozit, ze vstoupi do vozovky na cervenou. Neni to vsechno jen cernobile.