Srovnávací test BMW M850i proti Lexusu LC 500 a Mercedesu S 560 kupé
Nové BMW řady 8 má být podle automobilky soupeřem jak pro ryzí sportovní auta, tak i luxusní kupé. Do cesty tak proti BMW M850i v červnovém vydání Auto motor a sportu postavili dva soupeře s rozdílnými charaktery: Mercedes třídy S 560 kupé a Lexus LC 500. BMW postavilo nejuniverzálnější auto bez slabin. Špičkový komfort, špičkový podvozek, nejmodernější asistenční systémy – zde vám nebude chybět nic. Tedy až na nějaké ty emoce.
Lexus sice není tak pohodlný, ostatní ale převálcuje charakterem. Kromě agilního podvozku je to především motor, který vás uhrane. Za volantem Mercedesu jste nad věcí. To je auto pro pohodové hltání kilometrů. Provozem proplouváte se stoickým klidem a pocitem krále silnic. Ve výpravném desetistránkovém srovnávacím testu v Auto motor a sportu č.6/2019 se dozvíte mnoho dalšího.
Škoda Scala
Získat si renomé ve třídě kompaktních hatchbacků, to je běh na dlouhou trať. Škoda Scala ale přebrala štafetu od Rapidu Spaceback, oproti němuž je ve všech parametrech drobně větší. Nejvíce se to projevuje na místě pro nohy zadních cestujících, které je v kompaktní třídě hodně nadstandardní, a také v zavazadelníku. Mladoboleslavský model má tak jen jednoduchou vlečenou zadní nápravu. Vzhledem k opravdu pečlivému odladění se však tento fakt projevuje jen minimálně.
Se 17“ koly Scala dobře filtruje nerovnosti a zároveň je velmi jistá v zatáčkách. Limity vlečené zadní nápravy se projevují jen na opravdu velkých nerovnostech. Nová kompaktní Škoda se cenově zrovna nepodbízí a není tak cenově dostupná, jako byl Rapid, ale třeba přiznat, že přijíždí na poměry Škody s poměrně bohatou výbavou.
Lexus UX 250h
Nový nejmenší model značky je v duchu doby crossover do města pro obrážení butiků a shopping mallů. Jeho palubní deska se inspirovala u sportovního kupé LC, model UX má podobně řešené přístroje a středový displej. Zásluhou řady hliníkových karosářských dílů působí velmi lehce, řízení je na tuto kategorii velmi přesné a přímé. Jak se ukázalo při testu v Auto motor a sportu č.6/2019, tak jezdit s UX je docela zábava. Kabina je od motoru dobře odfiltrovaná, vzadu je ale těsno skoro jako v Toyotě Yaris. U Lexusu UX vás osloví příjemná kompaktnost, kterou oceníte v městských uličkách. Méně již směrem vzad poměrně nepřehlednou karoserii s velmi širokými zadními sloupky. Při vyparkovávání však naštěstí pomáhá systém registrující přijíždějící vozidla, který vám v případě nutnosti nekompromisně „šlápne“ na brzdu.
Hyundai i30 Fastback N Performance
Protože se železo má kout, dokud je žhavé, dostala se nyní technika ostrého hatchbacku i do karoserie liftback, pro niž značka používá lehce zavádějící označení Fastback. Nová verze je díky většímu zatížení zadní nápravy malinko stabilnější, aniž by ztratila cokoli z agility hatche. Někdy správná dávka hmotnosti na správném místě neuškodí. Fantastická je i chirurgická ovladatelnost a čitelnost enka. Jako by to nebyla předokolka. Můžete si dovolit neskutečné tempo, ale vždy víte, co se děje a co se dít bude. Je to i zásluha přesného a komunikativního řízení s ideálním odporem. Jak se ukázalo v červnovém vydání Auto motor a sportu, tak vše doplňují skvělé a nevadnoucí brzdy Brembo. Je pro to všechno Fastback ideální verzí enka? Zřejmě ano. O nic ze schopností hatchbacku totiž nepřijdete, ba naopak.
Toyota Camry
Camry je zajímavou alternativou k zavedeným mainstreamovým sedanům střední i vyšší střední třídy. Lákavá může být zejména pro fleetové zákazníky, kteří z nejrůznějších důvodů musejí zohledňovat emise. Systémový výkon auta je slušných 160 kW, přední kola jsou roztáčena pomocí bezestupňové převodovky CVT.
Ta dříve bývala bolavým místem, nejnovější generace se ale podle zkušeností z testu, který najdete v červnovém vydání Auto motor a sportu, projevuje výrazně příjemněji. Stále to při předjíždění je „vysavač“, tedy konstantní hukot ve vysokých otáčkách, Camry je ale tak dobře utlumená a elektromotor vykrývá krátkodobé potřeby zrychlení tak dobře, že to na rozdíl od dřívějších aplikací této převodovky téměř neruší.