10 nejoblíbenějších veteránů v Německu: Brouk, Mercedesy, Porsche a Opel

15.03.2018
přidejte názor
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Nejčetnějším veteránským modelem v Německu je Volkswagen Brouk

  • Nejpopulárnější značkou jsou ale Mercedesy, v TOP 10 je jich hned pět

  • Více než 75 % všech vyrobených Porsche pořád jezdí

Veteráni a youngtimery se stávají velice „horkým“ zbožím. Auta ze 70. a 80. let mají nezaměnitelné kouzlo a zachovalé exempláře prakticky jakéhokoli modelu se prodávají velice dobře. Ani nemusí jít o sportovní nebo exkluzivní auto. Vždyť se stačí podívat na to, co udělaly ceny zachovalých starých škodovek, které ještě nedávno dávali majitelé za flašku nebo rovnou zadarmo.

Doporučujeme: Mercedes-Benz W114/W115 slaví 50 let. Za totáče s ním provokoval Václav Havel

Pokud by snad někdo spekuloval, který veterán či youngtimer je dobrá investice, stačí se podívat na statistiky z Německa. Tam jsou podmínky pro získání veteránských čísel podobné jako u nás. Především vůz musí být starší 30 let. Následující tabulka přehledně ukazuje, které historické modely vykazují nejvyšší podíl veteránských registrací.

model celkem registrováno aut z toho veteránů podíl veteránů na celkových registracích
1. Volkswagen Brouk 50 166 34 648 66,9 %
2. Mercedes-Benz W123 26 955 18 578 65,7 %
3. Porsche 911/912 17 130 14 052 85,3 %
4. Mercedes-Benz SL R107 17 303 13 719 81,2 %
5. Volkswagen Bus 18 540 10 183 54,4 %
6. Mercedes-Benz W114/5 9424 7352 76,7 %
7. Mercedes-Benz W111 6765 6097 89,0 %
8. Volkswagen Golf 20 401 5984 27,6 %
9. Mercedes-Benz W113 5073 4949 97,5 %
10. Opel Kadett 12 652 4685 36,3 %

Jak můžete vidět, především právě Mercedesy již žijí jako oficiální veterány, neboť jejich podíl veteránských registrací na počtu všech aut registrovaných v provozu je nejvyšší. Podobně je na tom klasické Porsche 911. vVce než třicetileté exempláře už také jezdí především s registrační značkou „H“ označující veterána.

Doporučujeme Dovoz a přihlášení veterána: Co potřebujete, jak složité to je a kolik zaplatíte?

Naopak rozšířené Volkswageny mnohdy stále ještě slouží v běžném provozu. Golfů, „Busíků“ a Brouků je i přes jejich stáří stále mnoho registrováno na běžných značkách. Podobně je to u starších Opelů Kadett, který rovněž patří mezi nejoblíbenější německé veterány.

Zajímavé je, že ke starším autům se obrací plno nadšenců zejména kvůli jednodušší legislativě a daním. Na veterána se v Německu platí plošná daň okolo 190 eur ročně, zatímco provoz novějšího auta například s pětilitrovým osmiválcem by přišel jen na daních z emisí CO2 ročně na zhruba trojnásobek. Veteráni mají také výrazně levnější zákonné pojištění a nevztahují se na ně další povinnosti jako třeba povinné emisní plakety a zákazy vjezdu do nízkoemisních zón.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?